15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    iSjoerd

Eerder een gb’tje RAM dan een betere Processor?

Ik wil graag een iMac kopen(17″), ik denk dan aan een 2,0 ghz met 1 gigabite ram. Werkt COD2 hier perfect op in de hoogste pixel keuze? Zo niet, wat is dan beter om te upgraden, ram of processor? Ook bij Bootcamp, is het dan handiger voor games om een gb’tje extra aan ram er in te doen, of toch de processor?

Bedankt

Bijdrager
    iSjoerd

met perfect bedoel ik zonder enige hapering, zoals bij onze Macbook pro met 2.16 ghz en 2GB ram?

Bijdrager
    KarelWillem

Voor games is het het handigst om de best mogelijke videokaart te hebben.

Is de videokaart van de Macbook beter dan die van de iMac?
    Ik heb hier geen verstand van nml.

Meestal zit er in een desktop een betere videokaart dan in een laptop.
    Die 0.16 Ghz extra snelheid zal het verschil dan ook niet maken.

Bijdrager
    MacPieter

Ik neem aan dat je het over de 17″ iMac hebt? Als je 2 GB RAM neemt ben je aardig op weg denk ik. Je hebt dan een 2,0 Ghz Core 2 Duo die misschien wel beter is dan de 2.16 Ghz Core Duo. Het enige verschil is dan nog de videokaart. Jouw MBP heeft waarschijnlijk 256 VRAM en de iMac 128 MB… maar ik denk dat het wel lekker moet draaien… succes met je keuze

Bijdrager
    iSjoerd

@ Mac Pieter : Ja ik heb t hier over de 17″ en je kan toch de graphics card niet upgraden? of wel?
    @ Karel willem : De videokaart van de iMac is wel beter dan die van de Macbook. (niet pro)
    Weet iemand meer van mijn vraag?

Bijdrager
    MacPieter

In de 17″ iMac kan je de videokaart niet upgraden nee. Er zit een ATI X1600 128 MB in. Maar hoe kom je erbij dat de videokaart van die imac beter is dat die van de macbook pro? ze zijn toch hetzelfde? Alleen heeft de MBP 256 vram en de imac 128 mb vram.

kijk anders nog even in het volgende draadje http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=87092&start=0

Bijdrager
    iSjoerd