8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    nervus

een soort wekkerradio??

Wel gezocht maar niet precies gevonden… :innocent:

Als wekkerradio-achtige oplossing wil ik een combinatie maken vanuit mijn MacMini (die in mijn woonkamer staat, verbonden met ethernet en een Airport Extreme) met (in mijn slaapkamer) een Airport Express en Altec Lansing XT1 .
    Als sturende sw denk aan een combinatie van: iTunes en iTaf 2.0.

Kan ik de Altec voeden vanuit de USB-port van de Airport? En de sound-input van Altec verbinden met de analoge output van de Airport? Met de bedoeling dat ’t werkt uiteraard. :wink:

Graag jullie reacties!

Bijdrager
    applet

Is Dit niet net zo makkelijk?

kost wel een paar centjes, maar toch:

klik

Bijdrager
    SeaTrue

dan koop je toch gewoon boxjes voor je ipod? ipv zo’n duur dock

Bijdrager
    PietjePuk

Gewone computerboxen met de bekende groene plug volstaan ook al, gewoon in de Airport plug’en.

Bijdrager
    applet

Inderdaad Sam, je hebt gelijk, tis wel erg veel geld voor een wekkerradio…
    En aangezien ik niet met 1 wekker toekom…laat ik het maar zo.

Ik heb altijd 4 alarmpjes lopen naast mijn bed…..mijn stereo, telefoon, PDA en wekkerradio (niet dat iPod ding)

Maar als dat ding alles vervangt voor 140 euro, dan is het het overwegen waard….of…gewoon vroeger naar bed gaan;-)

Bijdrager
    lowfi

Je kan inderdaad gewoon speakers met mini jack in je airport prikken. Zelf gebruik ik awaken als alarmklok. Toch heel wat vriendelijker dan zon nare gsm wekker;)

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/27078

Moderator
    Koen van Tongeren

Poweren over USB zal niet gaan: voor zover ik kan zien is t USB 1 (ook niet gek aangezien de poort alleen voor printers kan worden gwebruikt). Maar dat lijkt me het enige probleem. Je zou moeten checken of dat wekker programmaatje zelf de muziek afspeelt, of dat ie dat gewoon door iTunes laat doen. In het laatste geval werkt t direct om de muziek naar je slaapkamer te streamen. Zo niet, dan heb je Airfoll nodig.

Bijdrager
    nervus

Ik kom nog ff terug op dit onderwerp. Bedankt voor al jullie reacties. Heb inmiddels eea aangeschaft en ’t werkt!!

”Koen

Poweren over USB zal niet gaan: voor zover ik kan zien is t USB 1 (ook niet gek aangezien de poort alleen voor printers kan worden gwebruikt). Maar dat lijkt me het enige probleem. Je zou moeten checken of dat wekker programmaatje zelf de muziek afspeelt, of dat ie dat gewoon door iTunes laat doen. In het laatste geval werkt t direct om de muziek naar je slaapkamer te streamen. Zo niet, dan heb je Airfoll nodig.

…. de Altec krijgt voldoende spanning over de USB-poort van de Airport Express! :)
    Het is me alleen nog niet gelukt om het geluid over die USB poort te laten gaan (gaat nu over de audio-uitgang van de Express), maar mogelijk lukt dat ook nog (zou nog een kabeltje schelen 8) )
    Zal dat hier zeker melden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.