17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Jens B

Eerste filmpje, welk programma?

Hallo iedereen,

Ik heb nog geen ervaring met Videobewerking ! Daarom even jullie hulp nodig.

Ik heb een filmpje gemaakt met canon camera van een vriend.. Nu wil ik dat filmpje uit elkaar knippen, en met ilive 06 samen met foto’s iets leuk van maken ?? Welk programma heb ik nodig om de film uit elkaar te knippen ?? En ook om alléén geluid ervan te gebruiken (tussen de foto’s dan).

Alvast bedankt Groeten Jens

Bijdrager
    DK master

iMovie kan dat gewoon wel doen volgens mij:)

Moderator
    unSOUND

Daar is iMovie helemaal geknipt voor.

Bijdrager
    a la Mac

Misschien niet origineel, maar:

iMovie!

Bijdrager
    sypie

5e wagen aan het wiel: iMovie

Even serieus: Tot een week of 2 geleden ook nog niets met videobwerken gedaan. Mijn eerste DVD is klaar, op de ondertiteling na (apart topic hier ergens) iMovie is op zich best simpel, ook in combinatie met iDVD…

Bijdrager
    Mattheus

Ik zou in eerste instantie denken aan iMovie 06. Eeen alternatief is natuurlijk iMovie 05….
    :wink:

Bijdrager
    Jens B

Oké dat ga ik dan zekerz gaan gebruiken !!

Maar eigelijk nog een vraag.. Maar weet niet of jullie kunnen helpen maar eens proberen..

Het is een Canon MVX330i, en ik probeer nu de video eraf te halen maar lukt niet?? In de camera zijn er 2 opties, ofwel openen via card ( en digi foto’s ) of via tape.. Ik heb wat kleine dingen opgenomen via card en die kan ik er perfect afhalen…

Maar via tape heb ik grote stukken film opgenomen?? Hoe kan ik die eraf halen want die meegeleverde software is juist voor via dat kaartje??

Hopelijk kan ieman helpen.. Alvast hartelijk dank voor reacties Jens B

Moderator
    unSOUND

Gewoon een FireWire kabel van de Camera naar je Mac trekken, iMovie doet de rest.

Bijdrager
    Jens B