9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    avanti

één vinger swipen Magic Mouse, kan je dat uit zetten?

Hallo, ik werk nu sinds een aantal weken met de Magic Mouse (1) van Apple. Werkt heerlijk echter is één aspect waar ik maar niet aan kan wennen.

Omdat ik veel in InDesign en Photoshop werk vliegt mijn document van hot naar her omdat ik per ongeluk mn vinger op de muis laat rusten en dan zonder dat ik er erg in heb, de vinger van links naar rechts beweeg (en andersom natuurlijk) waardoor mn document naar links of rechts schiet. Moeten toch meer mensen zijn die dat herkennen? Kan je dat uit zetten? Ik word er helemaal gek van!

Het 2 vingers swipen tussen programma’s en verticaal swipen en andere opties vind ik overigens wel ideaal.

Bijdrager
    sedikit

Je kunt de snelheid van je muis instellen:
    Systeemvoorkeuren/Muis

Maar probeer MagicPrefs maar eens. Heeft zeer veel mogelijkheden:
    https://goo.gl/NVzMN5

Na het downloaden staat hij in je Programma’s
    Het instellen doe je in Systeemvoorkeuren MagicPrefs:

als je op dat icoon clickt krijg je een venster met allerlei opties:

Bijdrager
    avanti

Oke, ik ga dat es proberen. Ik zat er bijvoorbeeld ook aan te denken om een trackpad te nemen icm met mn oude apple mouse. Dan heb ik t voordeel van het swipen op de trackpad en de precisie van de oude Apple mouse. Maar misschien werkt dat in de praktijk helemaal niet goed

Bijdrager
    Shmoo

Trackpads zijn zoveel beter in algemeen gebruik dan een muis, zeker wanneer je ook veel op een iPhone en iPad werkt want dan heb je een vergelijkbare handeling.

Aleen is er wel een probleem wanneer je apps gebruikt waar je heel erg in detail moet werken. Denk aan de pen tool van Illustrator of een brush tool allemaal dat soort dingen waar je mogelijk precies moet kunnen aanwijzen daar is een Trackpad weer minder goed in.

Mijn probleem dat ik had met de Magic Mouse is vooral dat het hele oppervlakje van de muis een touch-oppervlakte is. Als je de muis iets te stevig vastpakt (knijpt) dan duwt een stukje van je vingers over de zijkant aan de bovenkant op het muisoppervlakte waardoor de muis continu dacht ik Mission Control wilde openen en schoten alle venster alle kanten op. Super irritant, ik heb toen een Trackpad gekocht en zweer er nu bij, wat een genot, zeker als je veel surft en tussen apps beweegt.

Bijdrager
    SJEBloem

@Shmoo, ik heb ook sinds kort een Trackpad. Wat ik me nou afvraag is hoe mensen dit gebruiken; apart of in combinatie met een muis. Ik zelf gebruik namelijk nog erg vaak enkel de Magic Mouse. Zat er ook over na te denken om een Logitech MX Master muis te kopen om in combinatie te gebruiken met het Trackpad.

Bijdrager
    JJmac

Ik vind het bij gebruik van mail lastig als ik door de mails wil scrollen, is de Magic Prefs hier ook geschikt voor.
    Voor de rest is het prima.

Bijdrager
    GoeieDag
    sedikit op 18 januari 2017

Je kunt de snelheid van je muis instellen: Systeemvoorkeuren/Muis

Hola! Met deze Systeemvoorkeuren kun je heel wat meer instellen bij die Magic Mouse.

avanti op 18 januari 2017

Kan je dat uit zetten?

Ja dus. Had je het dan niet gevonden in die voorkeuren?

NB: gewoon antwoord geven is wel moeilijk, hé mensen?! Eén ‘ja’ volstond op deze vraag.

Bijdrager
    GoeieDag

Zo dus:

Bijdrager
    sedikit

@GoeieDag,
    Hallo! Zoals de TS zijn probleem uitlegde, bleek het (volgens mijn bescheiden mening) te maken hebben met de snelheid van de muis. Ja, ik weet het GoeieDag, ik had natuurlijk die hele voorziening Systeemvoorkeuren/muis natuurlijk ook uit kunnen leggen, maar waarom zou ik? :-D

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.