11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MacLite

Eenvoudige audio-interface voor iBookG4

Ik ben een rookie op dit vlak dus sorry als ik niet goed heb gezocht maar weet niet goed waar ik naar moet zoeken(ben een lichtmens …). Ik wil met mijn iBook 2trk (links/rechts) opnemen teneinde nieuwe bandjes een mix vanuit de tafel (GL2200 24/6) te presenteren zodat ze eea nog eens kunnen beluisteren. Welke interface is daar het best geschikt voor (en betaalbaar…)? Alvast bedankt!

Bijdrager
    bart

De Griffin Imic is de goedkoopste oplossing, maar de Imic is behoorlijk gevoelig voor stoorinvloeden van buitenaf vanwege de slechte afscherming. Je hebt gauw een ratel o.id in je signaal zitten.
    Geen aanrader.
    Kijk eens naar externe kaarten van M audio, Presonus, Edirol, of Tascam.

Bijdrager
    MacLite
    ”bart”

De Griffin Imic is de goedkoopste oplossing, maar de Imic is behoorlijk gevoelig voor stoorinvloeden van buitenaf vanwege de slechte afscherming. Je hebt gauw een ratel o.id in je signaal zitten.
    Geen aanrader.
    Kijk eens naar externe kaarten van M audio, Presonus, Edirol, of Tascam.

Dank je! kweet nu wat beter waar ik naar moet zoeken!

Bijdrager
    VariLite

Hoi,

De M-Box is een goeie optie!

8)

Bijdrager
    joostovermars

Als je dus bands een liveregistratie wilt geven van hun optreden, dan kun je met een gerust hart de audio-in van je iBook gebruiken (die hebben er toch een??????? of vergis ik me). helemaal niet nodig om iets te kopen. het is toch voor de “leuk” en zinvol als oefenmateriaal.

en anders gewoon een goedkope van M-audio of zo. kijk wel even of je tafel ook -10dB uitstuurt want + 4 dB is te hard voor die dingen!

even off topic: hoe bevalt die tafel je? ik overweeg er een voor mijn school te kopen. ik ken het geluid en de EQ, maar kan hij tegen een stootje???

Bijdrager
    vogel
    ”joostovermars”

Als je dus bands een liveregistratie wilt geven van hun optreden, dan kun je met een gerust hart de audio-in van je iBook gebruiken (die hebben er toch een??????? of vergis ik me).

Zit er hier niet op (iBook G4 van de 1e generatie). En een Mbox? Veel te duur voor dit soort dingen. Goed bakkie hoor, daar niet van. Ik zou het simpel houden en voor zo’n iMic of een Echo Indigo gaan.

Bijdrager
    MacLite

– even off topic: hoe bevalt die tafel je? ik overweeg er een voor mijn school te kopen. ik ken het geluid en de EQ, maar kan hij tegen een stootje???

– Goed bakkie hoor, daar niet van. Ik zou het simpel houden en voor zo’n iMic of een Echo Indigo gaan.

Bijdrager
    joostovermars

ok, thanks! nu de directeur het geld nog uit z’n zak kloppen 8)

Bijdrager
    MacLite
    ”joostovermars”

ok, thanks! nu de directeur het geld nog uit z’n zak kloppen 8)

Dan heb je mazzel want hij is in prijs verlaagd:P
    Nog een andere tip is misschien mic’s van JTS (made in Taiwan) regelrechte rip-off’s van AKG en Shure en ik moet zeggen dat ik geen verschil heb gehoord. De TM929 is een erg robuste stage-mic en prestaties zijn vergelijkbaar met SM58! Maar nu word ’t wel erg off-topic:?

Bijdrager
    joostovermars

Bedankt voor de tip. zo heb ik erg goede ervaringen met Studio Project mics voor opnames. made in China……
    goed, over naar :apple: maar weer!

Bijdrager
    linpaws
    ”MacLite”

Ik ben een rookie op dit vlak dus sorry als ik niet goed heb gezocht maar weet niet goed waar ik naar moet zoeken(ben een lichtmens …). Ik wil met mijn iBook 2trk (links/rechts) opnemen teneinde nieuwe bandjes een mix vanuit de tafel (GL2200 24/6) te presenteren zodat ze eea nog eens kunnen beluisteren. Welke interface is daar het best geschikt voor (en betaalbaar…)? Alvast bedankt!

Kijk eens naar dit apparaatje van M-audio:

http://www.m-audio.com/products/en_gb/Transit-main.html

Het kost € 99,-

Paul

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.