14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

Een site waarop video footage te downloaden is

Hallo,

Bestaat er een site waarop de video footage al staat, maar nog niet bewerkt is.
    En dan bedoel ik niet hele kleine filmpjes, maar echt scenes, dus meerdere filmpjes die jij nog moet bewerken naar 1 video.

Bvd.

Bijdrager
    tjetta

Zoek eens naar ‘stock video’s’, misschien zit daar iets tussen dat je kunt helpen. Ik vind het doel van je vraag wat onduidelijk, vandaar dat ik je niet gerichter kan helpen:)

Bijdrager
    Hajo Telding

Ik denk als oefenmateriaal om mee te kunnen monteren?

Moderator
    Mac Daddy

Wat je zoekt is stock video materiaal, net zoals je stock foto’s hebt. Dat zijn opgenomen beelden die rechten vrij zijn en iedereen mag gebruiken.
    http://www.artbeats.com/
    Artbeats is een zeer bekende en wordt voor veel professionals gebruikt. Het kost je alleen wat.

Ik heb er eerder naar gezocht, maar nooit een gratis site kunnen vinden. Maar nu is de eerst hit in Google een site die zegt dat ze gratis materiaal aanbieden, maar ik zou toch ff goed kijken of er niet ergens toch geld aan verbonden is.
    http://stockfootageforfree.com/

Als je werkelijk wilt leren monteren. Dus stel een verhaal in videobeelden neerzetten. Dan zou ik een camera pakken, verhaaltje verzinnen en dat gaan opnemen. Vervolgens gaan monteren, zodat je verhaal klopt. Op die manier leer je dat beter, dan met stockvideo.

Bijdrager
    GeertR

iStockphoto.com

Zijn alleen niet erg lange filmpjes!

Inactief
    Anoniem
    ”Mac

Wat je zoekt is stock video materiaal, net zoals je stock foto’s hebt. Dat zijn opgenomen beelden die rechten vrij zijn en iedereen mag gebruiken.
    http://www.artbeats.com/
    Artbeats is een zeer bekende en wordt voor veel professionals gebruikt. Het kost je alleen wat.

Ik heb er eerder naar gezocht, maar nooit een gratis site kunnen vinden. Maar nu is de eerst hit in Google een site die zegt dat ze gratis materiaal aanbieden, maar ik zou toch ff goed kijken of er niet ergens toch geld aan verbonden is.

Als je werkelijk wilt leren monteren. Dus stel een verhaal in videobeelden neerzetten. Dan zou ik een camera pakken, verhaaltje verzinnen en dat gaan opnemen. Vervolgens gaan monteren, zodat je verhaal klopt. Op die manier leer je dat beter, dan met stockvideo.

Oke, probleem is mijn video camera is vorig jaar kapot gegaan. Het was een standaard handy cam van Canon, die geen HD kon schieten.
    Aangezien ik niet genoeg geld heb voor een goede HD camera, ben ik dus op zoek naar zo’n website. Maar ook video op het web is niet goedkoop.. Vandaar dat ik op zoek ben naar een website, waarop mensen al een scene hebben gemaakt maar nog niet is bewerkt.

Er zijn genoeg websites met “free” stock footage ja, maar vaak hangt aan die “free” een leuk prijskaartje. Er zijn inderdaad ook wel websites met gratis footage, alleen is het dan 1 filmpje, en de rest heeft weer niks met dat ene filmpje te maken.

Ik geloof niet dat er een website bestaat met echt raw scene footage, die ook nog eens gratis is.. :(

Bijdrager
    Patrock

Je hebt toch geen HD beelden nodig om te leren monteren? Haal gewoon een goedkope (2e hands) handycam en schiet daar wat beelden mee. Het is ook veel leuker om met beelden te werken die je zelf hebt gedraaid, vind ik zelf.

Moderator
    Mac Daddy

Zeker ja. HD is echt nergens voor nodig. En stel dat je een HD camera hebt, dan moet je ook een PC en software hebben die ermee om kan gaan. Gewoon lekker filmen met een handycam en dat monteren. Gewoon experimenteren. Zo leer je dat het beste.

Bijdrager
    1234
    ”Mac

Ik heb me hier even geregistreerd en het is inderdaad volledig gratis beeld zonder watermerk oid.
    Ik heb nog niet echt gezocht maar volgens mij hebben ze niet heel veel bijzonders.

Dank voor de tip iig.

edit: typo

Moderator
    Mac Daddy

Het is inderdaad helemaal gratis, maar het aanbod is zeeeer klein. Ik hoop dat deze site nog groeit en het aanbod beter wordt.

Bijdrager
    sanius

Ben benieuwd wat je met die stockvideo’s van plan bent..

Inactief
    Anoniem

Ik weet genoeg, bedankt voor de reacties:)

Bijdrager
    bedhead

Anders mag je bij ons aan de slag:) Materiaal genoeg te monteren en HD:) (wat voor montage geen **** verschil uitmaakt). Het verhaal da je gaat vertellen is belangrijk en ok HD is top, maar je kan ook gewoon in SD je verhaal vertellen:)

Bijdrager
    1234

wat doen jullie precies bedhead? en wie zijn ‘jullie’?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.