20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Q:
    Bijdrager
    Hermanh

Meer Ram, Photoshop nog steeds traag ?!

Vorige week heb ik op dit forum een vraag gesteld over mijn Imac omdat PS CS 5 na een tijdje heel traag ging werken.
    Van één forumlid kreeg ik naar mijn idee het juiste antwoord. Ik heb/had 4 gb geheugen in mijn Imac staan, en heb deze verhoogd naar 12 gb.
    Ik heb de 2 stuks 4 gb bankjes er netjes ingezet, en de Imac ziet deze ook. En geeft aan, dat de Imac voorzien is van 12 gb geheugen.

Maar nu heb ik vandaag een hele rits foto´s bewerkt, maar nog steeds heb ik het idee dat PS CS5 niet naar behoren of snel werkt!
    Moest ik na het plaatsen nog iets activeren, want ik heb het idee dat er eigenlijk niets gebeurt is!

Iemand suggesties??

gr. Herman:oops:

Bijdrager
    Carlo

Als je naar de voorkeuren gaat van photoshop cmd+K dan kan je daar onder de “performance” tab het gedeelte van je ram geheugen bepalen dat Photoshop mag gebruiken.

Ik zou niet over de 60% gaan van het aanwezige geheugen anders loopt je systeem weer vast.

Bijdrager
    Mr Macintosh

Nope als er wordt aangegeven in ‘Over deze Mac’ dat er 12GB in zit, dan zal dat wel kloppen. Je hoeft zeker niet iets te activeren. Als PS CS5 nog steeds traag is, dan ligt het blijkbaar toch aan iets anders.

Bijdrager
    Macosxachist

.. aan de harde (opstart)schijf bijvoorbeeld.

Bijdrager
    Hermanh

Hallo Carlo,

Even voor de duidelijkheid: het systeem loopt niet vast, maar werkt toch niet naar behoren. Als het zou moeten zijn. En uiteraard had ik de geheugen toekenning al gezet op 8 gb. Maar nog geen verschil!

Wat bedoelt Macosxachist met de opstartschijf?

Bijdrager
    Hermanh

Hallo Carlo,

Even voor de duidelijkheid: het systeem loopt niet vast, maar werkt toch niet naar behoren. Als het zou moeten zijn. En uiteraard had ik de geheugen toekenning al gezet op 8 gb. Maar nog geen verschil!

Wat bedoelt Macosxachist met de opstartschijf?

Bijdrager
    Macosxachist

Misschien is er iets niet in orde met de harde schijf. Dat bedoel ik. Check hem even met SMART Utility.

Bijdrager
    Hermanh

Macosxachist

Ik heb de test gedaan zie bijlage:

Maar de harde schijf is perfect in orde

Bijdrager
    poing

wat voor programma’s heb je nog meer openstaan als je gaat photoshopppen? Ik zelf werk namelijk met cs5 en heb 4 gig geheugen in mijn imac 27 inch late 2009 en dat werkt als een zonnetje.

Bijdrager
    Hermanh

Hallo poing
    Buiten PS CS5 heb ik de mail en Firefox openstaan.

Bijdrager
    poing

Wellicht is het wijs om een keer een schone installatie te doen.

Bijdrager
    Hermanh

Hallo poing
    Buiten PS CS5 heb ik de mail en Firefox openstaan.

Bijdrager
    Hermanh

Ik kan deze weken even geen kans vinden om zomaar een schone installatie te doen!
    Ik kan wel de schijfherstel programma er overheen gooien. En dan kijken wat ie aangeeft!
    Ik laat het morgen even weten!!..
    Bedankt alvast!

Herman

Moderator
    unSOUND
    Hermanh op 12 september 2011

Even voor de duidelijkheid: het systeem loopt niet vast, maar werkt toch niet naar behoren. Als het zou moeten zijn.

Je zegt “voor de duidelijkheid”, maar eerlijk gezegd vind ik de omschrijving “het werkt niet naar behoren” behoorlijk onduidelijk… Kun je iets duidelijker omschrijven WAT er precies niet naar jouw wensen gaat ?

Bijdrager
    Hermanh

Ja unsound, je hebt gelijk!
    Na het plaatsen van de 2 x 4 gb bankjes, is er eigenlijk niets beter geworden!
    PS CS5 werkt nog steeds traag na een tijdje ermee gewerkt te hebben!
    Bovendien heb ik de 2 externe harde schijven welke zijn aangesloten op de FireWire 800/400 poorten, niet meer te zien op het bureaublad! Dus werkt de IMac niet naar wens!!!
    Thanx alvast voor je suggestie
    Herman

Bijdrager
    jgmkoster

Bovendien heb ik de 2 externe harde schijven welke zijn aangesloten op de FireWire 800/400 poorten, niet meer te zien op het bureaublad!

is het toevallig niet zo dat je in de voorkeuren van Finder, onder het kopje “Toon deze onderdelen op bureaublad” de hardeschijven niet hebt aangevinkt?

Bijdrager
    Hermanh

Ik heb de bankjes erin gezet, en heb de voorkeuren van Finder niet gewijzigd!

Moderator
    unSOUND
    Hermanh op 13 september 2011

PS CS5 werkt nog steeds traag na een tijdje ermee gewerkt te hebben!

Alles ? Of het uitvoeren van bepaalde taken ? Want zoals ik al in meerdere topics heb verteld, gebruikt Photoshop voor diverse taken maar een fractie van je machine, puur door slecht geschreven programma-code. Daar verbeterd dus niks van door je machine op te krikken.

Dat schijven niet verschijnen is wel een aparte zaak. Zie je ze ook niet in het Schijhulpprogramma ?

Bijdrager
    Hermanh

Hoi Unsound,

Net het schijfhulpprogramma gebruikt! Ook deze ziet de firewire schijven niet.

Ik heb ze al een paar keer losgekoppeld en weer aangesloten, maar zonder resultaat!

Wel een apart verhaal vindt je niet?

Het is met Photoshop zo, dat in het begin van de sessies PS goed en snel werkt, maar na een tijdje duurt het gewoon veel langer om bestanden op te slaan. Ok, het duurt geen minuten, maar wel langer dan normaal. Dus leek het mij logisch de ram geheugen op te krikken.

Moderator
    unSOUND

Opslaan heeft weinig tot niks met je Ram geheugen te maken, dat is puur een schijf-actie, eventueel gepaard met de processor, afhankelijk van het gekozen bestandsformaat.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.