12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    mattijsvijverberg

Eerst folders, dan bestanden in Finder?

In (sorry) windows zit één eigenschap die ik wel waardeer: in de verkenner worden eerst de folders getoond, en vervolgens de bestanden. Ik vind dat wel overzichtelijk.
    In Apple’s finder staat alles op volgorde van de kolom (naam, datum grootte enz.)
    Herkent iemand deze voorkeur voor de Windowskeuze?
    Of liever, kan ik het ook zo instellen op mijn Mac?

alvast bedankt!

Groet,
    Mattijs

Bijdrager
    chatsmit

in finder kolom weergave (5e knoppie linksboven in beeld) zie je ook gewoon eerst de map, daarna de bestanden. Ik begrijp je opmerking niet? :| 8)

Bijdrager
    J.
    ”chatsmit”

in finder kolom weergave (5e knoppie linksboven in beeld) zie je ook gewoon eerst de map, daarna de bestanden. Ik begrijp je opmerking niet? :| 8)

Nee hij bedoelt dit:
    windows doet dit.
    A.Map
    B.Map
    C.Map
    A.bestand
    B.bestand
    C.bestand

en os x doet dit
    A.map
    A.bestand
    B.map
    B.bestand
    C.map
    C.bestand

persoonlijk heb ik ook liever de eerste versie, werkt gewoon makkelijker vind ik.

Bijdrager
    lowfi

In panther was hier wel een hack voor. Heb hem ook geprobeerd in tiger maar ik kreeg het niet voor elkaar. Zal eens kijken of ik hem nog kan vinden.

Pathfinder (finder replacement) kan dit trouwens wel maar heeft naar mijn idee weer net teveel features.

http://www.cocoatech.com/pf4/

Bijdrager
    Leander

Je kan de mappen en bestanden wel scheiden door in de lijstview ( :apple: 2) op “soort” te klikken.
    Helaas gaat dit niet in de kolommenview. Ik hoop dat in Leopard deze mappen-ordening optioneel in te stellen is.

Bijdrager
    Mateusz

Wat ik doe is de mappen voorzien van een uitroepteken. Zo; !map1 !map2 dan staan ze bovenaan!!

Bijdrager
    mattijsvijverberg

Bedankt voor alle reacties!

Mattijs

Bijdrager
    Oppie

UNIX: “every folder is a file”.
    Dus er is geen verschil in de hiërarchie tussen een map en een bestand.

Bijdrager
    Mendoza

tsja, wat is gemakkelijker? als je een map zoekt, is het gemakkelijk als deze bovenaan staat, maar wat nu als je een bestand zoekt? persoonlijk vind ik die alfabetische volgorde van Apple wel logisch.

Bijdrager
    J.

Ik denk niet dat veel mensen een map zien als een soort van bestand. Daarmee dat ik het ook makkeijker vind dat je ze scheid. Je kan het ergens gaan vergelijken met appels en peren. Die liggen ook allebei gescheiden in de fruitafdeling, maar het is beiden wel fruit.

edit: @mendoza: Ik denk dat het niet zo is dat je in sommige mappen honderden mappen hebt staan, maar het kan wel is zijn dat er honderden bestanden in staan en begin dan maar is te scrollen als de map die je zoekt met de lettery z.

Bijdrager
    MacRooyen

Bij MacOSXhints vond ik een tijdje geleden deze oplossing…

Bijdrager
    Oppie
    ”J.?”

Ik denk dat het niet zo is dat je in sommige mappen honderden mappen hebt staan, maar het kan wel is zijn dat er honderden bestanden in staan en begin dan maar is te scrollen als de map die je zoekt met de lettery z.

Druk dan gewoon op de ‘z’ toets, en voilà… 8)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.