9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Steff

Een vraag over Mini-DVI > DVI

Goedenmiddag allen..

Met groot geluk wou ik mijn iMac aansluiten aan de TV bij ons beneden. Dus op de Apple site gekeken watvoor kabel ik daar voor moest aanschaffen. Onze TV heeft VGA input.
    Maar aangezien ikzelf of ouders binnenkort een nieuwe TV kopen met wellicht DVI input koos ik voor de Mini-DVI naar DVI kabel.
    En in gedachten dan een connector eroverheen die naar VGA lust.

Daar zit mijn probleem. Zo’n connector bestaad niet. Niet in de versie DVI-D die Apple als female aan de kabel verbind. De kabel zelf van DVI naar VGA klopte ook niet.

Weet iemand mijn probleem op te lossen met iets simpels of?
    M.Vr.G
    Steff

Bijdrager
    kempovic

yo steff,
    kijk ff op http://www.allekabels.nl daar hebben ze alle soorten connectoren etc.

vast ook die jij nodig hebt.

Bijdrager
    Gans

Op de mini-DVI naar DVI kabel kun je een DVI naar VGA kabel aansluiten. Die krijg je soms zelfs bij je TV. Dat zou gewoon moeten werken. Bij een iMac is het wel nog fijn om ook het programma screendoctor te installeren waardoor screenspanning mogelijk wordt (in tegenstelling tot de standaard screenmirror van de iMac). Zo kun je op je ene scherm fullscreen films kijken en op het andere bijvoorbeeld de internetsite van de film raadplegen!

Bijdrager
    basiel

apple heeft ook minidvi naar vga cable heb zowel minidvi naar dvi als vga bij mij powerbook gekren

Bijdrager
    Roely

Beste Stef,

Jammer genoeg zijn er een 5-tal DVI varianten. Als je van DVI naar VGA wilt gaan, dan moet het analoge video signaal reeds aanwezig zijn in de DVI connector In de onderstaande link zijn de verschillen duidelijk beschreven.

link: http://www.hometheaterhifi.com/volume_11_4/feature-dvi-hdmi-hdcp-connections-11-2004.html

Bijdrager
    Steff

Over de 5-tal varianten van DVI (fe)male connectoren ben ik helaas bekent.
    De uitgang van de Mini-DVI naar DVI kabel is volgens mij DVI-D.

Ik heb gekeken op AlleKabels.nl maar daar hebben ze enkel verlengkabels voor de DVI-D klasse. Volgens Apple zelf is het het beste om een Mini-DVI naar VGA kabel te kopen om zowiezo mijn Mac te kunnen aansluiten, mocht ik later dan nog een scherm hebben met DVI kan ik de andere kabel toch gebruiken. OK, het is dan 19,- euro dus echt vreselijk is het niet natuurlijk.

Maar.. ik kijk graag mijn films via de iMac dan ipv op een DVD. Hoe is de kwaliteid van VGA tenopzichte van DVI? En vooral de kabel….:|

PS: Alvast bedankt voor de reacties, en over screendoctor dat heb ik toch niet nodig op een Intel iMac?

Bijdrager
    Steff

[size=9:53d2f7bde3]Even dubbelposten,[/size:53d2f7bde3]

Ik heb de Mini-DVI naar VGA kabel van Apple en nu werk ik dus lekker op 2 schermen. Maar screendocter werkte niet op mijn Intel Mac.

Graag wil ik wel dat de balk bovenin doorloopt op het 2e scherm…. met welk programma is dat te doen?
    :innocent:
    Merci, Steff

Inactief
    Anoniem
    ”Kriska”

Graag wil ik wel dat de balk bovenin doorloopt op het 2e scherm…. met welk programma is dat te doen?

Dat gaat niet lukken..

Bijdrager
    Steff

Ooh.. naja oke dan is het over. Misschien maar eens voor een 30inch ACD spaaren. :wink:
    Bedankt iig… topic kan opzich wel dicht …

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.