11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    jjwikselaar

Effecten verwijderen in Imovie

Ik heb in Imovie een aantal effecten toegepast op filmpjes, maar geen idee hoe ik ze weer kan verwijderen. Is het sowieso wel mogelijk om effecten weer te verwijderen (zo ja, hoe?) of moet ik dan het fragment weer opnieuw toevoegen?
    Bij voorbaat dank voor jullie hulp!!!

(Ik gebruik momenteel iMovie 5.0.2)

Bijdrager
    Turbanus

Het gemakkelijkst idd met een kopie van de clip werken en als het je niet bevalt en je kunt niet meer terug (undo) dan weggooien en met een nieuwe kopie beginnen.

Bijdrager
    Oppie

iMovie Help misschien?
    Uit:
    Films verfraaien met video-effecten

Het effect wordt in iMovie HD op het fragment toegepast, maar het oorspronkelijke materiaal wordt niet gewijzigd. U kunt dus altijd naar het oorspronkelijke fragment teruggaan als u dat wilt. Als u bij nader inzien niet tevreden bent over een bepaald effect, kiest u ‘Wijzig’ > ‘Herstel’. U kunt het fragment ook selecteren en op de Delete-toets drukken of ‘Geavanceerd’ > ‘Herstel originele fragment’ kiezen.

Bijdrager
    Oppie
    ”Turbanus”

Het gemakkelijkst idd met een kopie van de clip werken en als het je niet bevalt en je kunt niet meer terug (undo) dan weggooien en met een nieuwe kopie beginnen.

iMovie is in de laatste versies non-destructief, dus zo’n actie is niet meer nodig (zoals het help artikel ook al laat zien.)
    Van de Apple site: Best of all, iMovie is a “non-destructive editor,” so you can go back and undo your edits if necessary.

Bijdrager
    Vin
    ”Oppie”
    ”Turbanus”

iMovie is in de laatste versies non-destructief, dus zo’n actie is niet meer nodig (zoals het help artikel ook al laat zien.)
    Van de Apple site: Best of all, iMovie is a “non-destructive editor,” so you can go back and undo your edits if necessary.

ja maar als je meerdere effecten hebt gebruikt op één clip en je wil maar één effect verwijderen gaat dat dus niet! erg irritant als je t mij vraagt!

Bijdrager
    Turbanus

Dus…wat gaat dan het snelst?

Bijdrager
    jjwikselaar
    ”sic-one”
    ”Oppie”
    ”Turbanus”

ja maar als je meerdere effecten hebt gebruikt op één clip en je wil maar één effect verwijderen gaat dat dus niet! erg irritant als je t mij vraagt!

Dat is idd precies het probleem bij mij. Zou makkelijk zijn als je gewoon kon kiezen om alleen een bepaald effect weg te halen.
    En zelfs al ga ik terug naar het originele fragment, dan nog blijft het effect erin staan. Alleen wat ik weggeknipt heb, komt dan weer terug. Ik ga het gewoon opnieuw doen. Bedankt voor de reacties!!!

Bijdrager
    hobbes2210

Tja,

Ik zou bijna zeggen: FCE al geprobeerd:-)

Hier gaat het natuurlijk vele malen eenvoudiger.
    Kost effe wat, maar dan heb je ook wel veel meer mogelijkheden (en gemak)

Bijdrager
    Vin
    ”hobbes2210″

Tja,

Ik zou bijna zeggen: FCE al geprobeerd:-)

Hier gaat het natuurlijk vele malen eenvoudiger.
    Kost effe wat, maar dan heb je ook wel veel meer mogelijkheden (en gemak)

ik gebruik sowieso altijd fcp!

Bijdrager
    jjwikselaar

ik vind fce en zeker fcp veel te duur voor die paar keer per jaar dat ik het gebruik… wie weet in de toekomst nog is, ziet er idd wel heel mooi uit.

Bijdrager
    Oppie

En idd waarom zou je voor die paar filmpjes per jaar FCE/P gebruiken? iMovie is voor de gemiddelde amateur meer dan mooi zat; een geweldig progje met een zee aan mogelijkheden. Meer en duurder betekent zelden beter en mooier…

Waarschijnlijk zal het werk van Sic-one dat ook bewijzen!

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.