6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    sonnyjan

Eerste nummer van slimme afspeellijst altijd hetzelfde vanaf iPod

Ik gebruik al jaren tot volle tevredenheid een iPod classic video (60gB) voor het afspelen (via slimme afspeellijsten) van mijn muziek. De lijsten zijn samengesteld op basis van genres en de instelling is “Shuffle”.

De iPod zit in een Denon dock, dat bij mijn Denon geluidsinstallatie hoort en speelt zo keurig af via de stereo.

Maar elke afspeellijst begint altijd met hetzelfde nummer, dat ik dan standaard skip en daarna werkt de shuffle prima.

Op zich niet zo’n groot probleem, maar toch vreemd en ik kon er op dit forum niet iets over vinden dus ligt het aan mijn iPod of Denon?

Iemand een idee of suggestie?

Bedankt vast voor het willen meedenken.

Bijdrager
    Yaris

Op andere fora hebben mensen daar ook over geklaagd. Het is dus blijkbaar normaal dat het eerste nummer in een afspeellijst bij shuffle altijd hetzelfde is. Een manier om het te veranderen heb ik niet gevonden.

Mijn advies: maak een nummer van een seconde lang aan dat uit stilte bestaat en zet dat als eerste nummer in je afspeellijsten.

Stilte kun je downloaden op http://freesound.iua.upf.edu/samplesViewSingle.php?id=23130

Bijdrager
    Yaris

Op andere fora hebben mensen daar ook over geklaagd. Het is dus blijkbaar normaal dat het eerste nummer in een afspeellijst bij shuffle altijd hetzelfde is. Een manier om het te veranderen heb ik niet gevonden.

Mijn advies: maak een nummer van een seconde lang aan dat uit stilte bestaat en zet dat als eerste nummer in je afspeellijsten.

Eén seconde stilte kun je downloaden op http://www.freesound.org/samplesViewSingle.php?id=31289

Bijdrager
    sonnyjan

Bedankt (weer…) Yaris voor je reactie en suggestie.

Vreemd verschijnsel,he?

Maar ik ga zeker je suggestie uitproberen in de komende week.

Laat het dan nog wel weten via dit forum of het een oplossing bood.

mvg

Bijdrager
    Pieterr

Wij hebben dezelfde iPod 60GB die een tijdlang in een JBL Dock heeft gestaan aangesloten op de stereo-installatie.

En ik herken het probleem. Het heeft dus niet met je Denon te maken, maar met de wijze waarop de “Shuffle” is geimplementeerd op die iPod versie.

Bijdrager
    sonnyjan

Daar ging ik inderdaad ook al vanuit, Pieterr.

Maar het is “goed” om te horen, dat het een herkenbaar probleem is.

Ik ga aan de slag met de suggestie van Yaris en ook jij bedankt voor je reactie.

mvg

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.