30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)
  • Q:
    Bijdrager
    MIVE

Eerste ervaringen met IOS5 op iphone 4

Eindelijk is het dan toch gelukt. En meteen twee teleurstellingen die ik misschien had kunnen zien aankomen … maar ik heb kennelijk de memo gemist.

* geen locatie gebaseerde reminders in IOS 5 op de iphone 4
    * geen quick access naar de camere in IOS5 op de iphone 4

Kennelijk zijn deze handige features alleen beschikbaar op de 4s. Heeeel jammer….

Bijdrager
    Undaunted

@MIVE
    Verrek, wat flauw zeg, twee van de meest interessante features. Moedwillig weggelaten lijkt me zo, dat had prima op de iPhone 4 gekund:(

Ik merk nu nog weinig verschil, afgezien van de systeemvoorkeuren voelt het nog hetzelfde, maar da’s opzich positief.

Bijdrager
    kingofdub

@Mive: De snelle toegang van de camera zit wel bij iOS5 op iPhone 4. Twee keer de thuis knop indrukken als in de ontgrendel modus staat.

Bijdrager
    BasiX

@Mive En de Location Reminders zitten er ook gewoon in op de iPhone 4…

Bijdrager
    Delta_T

geen Siri..:sad:

Moderator
    Strifer

Volgens mij zit het beiden gewoon in iOS5 voor de iPhone4.

Bijdrager
    Ewout

@mive: Misschien moet je niet meteen gaan ‘roeptoeteren’ over wat er allemaal niet inzit, maar moet je eerst eens fatsoenlijk gaan onderzoeken wat er wel inzit. Als je in de kopgroep wilt meespelen van de eerste die het ‘officieel’ installeren, dan moet je ook willen ontdekken.

Ewout

Bijdrager
    MIVE

@ewout 1
    En misschien moet jij niet zo arrogant reageren met je gelul over de kopgroep. Fatsoenlijk onderzoeken? ik ben er de hele nacht mee bezig geweest, *****. Het zit er niet in, gisteren niet en vanochtend ook niet. En ik heb zeker een iphone 4 en ook heel zeker IOS5.
    [mod name=Mac Daddy url=/profiel/mac-daddy] Ik snap je reactie, want Ewout reageert niet echt vriendelijk. Maar dan hoef je nog niet te gaan schelden.

Bijdrager
    MIVE

De camerafunctie met dubbelklik in startscherm werkt ook niet. Ga de iphone maar eens resetten denk ik en opnieuw installeren. By the way: ik heb heen jailbrake toegepast.

Bijdrager
    MIVE

Mijn iphone is net gecrasht en is weer aan het rebooten. Na de installatie (die niet helemaal vlekkeloos ging – paar keer herhalen was nodig) leek alles goed te werken – en snel. Er ontbraken alleen wat functies…. Ik heb er vanochtend gewoon mee gebeld en ik heb berichten ontvangen (notification center is heel goed!) maar nu is de iphone een brick… Voortaan laat ik het beta testen van nieuwe releases maar aan anderen over.

Bijdrager
    BasiX

iPhones zijn nooit gebricked. Ze kunnen altijd weer hersteld worden.

Bijdrager
    MIVE

@ BasiX
    Dat hoop ik ook:-) En anders is het een goede reden om een 4s te gaan bestellen.

Bijdrager
    Undaunted

En ik had me blijkbaar te snel aangesloten bij MIVE, ik herinnerde me foto’s met dat camera knopje en miste. die. Is er de optie om de dubbelklik achterwege te laten en dat knopje permanent zichtbaar te houden?

Als je echt vlug een foto wil maken kan een halve seconde om 2keer extra op een knop te drukken toch net het verschil maken tussen net op tijd of net te laat.

Enne.. over andere puntje:
    Ik heb net voor het eerst succesvol een GPS reminder gezet, echt geweldig!! Ik ben nog benieuwd of je kunt instellen met welk tijdsinterval de GPS check moet worden uitgevoerd. Het duurde nu 2-3minuten eer “Reminders” me de GPS herinnering gaf die ik had ingevoerd.

