17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    Jens B

Eerste filmpje, welk programma?

Hallo iedereen,

Ik heb nog geen ervaring met Videobewerking ! Daarom even jullie hulp nodig.

Ik heb een filmpje gemaakt met canon camera van een vriend.. Nu wil ik dat filmpje uit elkaar knippen, en met ilive 06 samen met foto’s iets leuk van maken ?? Welk programma heb ik nodig om de film uit elkaar te knippen ?? En ook om alléén geluid ervan te gebruiken (tussen de foto’s dan).

Alvast bedankt Groeten Jens

Bijdrager
    DK master

iMovie kan dat gewoon wel doen volgens mij:)

Moderator
    unSOUND

Daar is iMovie helemaal geknipt voor.

Bijdrager
    a la Mac

Misschien niet origineel, maar:

iMovie!

Bijdrager
    sypie

5e wagen aan het wiel: iMovie

Even serieus: Tot een week of 2 geleden ook nog niets met videobwerken gedaan. Mijn eerste DVD is klaar, op de ondertiteling na (apart topic hier ergens) iMovie is op zich best simpel, ook in combinatie met iDVD…

Bijdrager
    Mattheus

Ik zou in eerste instantie denken aan iMovie 06. Eeen alternatief is natuurlijk iMovie 05….
    :wink:

Bijdrager
    Jens B

Oké dat ga ik dan zekerz gaan gebruiken !!

Maar eigelijk nog een vraag.. Maar weet niet of jullie kunnen helpen maar eens proberen..

Het is een Canon MVX330i, en ik probeer nu de video eraf te halen maar lukt niet?? In de camera zijn er 2 opties, ofwel openen via card ( en digi foto’s ) of via tape.. Ik heb wat kleine dingen opgenomen via card en die kan ik er perfect afhalen…

Maar via tape heb ik grote stukken film opgenomen?? Hoe kan ik die eraf halen want die meegeleverde software is juist voor via dat kaartje??

Hopelijk kan ieman helpen.. Alvast hartelijk dank voor reacties Jens B

Moderator
    unSOUND

Gewoon een FireWire kabel van de Camera naar je Mac trekken, iMovie doet de rest.

Bijdrager
    Jens B

Jah? Ik open hier Imovie en zie nergens iets voor films aftehalen?? Kun je even uitleggen hoe ik het juist moet aanpakken.

En ik werk niet met firewire maar met usb ? Een probleem..?

Groeten Jens B

Geblokkeerd
    Anoniem

eehm, read the manual???? als het een dv camera is moet er een dv-out aansluiting op zitten. en dat is firewire…. enne een mac zonder firewire?????

Bijdrager
    chatsmit

ja is een probleem met usb, gewoon aansluiten met firewire kabel dan ziet iMovie de camera vanzelf.

Bijdrager
    Jens B

Jah maar heb zelf geen Firewire kabel, dus daarom hoopte ik het te kunnen doen met USB-Kabeltje..

Niet dus.. Ik ga op zoek naar firewire kabel dan

Groeten Jens B

Geblokkeerd
    Anoniem

zorg dan wel dat je er eentje vindt met een juiste plug voor de camera.

Bijdrager
    Hbbtleon

wat voor camera? met tape of harddisk?

Geblokkeerd
    Anoniem

Voor uitgebreide beschrijvingen klik hier

Bijdrager
    koolenboer

Ik zou het met imovie 5 doen
    imovie 6 heeft de irritante gewoonte om wanneer je geluid fade, dit geluid soms keihard terug te laten komen. Een heel erg irritante bug!:x waar :apple: nog steeds niets aan gedaan heeft:x terwijl ik toch regelmatig een bug report
    maar volgens mij doen ze er geen reet mee :sealed:

Bijdrager
    Timon

datzelfde heb ik in iMovie 5!!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.