21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:

Bijdrager
    jvdnls

Eenvoudig 2 Imac's dupliceren, hoe??

Ik maak gebruik van 2 Imac’s Intel 2.16 met OS 10.7.5

1 staat in Nederland en 1 aan de andere kant van Europa.

Ik wil op beide Imac’s permanent de zelfde inhoud op de HD hebben zodat ik moeiteloos op beide plekken kan werken
    Ik zou dus graag inhoud van de gehele HD in één keer copyeren en daarna permanent syncen.

Hoe kan ik dit het beste en snelste oplossen.

Bijdrager
    Shmoo

Dropbox, zet alle folders van Finder op niveau van het huisje erin en je bent klaar.

Bureaublad
    Download
    Documenten
    Muziek
    Films

Bijdrager
    App-ie

Ik zou in jouw geval gewoon een extern HD’tje meenemen. Dat is het beste en het snelste. Zet hier je home directory op en maak op beide iMacs een account aan die de home directory op de ext. HD gebruikt.

meer info: https://support.apple.com/en-us/HT201548

Bijdrager
    computer space

Heb je goed internet? Dan kun je bijna nog beter via remote-access werken op één machine, of nog mooier, maar geen idee of dat met OSX kan (in Windows omgevingen is dit heel normaal), is het werken met een virtuele installatie op een server. Met enkel syncen, en al helemaal met dropbox ga je niet krijgen wat je wilt, hooguit op documentniveau.

Maar ik denk dat voor OSX het makkelijkste toch is een laptop of een macmini die mee kan in je tas. Stel je enkel 2 schermen met toetsenbord e.d. op.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 4 maanden geleden door  computer space.

Bijdrager
    Schrijnie

OS X installeren op een externe HD. deze meenemen en hiervan opstarten.

Bijdrager
    jvdnls

Ik heb ook nog een macbook die ik meeneem van de ene naar de ander locatie.

Is het handig als ik die wellicht als externe HD gebruik?

Bijdrager
    GoeieDag

Waarom überhaupt niet met een een laptop werken, die je meeneemt van locatie naar locatie?
    (Eventueel aangevuld met een los scherm/muis/toetsenbord ter plekke.)

Dus: waarom persé op die (oude) iMac’s werken?

Bijdrager
    jvdnls

Omdat we met z’n tweeen zijn en duz de een met de Imac en de ander met de Macbook werkt.
    Maar wellicht voor de toekomst wel iets om te overwegen.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Is Back to my Mac niet iets? Het zit al bijna 10 jaar in OS X, maar naar mijn idee kennen maar bar weinig mensen het. Het dupliceert je harde schijf niet naar een andere Mac, maar maakt een Mac wel op afstand toegankelijk. Je kan dan inloggen op je iMac, het bestanden opzoeken en naar je lokale harde schijf slepen. Eventueel kan je met Back to my Mac ook je Mac op afstand bedienen.

Als als BtmM en services als Dropbox niet aan je eisen voldoen en je écht een duplicaat van je Mac wilt hebben kan je met cronjobs, SSH en rsync werken. Dat is wel even eenmalig doorbijten als je niet bekent bent met terminalcommando’s, maar in principe moet je daarna voor (min of meer) altijd werken.

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Dat is echt niet te doen, daarmee creëer je één grote teringzooi. Bepaal eerst voor jezelf welke delen je in sync wilt hebben. @waffle om nou rsync en ssh aan te bieden in tijden van synchronisatie applicaties ten overvloede is nou ook niet bepaald handig. Mac OS werkt overigens al tijden niet meer met cron maar met launchd.

Ik zou eerst bepalen wat je nou allemaal precies wil syncen en vervolgens middels dropbox, bittorrent sync, cloudstation drive of whatever in sync zetten. Mail en dergelijke gewoon middels de standaarden synchroniseren en applicaties gewoon netjes volgens de licentievoorwaarden installeren.

Bijdrager
    koen

Wil je het hele systeem syncen, of alleen maar een paar projecten waar je allebei aan werkt?

