17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:
    Bijdrager
    BIT

Een snellere Virtual PC ?

Heeft iemand een idee hoe ik mijn Virtual PC (XP Professional) sneller kan laten werken ?

Bijdrager
    Hobbes

-Meer RAM
    -2.5 Ghz Dual G5

Bijdrager
    BIT

Dan moet ik kaarten gaan aanschaffen:( en daar heb ik niet echt zin in.

Bijdrager
    sedikit

Voordat je VPC opstart in het venstertje naar de “settings” gaan en daar de “pc memory” hoger zetten(ik heb 256MB, maar dat kan naturlijk hoger/lager)

Bijdrager
    BIT

Als je dat te hoog zet, geef hij de boodschap “Not enough memory to run effeciently”. Dattis wel irritant…

Bijdrager
    zero200

niewste VPC hebben is belangrijk, die is veel sneller dan zijn voorgangers.
    er zullen waarschijnlijk ook sites zijn waar te zien is hoe je windows sneller/efficienter kunt maken, misschien is het handig om daar in te kijken

Bijdrager
    sedikit
    ”BIT”

Als je dat te hoog zet, geef hij de boodschap “Not enough memory to run effeciently”. Dattis wel irritant…

Ja, dat is irritant! Dus moet je het geheugen hoger zetten, en als dat niet gaat, omdat , zoals je zegt geen groter geheugen wilt kopen, dan houdt alles op.

Bijdrager
    Sachin
    ”BIT”

Heeft iemand een idee hoe ik mijn Virtual PC (XP Professional) sneller kan laten werken ?

Door een echte PC te gebruiken:)

Bijdrager
    KarelWillem

Schermpje zo klein mogelijk
    Resolutie zo laag mogelijk
    Zo min mogelijk kleuren
    Liever Windows 98 dan XP
    Zo veel mogelijk geheugen toekennen

maar liever nog:
    Zo min mogelijk gebruiken

Bijdrager
    BIT

Niet dat ik pc fanaat ben maar al mn makkers hebben pc software en dat is dan wel handig om te kunnen mee praten. Maar uiteraard blijft een mac veel beter… Daar is iedereen het over eens !

Bijdrager
    Ruben

Het toegewezen geheugen aan een Virtuele PC is geen heilige oplossing. Voor de meeste situaties is de voorgestelde hoeveelheid geheugen het beste. Eigenlijk moet je alleen meer geheugen toe gaan wijzen wanneer applicaties binnen VPC om meer geheugen gaan schreeuwen.

VPC maakt een goede afweging tussen de hoeveelheid geheugen die de virtuele PC nodig heeft en het geheugen dat over moet blijven voor je Mac. Wanneer je blind zoveel mogelijk geheugen gaat reserveren voor de virtuele PC blijft er minder over voor de Mac. Gevolg kan zijn dat je Mac geheugen op de schijf aan gaat spreken omdat er niet genoeg RAM vrij is om lekker te kunnen werken.

Beter is het om de gebruikte Windows installatie wat te gaan tweaken. Zo kun je bijvoorbeeld in Windows 2000 en XP en heleboel ‘services’ die standaard aan zet gewoon uitzetten, zeker in een VPC installatie waarbij niet alle Windows functionaliteit noodzakelijk is.

Zoals met heel veel dingen is het toch altijd weer afwegen van voor en nadelen. Zo is het bijvoorbeeld handig en veilig om in VPC ‘undoable disks’ te gebruiken, maar daar wordt het weer trager van. VPC wordt ook wat sneller als je de virtuele harde schijf een ‘fixed size’ geeft, maar het nadeel daarvan is weer dat je meteen de volle mep kwijt bent, terwijl je misschien maar de helft effectief gebruikt.

In het geval van een iBook of Powerbook kun je VPC nog iets opschroeven door de Virtual PC image op een externe FireWire schijf te laten werken en VPC zelf vanaf de interne schijf. Externe 3,5 inch schijven zijn vaak sneller dan de laptop schijfjes in een Mac en door de image van de virtuele PC en VPC zelf op gescheiden disks te houden hoeft de harde schijf minder ‘heen en weer’ te springen, wat ook de snelheid weer ten goede komt.

Ook de processor performace van je Mac of zijn snelst zetten i.p.v. automatisch wil wel een beetje helpen. Ik merk zelf dat de Mac niet altijd goed door heeft wanneer een virtuele PC echt moet gaan presteren. De automatische modus van de Mac wil dan wel eens ‘rustig aan’ doen terwijl hoge snelheid vereist is.

Als de virtuele PC geen netwerk hoeft te gebruiken kan het ook nog iets schelen als je het netwerk binnen de VPC ook daadwerkelijk uitzet.

Geef anders eens duidelijk aan WAT je precies met VPC wilt doen, misschien zijn er nog tips specifiek voor jouw beoogde doel.

Bijdrager
    BIT

Ik had nog oude spelletjes voor op de PC, dat was mijn eerste doelstelling voor de VPC. Als ik beginnen programmeren ben, wou ik dat een een beetje op Windows kunnen. Dat was de tweede. En verder nog gewoon omdat het leuk is om zowel Windows als Apple software te kunnen draaien.

Bijdrager
    trabant

Oude spelletjes
    Ik weet niet wat je daaronder verstaat, maar Age of Empires 2, the age of kings is op mijn iMac G4 1,25GHz met 1,25GB RAM onder VPC6 met win2k (krijgt 512) niet vooruit te branden.

Op die oude P2-350MHz met 256MB en een flut grafkaart (ati,8MB) loop’t daarentegen prima.

Bijdrager
    BIT

Tja, ik denk dat de beste oplossing gewoon is: meer RAM ! Maar dat kost ook weer zoveel:cry: .

Bijdrager
    Van Cot
    ”KarelWillem”

Liever Windows 98 dan XP

En dan de ene vastloper achter de andere zeker. De win9x series zijn de meest onstabieke windowsen ooit gemaakt. Zet er dan liever win2k op of XP met alle thema’s eraf.

Bijdrager
    BIT

Zal ik eens proberen.

Bijdrager
    Dick de Roos

Wat zijn in XP Thema’s? En hoe zet je die uit?
    (Dit begint al een echt Win-forum te worden! :mrgreen: )

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.