5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    JorisK

Eerste generatie iPhone activatieproblemen?

Hallo!

Ik heb gisteren een 1st gen iPhone gekocht met een jailbreak, gewoon leuk om te hebben :P. Nu wilde ik de jailbreak eraf halen door hem volledig te herstellen naar fabrieksinstellingen, nou dat was allemaal geen probleem, maar nu staat hier dus iOS 3.1.3 op en geeft iTunes de melding dat de SIM kaart niet ondersteund wordt door het activatiebeleid van de provider. Ik weet bijna zeker dat er een sim-lock op zit van KPN, maar ik kan dus nu de iPhone niet activeren. Ik heb het al geprobeerd met twee verschillende simkaarten van KPN, weliswaar een micro en een nano in een adapter, maar bij beide simkaarten geen succes.. Bij simkaarten van andere providers gaf de iPhone ‘No service’ aan, dus ik ga ervan uit dat de simlock (als deze erop zit) van KPN is..

Weet iemand een oplossing om mijn iPhone 1st Gen weer te kunnen activeren?

Alvast heel erg bedankt!

Bijdrager
    Shmoo

Ik weet bijna zeker dat er een sim-lock op zit van KPN, maar ik kan dus nu de iPhone niet activeren

De eerste generatie iPhone is alleen verkocht in Amerika onder een exclusief contract bij AT&T. Je kocht dan in de Apple Store een iPhone, daar zat een simkaart van AT&T bij die je moest doen en dan kon je in iTunes je abonnement kiezen en afsluiten.

De vorige eigenaar had denk ik het AT&T simkaartje moeten bewaren in het doosje dan had je hem wel kunnen unlocken maar nog steeds niet gebruiken. In die tijd was het namelijk normaal dat je eerst de iPhone deed unlocken van de AT&T simlock en daarna JailBreaken zodat je hem kon gebruiken en zelfs dan werkte nog steeds niet alles correct.

Ik weet niet of dat nog mogelijk is in 2016, ben er bang voor.

Bijdrager
    GoeieDag

Unlock en Jailbreak. Die AT&T heb je niet nodig (meen ik me te herinneren, maar het is al weer zo lang geleden…).

Geblokkeerd
    Anoniem

Je had die jailbreak er gewoon niet af moeten halen, want je hebt er een nodig om hem te unlocken. Grote kans dat die jailbreak er om die rede op zat. Er is gewoon geen andere manier. Je merkt verder niks van die jailbreak als hij eenmaal geĂ¯nstalleerd is.

Bijdrager
    JorisK

Probleem is opgelost, heb er inderdaad weer een jailbreak opgezet, was inderdaad de enige oplossing zag ik in… In ieder geval bedankt voor het reageren!

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.