Bijdrager
    Shmoo

Wil je het hele systeem syncen

Alsof er ook nog mensen zijn die dat doen in 2016.

Die gedachte is alleen tot stand gekomen uit het feit dat iCloud niet op zijn 10.7.5 (Lion) machine functioneert. Ze willen met z’n tweetjes 2006 technologie in 2016 laten functioneren maar omdat iCloud niet functioneert op Lion gaan ze proberen uit te wijken naar manieren die een soort van werken via een hink-stap-sprong principe. Wat ze moeten doen is gewoon eens in de 5 a 6 jaar investeren in jezelf en je hardware vernieuwen. Er zijn verwende huismoeders en kinderen in Nederland met een iMac, MacBook en iPhone uit 2012 of nieuwer en die hebben een betere/eenvoudiger privé setup dan wat hier boven allemaal geprobeerd wordt terwijl ze het hebben over samenwerken.

Niemand kloont OS X van een iMac naar een MacBook of een ander Mac computer wanneer je gewoon een 2012 computer of nieuwer bezit. Je sync alleen de bestanden waar je mee werkt zodat je deze altijd bij je hebt en overal hetzelfde zijn. Je installeert gewoon op elke computer die je bezit OS X en vult dan je iCloud gegevens in en klaar, de rest regelt je OS allemaal zonder verdere ingewikkelde kennis van zaken. Mogelijk nog een extra clouddienst van buitenaf om projecten en bestanden heen en weer te syncen of voor het communiceren zodat dit niet allemaal via mail verloopt en je bent klaar.

Investeer in jezelf zo nu en dan. Eens in de 5 a 6 jaar een computer vervangen is toch niet de investering van je leven.

Bijdrager
    koen
    Shmoo op 18 mei 2016

Wil je het hele systeem syncen

Alsof er ook nog mensen zijn die dat doen in 2016.

Vandaar ook mijn vraag:-|

Bijdrager
    jvdnls

In elke geval alles wat in de thuismap zit

dus: thuismap – documenten, downloads, foto’s, projecten etc

Bijdrager
    MelvinCornelissen

Dan zou ik dat gewoon met een app syncen. Hou er wel rekening mee dat je de library i.i.g. niet mee synchroniseert. Ik begrijp dat er ook gelijktijdig op de Macs gewerkt zal worden. Hou er in dat geval rekening mee dat er een hoop applicaties zijn die daar niet blij mee zijn (databases raken snel corrupt op deze manier).

Bijdrager
    jvdnls

niet gelijktijdig

Bijdrager
    jvdnls

Iedereen heel veel dank voor jullie input:

Ik heb via systeemprefs – sharing – filesharing de Imac en Macbook met elkaar verbonden en de mappen en files die ik wil delen overgezet door ze te verslepen naar de Macbook.

Ook heb ik

Via Rushfiles (online filesharing) heb ik een account en het Cloud Drive programma geinstalleerd. Nu kan ik door slepen alle gewenste mappen naar de Cloud Drive slepen en worden deze geupload naar mijn ruimte op de Rushfiles server.

Ik kan dan op mijn andere Imac (2500 km verderop) vanaf de Rushfiles-site weer de Cloud Drive installeren en zo de mappen vanaf de Rushfiles server binnenhalen en syncen.

Bijdrager
    GoeieDag

Waarom zo ingewikkeld en het niet gewoon via de iCloud Drive?

Hoef je de iMac’s alleen even naar El Capitan te brengen, wat toch al een goed idee is (als ze niet te oud zijn).

Bijdrager
    jvdnls

Rushfiles Cloud Drive is het zelfde als de iCloud Drive

Bijdrager
    GoeieDag

Het doet misschien hetzelfde, het is niet hetzelfde. iCloud Drive is tot 5GB gratis, bv.

Bijdrager
    jvdnls

Rushfiles Cloud Drive geeft 50GB gratis icm onze webruimte bij one.com

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.