One More Thing » Community » Forum » Mac Hardware » Desktop » eh … oh ja, er moet ook een tafel onder …. 21" iMac

eh … oh ja, er moet ook een tafel onder …. 21" iMac

Profielfoto van MvdW2

MvdW2 op 10 september 2017 #

Heeft er toevallig iemand al een 21,5 inch iMac op een tafel van 45cm diep staan?

Ik had me dus dit bedacht:

Tafel met iMac

Het tafeltje heb ik al gekocht en daar werk ik nu met mijn Macbook op, maar hoe langer ik hier zit … hoe meer ik twijfel of het wel diep genoeg is voor een 21,5 iMac?
Iemand ervaring?

Al die keuzes!!!!;)

Profielfoto van fatboysmart

fatboysmart op 10 september 2017 #

Je zit er dan wel vrij dicht op maar als je een retina scherm hebt (dus een niet te oude iMac) dan lijkt me dat geen probleem. Voor het gevoel heb je dan een 27 inch lol. En je kunt dat tafeltje misschien ook iets van de muur afzetten. Of wordt die dan te instabiel?

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 10 september 2017 #

Het zal vast wel lukken maar of het plezierig zal zijn om op deze manier 2 uur achter je computer te zitten!?

Je kunt ook nog 8cm sprokkelen door het tafeltje uit van de muur af te trekken. Dan schuif je de iMac helemaal naar achteren zodat de hiel van de iMac 3 of 4 cm over de rand hangt. Het gewicht van de iMac rust vooral op de voorkant (tenen) van de voet dus zo kun je ook weer wat ruimte winnen.

Zo dat was weer voor deze iMac insight aflevering van Shmoo’s iMac diagnose.

Profielfoto van SvS

SvS op 10 september 2017 #

Ik zou het gewoon afwachten, je hebt het al gekocht. Eerst iMac afwachten en dan waar nodig vervangen door een wat diepere tafel.
(of op de eettafel zetten);)
Of idd onderzetters/planken tussen poten en muur zetten zodat tafel wat verder van de muur komt te staan en die niet meer verschuift.

Profielfoto van MvdW2

MvdW2 op 10 september 2017 #

Tafeltje heb ik al gekocht, iMac nog niet … zou dus nog voor een nieuwe MacBook Air kunnen gaan …. al lees ik net in de laatste link dat omlaag kijken ook niet goed is (super fijne link trouwens!).
Eettafel is inderdaad wel groot genoeg … alleen … haha.. we vonden de Macbook altijd op de tafel al irritant, laat staan een 21″ … eettafel is overigens ook groot genoeg voor een 27″ … hmmmm…. haha ….:)
Maar dus tafeltje naar voren en Retina moet lukken.
Bedankt.
Het blijft zo lastig inschatten, heb al stukken krant op dozen geplakt enz. … maar dat is toch geen echt scherm … en al helemaal geen iMac

Fijn dat er op dit forum altijd mensen zijn die hun tijd steken in anderen te helpen, hoe ‘suf’ de vraag ook is. Ik ben vooral een ‘lezer’ dus draag zelf niet zo bij maar ben altijd wel heel fijn geholpen.
Thanxxx daarvoor!

Profielfoto van goulashkanone

goulashkanone op 10 september 2017 #

Toevallig een beetje hetzelfde probleem gehad een tijdje geleden.
Wij hebben onderstaand bureau’tje gehaald waar nu onze iMac 21,5 op staat.
Net iets te dicht bij wat mij betreft.
Ik heb het bureau nu ook iets van de muur afgetrokken om iets meer afstand te creëren, maar het blijft voor mij iets te dicht bij, om lekker te kunnen zitten.

afm. hxbxd 75x140x62

Profielfoto van Brombeer

Brombeer op 10 september 2017 #

iKea verkoopt die ‘Lisabo‘ wel als bureau, maar met 45 cm ‘diep’ is het eigenlijk een side-table, die hoort in de gang om je hoed en handschoenen op te leggen als je binnenkomt (en een schaaltje met muntjes voor de collectant). Het laadje is niet -zoals iKea beweert- voor een 14″ laptop, maar om de troep snel uit het zicht te schuiven, mocht er plots hoog bezoek komen. Want waarom zou je een laptop naast de voordeur bewaren?

Als je die tafel plank op pootjes niet kunt teruggeven, zou ik omzien naar een los werkblad dat je er langs onder met minstens vier niet te lange schroefjes op vast zet. Een setje lijmklemmen kan ook.
Het risico blijft dan wel dat als je de 50kg die het meubeltje kan hebben teveel aan één kant op het blad zet, het hele zwikkie omkukelt.

