15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    iSjoerd

Eerder een gb’tje RAM dan een betere Processor?

Ik wil graag een iMac kopen(17″), ik denk dan aan een 2,0 ghz met 1 gigabite ram. Werkt COD2 hier perfect op in de hoogste pixel keuze? Zo niet, wat is dan beter om te upgraden, ram of processor? Ook bij Bootcamp, is het dan handiger voor games om een gb’tje extra aan ram er in te doen, of toch de processor?

Bedankt

Bijdrager
    iSjoerd

met perfect bedoel ik zonder enige hapering, zoals bij onze Macbook pro met 2.16 ghz en 2GB ram?

Bijdrager
    KarelWillem

Voor games is het het handigst om de best mogelijke videokaart te hebben.

Is de videokaart van de Macbook beter dan die van de iMac?
    Ik heb hier geen verstand van nml.

Meestal zit er in een desktop een betere videokaart dan in een laptop.
    Die 0.16 Ghz extra snelheid zal het verschil dan ook niet maken.

Bijdrager
    MacPieter

Ik neem aan dat je het over de 17″ iMac hebt? Als je 2 GB RAM neemt ben je aardig op weg denk ik. Je hebt dan een 2,0 Ghz Core 2 Duo die misschien wel beter is dan de 2.16 Ghz Core Duo. Het enige verschil is dan nog de videokaart. Jouw MBP heeft waarschijnlijk 256 VRAM en de iMac 128 MB… maar ik denk dat het wel lekker moet draaien… succes met je keuze

Bijdrager
    iSjoerd

@ Mac Pieter : Ja ik heb t hier over de 17″ en je kan toch de graphics card niet upgraden? of wel?
    @ Karel willem : De videokaart van de iMac is wel beter dan die van de Macbook. (niet pro)
    Weet iemand meer van mijn vraag?

Bijdrager
    MacPieter

In de 17″ iMac kan je de videokaart niet upgraden nee. Er zit een ATI X1600 128 MB in. Maar hoe kom je erbij dat de videokaart van die imac beter is dat die van de macbook pro? ze zijn toch hetzelfde? Alleen heeft de MBP 256 vram en de imac 128 mb vram.

kijk anders nog even in het volgende draadje http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=87092&start=0

Bijdrager
    iSjoerd

lees: Macbook!!! het was voor KarelWillem bedoelt

Bijdrager
    MacPieter

oh oke sorry verkeerd begrepen dan, maar maak dan even duidelijk dat het op een macbook pro gaat

Bijdrager
    iSjoerd

luister, Karelwillem vroeg of de Graphics card van de Macbook beter was dan van de iMac mijn antwoord: nee die van de iMac is beter dan die van de MACBOOK (niet pro!!)

Bijdrager
    MacPieter

oke, maar wat heeft dat er dan mee te maken, ik nam aan dat hij gewoon dat PRO even vergeten was of iets dergelijks…. maar goed

hier kan je zien dat cod 2 prima draait op een mac mini 1.66 1gb ram 64 vram @1024×640, dan kan je er best vanuit gaan dat het ook oke draait op een imac 2.00 2 gb ram 128 vram @ 1440×900…. toch?
    1.66-2.00 = groot verschil
    1 gb-2 gb = 2x zoveel
    64 mb – 128 mb = 2x zoveel

Pieter.

Bijdrager
    iSjoerd

oke maakt niet uit.

Je hebt gelijk, maar ik ben niet helemaal overtuigd dat in dat filmpje een Macmini word gebruikt, al laten ze die wel zien op het laatst. Maar voor de rest geloof ik je wel. Stel je nou voor: Je hebt geld om voor OF een gig meer ram te plaatsen OF 2.16 ghz processor te kiezen. Wat zou je doen?

Bijdrager
    MacPieter

Zeker 2 GB ram, omdat ik denk dat dit gewoon veel meer verschil maakt dat 2.00-2.16… en ook naast games is het gewoon fijn dat je meerdere dingen tegelijk kan doen etc.

Zelf heb ik ook getwijfeld tussen 2.16-2.33 of 1gb-2gb bij de 24″ iMac gekozen voor 2GB RAM….

Succes!

Bijdrager
    MacPieter

Maar de processor is achteraf moeilijker te upgraden he, RAM kan je makkelijk even bij [laten]plaatsen…:?

…maar dan nog zou ik voor RAM gaan.. zoek nog maar even goed rond en denk goed na over je keuze! Het is natuurlijk wel een groot bedrag he op je 14e!

Geblokkeerd
    Anoniem

Als ik zelf moet kiezen tussen een RAM upgrade of een CPU upgrade kies ik voor het RAM.

Waarom? Omdat mijn iBook G4 met 1.5GB RAM (de max) erg snel is! Zelfs met zo’n oudbakken processor kan ik al mijn dagelijkse werk in hoog tempo doen, zonder veel vertraging e.d. Tegenwoordig is het zo dat je meer baat hebt bij een gigje extra aan RAM, dan aan een paar honder MHz meer.

Bijdrager
    huinkroese

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.