Moderator
    Mac Daddy

Zonet succesvol op de iPhone iOS 5 gezet. Hij is nu aan synchroniseren. En dat vind ik nu al grappig. Met iOS 4 stond er enkel groot in beeld dat ie aan het synchroniseren was, maar nu kan je letterlijk zien welke App ie erop aan het zetten is.

Bij die eerst stappen die je moet zetten, lukte het nog niet om iCloud in te stellen, maar daar kijk ik zo wel even naar.

Over die nog directere mogelijkheid om bij je camera te komen, heb ik nog niet iets gevonden in de settings. Maar het zou wel handig zijn inderdaad. Misschien in de volgende update?

Bijdrager
    Afroman

Ik ben er erg blij mee! Alleen Wifi-sync werkt niet. (terwijl ik echt een Apple computer heb en een Applenetwerk). Komt dat doordat ik mijn iDevices via de computer laat backuppen en niet via iCloud?

Mijn apparaten zitten in het netwerk en worden opgeladen.

Moderator
    Mac Daddy

Dit is toch wel raar. Alles stond er weer op. Mijn Apps, muziek en dergelijke. Ik had hem ontkoppelt van de kabel en kreeg een melding in iTunes dat er iets niet goed gegaan was. Ik dacht dat ie klaar was, maar blijkbaar niet. Vervolgens gaat ie weer een restore doen, maar daarna wil die opeens alles op mijn iPhone gaan zetten. Alle Apps die ik ooit gedownloadt heb en ik geloof ook alle muziek.

Dus dat heb ik maar even geannuleerd en daarna kon ik weer elke App gaan uitvinken die ik niet op de iPhone wilde en ook de speellijst, films en foto’s die ik wel wilde. Wel raar dat ie dat opeens deed.

Inactief
    Anoniem

Persoonlijk zou ik de titel wijzigen naar “Mijn eerste ervaringen met iOS5 op de iPhone 4”. Nu lijkt het net alsof deze features standaard ontbreken in iOS5 op de iPhone 4, wat dus niet het geval is.

Bijdrager
    Ewout

@ Mive en @ Mac Daddy:

Ik niet vriendelijk? Ik reageer alleen op het feit dat er hier een topic geopend wordt waarin wordt geroepen dat er zaken niet aanwezig zijn waarna er ook wordt veronderstelt dat die zaken voor de 4S voorbehouden zijn. Dat is niet zo. Blijkbaar heeft Mive een ander probleem met z’n/haar iPhone. Dat is iets anders dan dat het er niet in zit. Da’s alles. Zoals je zelf ook al aangeeft: soms is het beter om een paar dagen te wachten als je geen behoefte hebt aan troubleshooting.

Ik ben een uiterst vriendelijk persoon en zeer zeker niet arrogant, maar ik zoek bij problemen altijd eerst bij mij zelf en daarna ga ik vragen stellen en niet roepen. Maar dat zal wel cultuurverschil zijn.

Ewout

Bijdrager
    MIVE

Nog steeds geen locatiegebonden notificaties. De camerabutton is er nu wel.
    Misschien nog een keer restoren of weet iemand hier of deze functionaliteit moet activeren? Heb alle instellingen gecheckt (vannacht al) en iedere app mag locatie gegevens hebben.. En uitgerekend de taken app doet er niets mee.

Moderator
    Mac Daddy

@Ewout: Ik zeg nergens dat jij een onvriendelijk persoon bent en arrogant heb ik je al helemaal niet genoemd. Het enige was dat je reactie een tikkeltje onvriendelijk overkwam. Dat betekent niet dat het onvriendelijk bedoeld was, maar dat is het nadeel met geschreven tekst.

On topic:
    Dat ie opnieuw synchroniseren, heeft helaas niet veel goeds gedaan. Ik kreeg mijn muziek en video’s er niet meer op. Hij gaf in de capaciteitsbalk in iTunes aan dat er 4,1 GB muziek op de iPhone zou moeten staan, maar op de iPhone stond mooi niks. Ik heb nog geprobeerd om de synchronisatie van de muziek uit te vinken, dan synchroniseren, dan weer aanvinken en weer sycnhroniseren. Maar dat hielp ook niet.

