4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Andre1962

een tweede opstart syteem op iMac installeren

Hallo, ik wil graag een 2de systeem op mijn iMac installeren.
    Ik draai nu Mountain Lion maar ik wil graag een clean instal (OS X Yosemite) als tweede syteem hebben. Is dat mogelijk en hoe moet ik dat aanpakken.
    Ik heb 1 apple ID moet ik een tweede aanmaken.
    Ik wil geen gebruik maken van Mail op het OS X Yosemite.
    Dus mijn opstart OS X Mountain Lion wil ik dus helemaal intact houden.
    Hoe zit het eigenlijk met Time Machine (gaat deze gewoon door als ik op OS X Yosemite bezig ben of gaat dit problemen geven bij automatische back-up van OS X Mountain Lion.

Ik hoop dat het niet al te verwarrend is.

Groet

Bijdrager
    TheBigZ

Dat kan met behulp van de Boot Camp assistent.
    Je begint de procedure om meerdere partities op je schijf te maken.
    Op het moment dat je Windows kunt gaan installeren…. installeer je OS X op de nieuwe partitie.:-D

Bijdrager
    Schrijnie

Bootcamp ?!? Gewoon met schijfhulpprogramma een 2de partitie maken en daarop installeren. Met alt ingedrukt opstarten om het gewenste systeem te kiezen.

Bijdrager
    Verwijder

Als je ruimte genoeg hebt op je schijf dan kan je een aparte partitie maken voor het tweede systeem. Je kan ook het tweede systeem op een aparte harddisk installeren. Als je bij het opstarten de Optietoets ingedrukt houdt dan kan je kiezen met welk systeem je opstart. Je iMac kan maar één systeem tegelijk draaien, het andere staat helemaal uit en moet je weer helemaal opstarten als je wisselt. Je kan wel bij (een gedeelte van) de harddisk. Ik heb gemerkt dat ik voor het omschakelen goed moet bedenken wat ik eerst nog moet afmaken, wat ik mee moet nemen, wat ik ga doen en of het de moeite wel waard is. Dit zal niet zo’n probleem zijn als je een tweede systeem installeert om het uit te proberen voor je het over je “werk”-systeem heen installeert.
    Zorg dat je van tevoren een goede backup hebt en dat je daar, voor de zekerheid, tijdens het partitioneren, formatteren en installeren niet bij kan (dit wist je waarschijnlijk al).

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.