9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    CMD-Z

een wachtwoord voor mail?

Hey allemaal!

Ik gebruik met genoegen Mail, en heb er meerdere mailaccounts in staan.
    Maar, dat betekent ook dat mijn jaloerse vriendinnetje;) door met spotlight mail te openen al mijn mails kan lezen!

Is het mogelijk om 1 wachtwoord op Mail (en dus alle mailaccounts tegelijk) te zetten?

Thanks

Bijdrager
    SPQR

Je kunt dan het beste een account voor je vriendin aanmaken in het OS zelf…
    Een andere optie is mail in een schijfkopie met wachtwoord te zetten; maar ik denk dat ze dan nog jaloerser wordt;)

Gast
    Anoniem

Idd hoe meer je afschermt (ook al is er niks aan de hand) hoe erger het wordt!!!

Tip, gebruik Imap in combinatie met je Iphone ofzo en je hebt altijd controle over je mailbox

Inactief
    Anoniem

Hm.
    ja.
    Maar heb je iets te verbergen voor je jaloerse vriendin?
    Je kan ook openheid in alle zaken geven, dan gaat ze misschien realiseren hoe fout ze zelf zit.
    Of je hebt inderdaad iets te verbergen en dat voelt ze.

Ik heb wel eens mensen jaloers gemaakt, maar achteraf merkte ik dat het meer aan mij lag vanwege mijn geheimzinnigheid dan aan die jaloerse mensen. Maar je hebt ook ziekelijk jaloerse mensen, dus denk niet dat ik je veroordeel.

Als je echt alles wilt scheiden, maak inderdaad een aparte user aan.
    Dan zit je veilig.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Je kunt op je account in Parental Controls aangeven dat jij geen toestemming hebt om mail te gebruiken. moet je wel een 2e account aanmaken voor beheer. Daarna moet je elke keer een beheerderswachtwoord geven bij openen van mail. Ook omslachtig…

Overigens, ’t schijnt dat jaloerse mensen vaak zelf veel op hun kerfstok hebben;)

Bijdrager
    mac-addict

Gewoon 2 acounts aanmaken dat doe ik ook voorkomt problemen, ik heb er 1 voor werk 1 voor gasten die op mijn macbook bijv. willen msn-en en 1 voor de overige dingen :D werkt perfect

Bijdrager
    gngstr
    ”Beakerflo”

Maar heb je iets te verbergen voor je jaloerse vriendin?
    Je kan ook openheid in alle zaken geven, dan gaat ze misschien realiseren hoe fout ze zelf zit.

Helemaal eens Beakerflo! Hoe meer openheid je zelf geeft, hoe beter jullie onderlinge relatie kan worden. Ik zeg kan want die openheid moet dan natuurlijk wel van twee kanten komen.

Bijdrager
    Oppie

Als je wilt voorkomen dat je vriendin bepaalde mail (per ongeluk) zou kunnen lezen, kun je beter een webmail account aanmaken, zoals Gmail of Yahoo mail.
    En ja, het is best wel te verzinnen waarom je vriendin beter niet bepaalde mailtjes kan lezen, zonder dat er nou allerlei ‘verdachte’ zaken in het spel zijn…

Bijdrager
    Pivni Pes

Gewoon een eigen computer geven, hier geen polonaise aan mijn Imac in huis.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.