Nu dus weer een restore. Hopelijk werkt het dan wel goed. Toch is het jammer dat je er een middag zoet mee moet zijn.

EDIT: En het werkt. Hij zet er nu werkelijk weer mijn muziek op. Straks als ik de deur uitloop, kijken of de reminder ook werkelijk op locatie werkt.

Bijdrager
    SunKeeper

Kun jij dan wel een reminder met een locatie instellen?

*jaloers*

Bij mij blijft die schakelaar grijs.:sad:

Moderator
    Mac Daddy

Ja hoor. Ik heb er net 1 aangemaakt dat zodra ik het huis verlaat dat ie dan moet zeggen dat ik boodschappen moet gaan doen. Ik kon simpelweg mijn huis aanvinken als locatie.

Misschien even de iPhone restoren dan? Zou toch moeten werken.

Bijdrager
    11642

Hoe kan je zo’n location based reminder instellen? Er staat bij mij enkel ‘On a day’ …
    Of kan dit niet op de iPhone 3GS?

Moderator
    Mac Daddy

Ik weet niet of het op een 3GS kan. Die heeft GPS, dus hij zou het moeten kunnen. Maar misschien heeft Apple het niet mogelijk gemaakt voor de 3GS.

Maar SunKeeper heeft een iPhone 4 en bij hem werkt het ook nog niet. Misschien moet je hem even herstellen via iTunes?

Bijdrager
    SunKeeper

Hm, ik ben niet de enige als ik zo het internet afstruin.

Zo hard heb ik het nou ook niet nodig, dus ik wacht het nog even af. Don’t change working things.:crazy:

Bijdrager
    MIVE

Dag Ewout. Waar denk je dat dit forum voor is? Niet alleen voor genoegzame lieden die alles precies weten (wie de handschoen passe….)…
    In ieder geval heb ik mijn iphone opnieuw gesynchroniseerd via een andere mac waarop nog een oudere reservekopie stond. Daarna bleek de camerabutton aanwezig te zijn, zoals geadverteerd. Maar nog steeds geen locatie gebonden waarschuwingen. Ik heb vervolgens bij alle mailaccounts de herinneringen uitgezet en weer aangezet. Geen verschil. Daarna mobile me account verwijderd en weer opnieuw opgebouwd. Ook geen verschil. Tenslotte de exchange account verwijderd en weer geïnstalleerd. Geen verschil. Daarna nog een keer, min of meer toevallig “reminders” aan en uit gezet in de exchange account en toen… werkte alles.
    Pfff.

Bijdrager
    MIVE

Nou, laatste dan. @ Ewout. Dit is denk de eerste keer ooit dat ik boos gereageerd heb in een forum. Jij veronderstelt met je post dat ik klakkeloos een bericht heb geplaatst over het ontbreken van functies, zegt dat ik dan niet in die imaginaire kopgroep hoor (waar jij je kennelijk wel toe schaart) maar ondanks dat je zo’n kenner bent doe je geen enkele moeite om mij te helpen.
    Je ziet dat er na mij nog ettelijk andere mensen hetzelfde probleem posten: nul bijdrage van jouw zijde aan een mogelijke oplossing.

Als je geen vraag hebt voor het forum of niet kan bijdragen aan de oplossing van een probleem dan vraag ik me af waarom je überhaupt een post plaats. Kennelijk met geen ander doel dan je eigen superioriteit ten toon te stellen… maar waar is die eigenlijk op gebaseerd?

Bijdrager
    SunKeeper

Kunnen we misschien weer even ontopic verder?

Als er nog meer klaagliederen achteraan moeten is de PM-box een betere optie.:smile:

Moderator
    Mac Daddy

Inderdaad. Gewoon on topic verder.

Zojuist dus van huis weggefietst met een locatie gebonden notificatie. Het werkt, maar wel pas bij ongeveer 50 meter van mijn huis. Dus de kans dat je iets vergeet mee te nemen, is dan misschien kleiner. Je moet er wel weer voor terug naar huis.:wink:

Bijdrager
    jobz

Gezien het gekibbel alhier zorgt ook dit OS weer eens niet voor wereldvrede. Gemiste kans. :sad::smile:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 46)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.