3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    deltre

Eigen beheer bestanden in Mountain Lion

Hoi, Ik ben nieuw hier maar ben al enig tijd op zoek naar wat antwoorden.

Ik heb een wat oudere iMac, 2007,Leopard, waar ik van de week Snow Leopard op heb gezet.
    Nu wil ik via de App store eigenlijk naar Lion. Wellicht liever naar Mountain Lion maar ik zit met het volgende.

Mijn eigen bestanden foto’s, films maar zeker de muziek via iTunes, sla ik nu op op mijn HD zodat ik hier een backup van kan maken.
    En, je weet het maar nooit, als ik ooit een ander systeem zou gaan gebruiken, geen Apple, dan wil ik deze zelfde muziek ook kunnen gebruiken.

Nu is het geval dat Apple steeds meer en meer alles gaat afschermen en dat bijvoorbeeld muziek, dadelijk alleen op Apple producten is af te spelen en te gebruiken. Dat wil ik dus niet, het is mijn muziek. Nu beheer ik het nog en heb ik de bestanden.

Om bij mijn vraag aan te komen:
    Kan ik in Mountain Lion nog steeds mijn muziek zelf beheren, ook als ik iCloud gebruik?
    Ik heb namelijk meerdere Apple producten, iPad, iPhone, Apple TV.

Wanneer ik een nummer koop sla ik deze op op de HD.
    Wat als ik de bac- up laat maken in de cloud, kan ik deze er dan ooit weer uithalen en bijvoorbeeld op een andere merk systeem gebruiken?
    Of beheert Apple dan mijn bestanden?

Het liefste maak ik een eigen back up op mijn HD én een back-up in de cloud.
    Voordeel van de cloud is namelijk dat ik overal bij die bestanden kan.

Ik hoor graag ervaringen van mensen die hetzelfde probleem, denken/dachten te hebben.

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Stirf

Nu is het geval dat Apple steeds meer en meer alles gaat afschermen en dat bijvoorbeeld muziek, dadelijk alleen op Apple producten is af te spelen en te gebruiken.

Ik snap niet hoe je hierbij komt.

Bijdrager
    tarun

Apple heeft jaren geleden de DRM van de aangeschafte muziek gehaald. Die kan je dus op als je apparatuur gebruiken. iCloud is wel Apple-only. De bestanden staan ook lokaal en die kan je gebruiken zoals jij dat wilt.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.