17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    TpieD

een probleempje met een install, help me aub

zoals sommigen mssn wel weten, heb ik sinds 2 dagen een nieuwe ibook.
    een zalig spulletje, maar er is dus een maar :P

Via men broers studentenlicentie heeft hij microsoft office X kunnen downloaden en dat is 1 groot bestandje in het type .cdr.dmg en de installer kan het niet openen, maar ik moet wel vrij dringend werken in office, help me aub !!??

btw weet iemand een goede divx player ? en mytunes zijn ?

hartelijk bedankt voor jullie toekomstige tips :D

Bijdrager
    macpro

Ficiat met je nieuwe iBook! :apple:

Kun je aangeven welke problemen je precies hebt met het openen van die .dmg file?
    Krijg je foutmeldingen of zo?

Voor het afspelen van films kun je VLC of MPlayer OS X gebruiken.

Bijdrager
    bruno

de disk image zal wel goed gaan denk ik
    .cdr is toch een bestandextensie voor vectorbeelden?

Heb je de file uit nieuwsgroepen ofzo?

Bijdrager
    TpieD

thks,

nee ja het is dus een file’tje dat iets van blabla.cdr.dmg noemt.
    nu dubbelklik ik daarop en dan komt er iets van: geen acitveerbare bestandssystemen.

ik dacht dus, ah ik zal het moeten branden eerst, dus ik sleep het via finder naar een lege cdrom maar dat werkt eigenlijk ook niet echt :oops:

nochtans moet ik echt dringend kunne beginne werken met office

ps: dus men vraag is: hoe open ik die file blabla.cdr.dmg (volgens een site op google moet ik die burnen als image, maar vraag mij niet hoe ik dat doe)

Bijdrager
    TpieD
    ”bruno”

nee men broer is lid bij een of andere studentenorganisatie, waardoor hij voor 50 euro in het jaar, elke versie van microsoft office kan downloaden en updaten (legaal) en nu heeft hij voor mij die mac’s versie gedownload, maar ik kan het bestand niet installen/openen

Bijdrager
    macpro

Het lijkt erop dat die download niet goed is gegaan.
    Probeer die file nog eens te downloaden.

En als je snel Office nodig hebt, dan kun je eventueel bij Microsoft zelf zolang een trial versie downloaden.

Bijdrager
    jeroenimo

apart… lijkt me niet normaal..
    Een .dmg file wordt altijd uitgepakt. zo niet klopt er volgens mij iets niet met de file..(het komt van microsoft!)

En als je bij http://www.videolan.org vlc download heb je een player die ALLES draait. dus ook divx

andere optie is het decodeerprogramma FFmpeg (google zal je het snel laten vinden) Daarme kun je zelfs makkelijk divx en xvid maken.

Bijdrager
    Mr Mojo
    ”bruno”

Ja, Corel Draw volgens mij

Mr Mojo
    —————
    Ik ben toch geen Microsofty ?

Bijdrager
    benj1989

nou het is een .cdr.dmg bestand. Wat moet hij doen om die te openen? Moet hij die eerst branden op een cd? Wil je aub hem alles zeggen hoe het moet?

Bijdrager
    bruno
    ”macpro”

Bijdrager
    TpieD
    ”bruno”
    ”macpro”

done that, been their

Bijdrager
    sponge

heb je Toast? dat kan ook .dmg files mounten.

Bijdrager
    Mr Mojo
    ”sponge”

heb je Toast? dat kan ook .dmg files mounten.

Is inderdaad waar, ik was het even kwijt. Een .cdr.dmg bestand is een bootable disk image. Dus gewoon branden op een CD (met toast) en klaar.

Moet werken, suuces!

Mr Mojo
    ——————–
    Een mooie wintel machine is er één die valt van 10 hoog !![size=9:ccbcfdcc6d][/size:ccbcfdcc6d]

Bijdrager
    bruno

wel eerst mounten!;)

Bijdrager
    benj1989

nou pj probeer anders ff die naam van die file te veranderen zodat het gewoon .dmg word en niet .cdr.dmg probeer het dan eens te openen…..
    als het niet lukt zet het dan terug hoe het vroeger was…

Bijdrager
    bruno

komen dubbele extensies niet oorspronkelijk uit de unix wereld, de dmg weet je dat het om een schijfbestand gaat, die dus ook iets “doet”, de cdr zou kunnen aanduiden dat h=je hem inderdaad moet branden op een cdr, maar “doet” dus niks, kun je niet een link geven naar het bestand (FTP) ga ik het hier een bekijken, als hij hem niet activeerd en voledig goed is gedownload zou ik het nu echt ff niet meer weten. ben wel nieuwsgierig;)

Bijdrager
    sponge

kweet ook niet wat die .cdr betekent, maar als je in diskcopy, uit het menu convert image kiest en dan de optie cd/dvd master aanvinkt, dan zet disk copy er vanzelf de extensie .cdr achter.
    maar wat het juist doet….?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.