Profielfoto van Gitte65

Gitte65 op 11 september 2017 #

45 cm diepte is misschien wat aan de krappe kant? Ik vrees dat je dan bijna met je neus tegen het scherm geplakt zit….
Ik zit zelf trouwens ook redelijk dicht op mijn scherm terwijl ik ruimte genoeg heb om het scherm verder weg te zetten, maar een scherm ver weg dat vind ik niet prettig werken, dan kan ik veel teksten niet lezen.

Ik heb zelf een 27 inch en ik heb even nagemeten hoever de voorzijde van mijn buro verwijderd is van het achtereinde van de voet en dat is 55 cm.
Vanaf voorzijde scherm en burorand zit bij mij ± 37 cm.
Dus misschien zou het dan toch lukken als je Shmoo’s tip gebruikt om het tafeltje iets van de wand te zetten en je iMac wat naar achteren te schuiven? Omdat je mogelijk bij een 21 inch scherm er iets dichter op kan zitten dan bij een 27 inch? (geen idee hoor, puur een aanname van mij)
Aan de wand monteren is misschien ook wel een goed plan, enige nadeel is dan misschien wel dat je de achterzijde niet kunt benaderen (usb aansluitingen e.d.)….

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 11 september 2017 #

Ergonomie is belangrijk, maar het is ook wat je zelf prettig vindt uiteraard.
Qua kijkhoogte zou het met dit bureau wel goed zitten. Die afstand is ergonomisch niet ideaal, maar sommige mensen vinden het juist wel prettig om iets dichterop te zitten.

Mijn bureau van 75 cm diep staan 2x 25 inch beeldschermen op. Ze staan beide schuin opgesteld, maar het midden van de schermen is ongeveer 60 cm van de voorrand van het bureau af. Die afstand vind ik prettig, want zo hebben mijn armen ook genoeg ruimte om te liggen op het blad. Ik heb dan ook een toetsenbord ervoor liggen en daar weer voor een Wacom tablet.
Soms wil ik iets beter kunnen bekijken en moet ik meer over het bureau leunen om mijn ogen dichterbij het scherm te krijgen.

Als ik het zo een beetje bekijk qua afstand denk ik dat je ellebogen niet op het blad kunnen leunen. Met een laptop is dat inderdaad toch anders, omdat het allemaal dichter op elkaar zit, maar daarbij is die kijkhoek niet ideaal.

Profielfoto van SvS

SvS op 11 september 2017 #

het midden van de schermen is ongeveer 60 cm van de voorrand van het bureau af.

.
Hier ook. Erg fijn. Zeker bij 27″. En ellebogen rusten op tafel.
Hier een L-vormig bureau, waarbij iMac schuin in de hoek staat. Ook een Ikea bureau, maar da’s meer voor kantoorkamer en niet in woongedeelte, maar ruimte van 60cm tot aan je ogen werkt erg fijn.

Profielfoto van Mac Daddy

Mac Daddy [moderator] op 11 september 2017 #

Ik heb het nu nog niet, maar zou inderdaad ook graag een hoek-bureau willen ja. Op die manier heb je nog meer steun voor de armen.

Profielfoto van fixar

fixar op 11 september 2017 #

Hoe langer ik naar dat ‘tafeltje’ op de foto kijk, hoe meer deze begint te wiebelen. Lijkt meer van het type Frågiel dan Lisbøa.
Ik weet niet of ik daar graag een nieuwe iMac van 1500 euro op zou willen zetten.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 12 september 2017 #

Ik vind dat altijd mooi hoe gepassioneerd wij over onzin kunnen praten.

Straks gaat het nog over dat je beter op je stoel zit wanneer je geen druk op je blaas voelt.

Profielfoto van Brombeer

Brombeer op 12 september 2017 #

Je zit dan in ieder geval ontspannener.
Maar dat je onderarmen niet zweven en je scherm minstens een gestrekte hand+armlengte van je af staan is wel wel een vereiste wil je iets meer doen dan alleen de weersverwachting bekijken.
MvdW2 kan natuurlijk ook aan de kopse kant van Losse Boedel gaan zitten. Tikkie te smal, want dan kan er geen poes naast liggen, maar wel diep genoeg.

Over dit topic

Gestart op 10 september 2017 door MvdW2

Laatste reactie door Brombeer

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?