15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    flyerking

Eerste review Mac osx Lion 10.7.2

Heb nu net 2 uurtjes de update van lion op mijn imac 27” mid 2011 i5 2,7 ghz staan.

In 1 woord: GEWELDIG!

Het downloaden en installeren duurden ongeveer een half uur.
    Na enig gebruik merk ik al gauw dat de ”problemen” met Lion grotendeels zijn verholpen.
    Dock werkt soepeler, programma’s openen veel sneller en iTunes is drastisch sneller geworden met mijn bibliotheek van >100.000 nummers.
    Toen ik de update van Leopard naar Lion had gedaan, had ik er mijn twijfels over.
    Microsoft office deed het niet meer en nog een paar ”oudere programma’s” ook niet.

DIT IS GROTENDEELS VERHOLPEN

Voor de mensen die nog niet naar Lion over zijn, denk ik dat het nu veilig is om te doen.
    De meeste ”kinder” ziektes zijn er na de update uit!

Ben 1 dingetje tegengekomen en dat is freememory uit de appstore die ik opnieuw in launchpad aan moest klikken om hem terug te zien in
    de statusbalk

Dit is tot nu toe het enigste probleem geweest maar wel in 1 min opgelost.

Heb mezelf ook meteen aangemeld voor iCloud en het lijkt perfect te werken.
    (iCloud is alleen beschikbaar na de Lion update van vandaag, tevens voor ios 5)

Overige veranderingen:

Trackpad reageert nog soepeler en sneller
    Visuele verbeteringen in Safari
    Fullscreen schakelen gaat soepeler
    Programma’s die na de lion update niet meer werkten werken weer!
    Er wordt beter omgegaan met het RAM geheugen
    mijn iMac lijkt wat minder heet te worden.
    En nog een hele lijst

Kortom een geslaagde update van apple.

Let op: Deze review is gebaseerd op de eerste ervaring na de update en niet op de specs van de update

Bijdrager
    LighScan

Wat voor mij ergens wel een teleurstelling is dat je voorlopig nog steeds geen gestures kunt instellen voor specifieke programma’s (neem nou Firefox, Cyberduck, …).

Bijdrager
    BJVR

Is Safari al gefixed of laat Apple dat ook heel langzaam dood gaan?

Bijdrager
    flyerking

Ik weet dat er sinds heel kort een progje voor is
    Zou alleen niet weten hoe het heet

Dus google ff ik weet zeker dat het bestaat

Voor magicmouse is het magic prefs

Bijdrager
    SunKeeper

– De verandering van Launchpad vindt ik ook wel goed, ik merk dat minder lang hoef te zoeken naar het goede icoon, omdat het minder klein is, en minder ver uit elkaar staat. Het wordt nu nog wat functioneler.

– De batterijtijd wordt weer correct(er) aangegeven op mijn MBP. Eerst begon die standaard rond 4:30, maar liep zo langzaam terug dat het alsnog 8 a 9 uur duurde voordat mijn batterij pas leeg was. Nu begint die keurig rond de 8-9-10 uur en een minuut op de teller is ook ongeveer gemiddeld een minuut op de echte klok.

– De AMD-kaart (2011 MBP) wordt minder snel ingeschakeld voor toepassingen die hem niet nodig hebben zoals Google Chrome, nu kan dat allemaal keurig met de Intel HD Graphics 3000, die wel wat zuiniger in energie is.

Hier dus ook goede ervaringen.:smile:

Bijdrager
    McWouter

Wat nog opvalt is dat ik ineens een Gastaccount zie staan als ik inlog. De Gastaccount is niet te verwijderen en geeft na starten aan dat de Mac opnieuw wordt opgestart en dat er een Gastaccount wordt aangemaakt waarin alleen Safari te gebruiken is.

Denk dat dit door iCloud / Find my Mac komt? Ook als de computer verloren of ‘geleend’ is toch de mogelijkheid hebben om online te komen (dus te zien waar de Mac is:-)

Bijdrager
    kingthijs23

@mcwouter

Klopt, heeft inderdaad met Find my Mac te maken zodat er altijd nog een internetverbinding is voor het terugvinden van je computer.
    Wil je er van af, dan is de enige oplossing Find my Mac uitzetten, en alles is weer zoals het oude !

Succes met 10.7.2 !

Inactief
    Anoniem

Wel knap dat je nu al een complete review hebt kunnen doen van een update die nog maar net uit is…

Bijdrager
    Barabas2005

Safari in full screen werkt nu goed: geen schuivende schermen meer, zodat de adres balk over de bovenste regel van de pagina valt.

Bijdrager
    Barabas2005

Ai, ik zie nu dat horizontaal scrollen met de trackpad niet meer gaat: vooral in de iTunes store is dat een gemis.

Inactief
    Anoniem
    BJVR op 12 oktober 2011

Is Safari al gefixed of laat Apple dat ook heel langzaam dood gaan?

Lijkt me handig als je ook aangeeft wat het probleem is… Ennuh, problemen kun je altijd het beste aan Apple doorgeven op hun feedback pagina: http://www.apple.com/feedback/safari.html

Bijdrager
    daantje22

Wat nog opvalt is dat ik ineens een Gastaccount zie staan als ik inlog. De Gastaccount is niet te verwijderen en geeft na starten aan dat de Mac opnieuw wordt opgestart en dat er een Gastaccount wordt aangemaakt waarin alleen Safari te gebruiken is.
    Denk dat dit door iCloud / Find my Mac komt? Ook als de computer verloren of ‘geleend’ is toch de mogelijkheid hebben om online te komen (dus te zien waar de Mac is

hier heb ik idd ook last van.. heeft dus te maken door find my mac?

Bijdrager
    Edwin.
    Bijdrager
    BJVR

Ze hebben Safari nu redelijk gefixt maar nog niet helemaal.

Problemen met YouTube blijven aan..
    Een YouTube afspeellijst automatisch laten afslepen in Safari Tabs gaat nog steeds niet!

– Dus bijv. 3 Safari Tab vensters openen en in één Tab venster heb je dan een afspeellijst aanstaan die automatisch alle nummers afspeelt terwijl jij in een andere Tab aan het surfen bent. (Gaat nog steeds niet, liedjes lopen niet automatisch door)

+ Iets dat ze wel gefixt hebben en waar ik erg blij mee ben is dat ze de positie van de WebInspector gefixt hebben, (CMD+ OPTION + I)

Dit was de grootste frustratie dat deze niet zijn positie kon onthouden en steeds buiten het Safari venster openende.

Bijdrager
    batyka

Sinds 10.7.2 heb ik met traagheids problemen te maken dat is vooral te merken bij Mail en Safari maar ook bij het legen van de prullenmand. Daarvoor was er niets aan de hand. Het laden van 10.7.2 duurde bij mij ook veel langer dan een half uur. Soms werkt het prima zoals tijdens het tikken van dit bericht. Maar andere keren kan de machine mijn tikwerk bij lange na niet bijhouden. Van de strandbal wordt ik zo langzamerhand kotsmisselijk. Tot op heden heb ik het niet kunnen oplossen misschien heeft iemand een idee?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.