6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    stavros

een verwijdervraag

Ik heb al op het forum gezocht maar vond niet direct een concreet antwoord.
    Ik enkele dagen geleden Traktor 3 geïnstalleerd. Maar de demo is verlopen en nu wil ik het graag van mijn mac hebben.
    In de handleiding staat.

verwijder dit onderstaand bestand manueel.
    /Applications/Traktor DJ Studio 3/Library/Preferences/com.native-instruments.TraktorDJStudio3.
    plist

aangezien ik juist geswitcht ben en nog niet veel van plist files ken vroeg ik mij af of ik dit enkel moet verwijderen of eerst de file naar de prullenbak slepen en dan deze file verwijderen. ik heb al gezocht naar deze file, maar heb deze nog niet gevonden.

Bijdrager
    DouweM

Een bestand verwijderen is eigenlijk hetzelfde als naar de prullenmand slepen, en dan de prullenmand legen.

Waarschijnlijk kun je dat bestand gewoon bewaren, het neemt maar een paar KB in beslag, en is handig als je het programma later nog een keer installeert, dan heb je namelijk alle instellingen nog.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

“Verwijderen” betekent “naar de prullenmand slepen”:)

Dit plist-bestand bevat instellingen van het programma — net zoiets als de ini-bestanden van oudere versies van Windows, als je daar nog mee bekend bent, of zie het anders als een register voor alleen dat programma i.p.v. voor het hele systeem. Omdat het bestand specifiek is voor het programma kun je het verwijderen zonder dat andere programma’s er last van gaan hebben.

Overigens twee opmerkingen: de eerste is dat ik denk dat het bestand dat je zoekt zal staan op /Bibliotheek/Preferences/com.native-instruments.TraktorDJStudio3.plist en dat het programma zelf /Programma’s/Traktor DJ Studio 3 zal zijn. De mapnamen die je aangeeft zijn Engels, en die zul je alleen zo zien als je systeem op de Engelse taal staat ingesteld:)

Ten tweede kun je het plist-bestand eigenlijk gewoon laten staan — mocht je Traktor DJ Studio dan later toch opnieuw installeren, dan heb je gelijk je oude instellingen weer terug. Het bestand zal hooguit een paar kilobyte innemen op je harde schijf en je systeem niet vertragen (in tegenstelling tot overbodige registersleutels in Windows).

Bijdrager
    stavros

Ok bedankt ik heb ondertussen het bestand gevonden.

Dus als ik enkel dit plist bestand verwijder zullen alle andere mappen en bestanden van dit programma dus blijven staan

Bijdrager
    MouseMighty

Ja, als je echter de applicatie opnieuw opstart wordt eenzelfde bestand weer opnieuw aangemaakt :wink:

Bijdrager
    stavros

Bedank allemaal. dit kan op slot

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.