11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:

Bijdrager
    RW

Een programma steeds openen op dezelfde plaats op bureaublad

Hallo

Wanneer ik bijvoorbeeld een pages document open dan verschijnt dit iets uit het midden van mijn bueaublad. Is er een instelling waardoor ik kan bekomen dat bij openen van een document dat document steeds rechts op mijn buroblad zal openen? Op die manier moet ik het niet steeds verschuiven. Op zich is dat natuurlijk geen probleem maar het zou wel handig zijn.

Thx voor info!!

Bijdrager
    prenkema

Als je PAGES opent, het window op de goede plek zet en een document maakt en het bestand dan bewaard zal het de volgende keer dat je het opent op de juiste positie geopend worden.

Bijdrager
    RW

@ prenkema, dit lukt wonderwel met Pages doch niet met Teksteditor. Zal waarschijnlijk aan het programma zelf liggen? Hoe dan ook bedankt voor deze tip!!!!

Bijdrager
    MrBelloNLD

wellicht is de Magnet.app iets voor je?

https://itunes.apple.com/nl/app/magnet/id441258766?mt=12

Bijdrager
    MrBelloNLD

oja ook het uitschakelen van meerdere beeldschermen hebben afzonderlijke spaces (systeemvoorkeuren mission control) zou kunnen helpen

Bijdrager
    KarelWillem
    RW op 10 januari 2018

@ prenkema, dit lukt wonderwel met Pages doch niet met Teksteditor…

Teksteditor in High Sierra opent telkens op een bijzonder vreemde plek ja.

Heel irritant.

Bijdrager
    prenkema

Er is dan een probleempje met je com.apple.TextEdit.plist (in ~/Library) bestand.
    Even in de prullenmand gooien (maar de prullenmand nog NIET legen!) en TextEdit opnieuw opstarten, dan word er weer een nieuwe aangemaakt en dan even op de plek zetten waar je het hebben wil. En dan even testen of de laatste positie onthouden word.

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door  prenkema.
    • Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door  prenkema. Reden: verduidelijking van de oplossing

Bijdrager
    RW

en welk moet verwijderd worden dan in de Preferences Thuisbibliotheek??

Bijdrager
    prenkema

Zie mijn vorige post, diegene met de extensie plist, je moet wel eerst TextEdit afsluiten (door de lockfile kan je zien dat de applicatie geopend is)

Bijdrager
    KarelWillem

Die blijft lekker openen waar het altijd al gebeurde. .:)
    Ook na het verwijderen van de prefs.

Dat was in Sierra zeker niet het geval.

Bijdrager
    RW

Met andere woorden: beter pages gebruiken dan……….

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.