13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    MDF

Een portal bouwen voor een laptop. Hoe ?

Wij hebben op mijn werk een aantal vertegenwoordigers uirgerust met een laptop (Dell) :roll: en de bedoeling is dat zij bij de klant grafische en audio-visuele dingen kunnen laten zien.

Ik moet nu een soort “portal” bouwen waarmee ze snel en op een makkelijke manier alle documenten kunnen opstarten. Dat kunnen HTML-gestuurde bestanden zijn, maar ook Excell-files, exe.bestanden, movies en DVD’s (gekopieerd op harde schijf) enz.

Maar welk programma hiervoor gebruiken om deze portal te bouwen ?
    Het moet in ieder geval een makkelijk te onderhouden systeem zijn waar straks makkelijk nieuwe dingen aan kunnen worden toegevoegd. Er draait geen database op de laptops…

Benieuwd naar jullie meedenken ! :D

Bijdrager
    computer space

Zijn de vertegenwoordigers wel online “onderweg”? Enige waar we hier over kunnen adviseren is mac-software en webbased. Windows-apps zoals gebruikelijk op een dell draaien zijn hier niet helemaal op hun plaats :wink:

Bijdrager
    Turbanus

Kijk bij de Wizards van Tweakers…..:wink:

Bijdrager
    MDF

Pas nu terug op het forum, heb wat van de avondzon genoten… :wink:

Zijn de vertegenwoordigers wel online “onderweg”? Enige waar we hier over kunnen adviseren is mac-software en webbased. Windows-apps zoals gebruikelijk op een dell draaien zijn hier niet helemaal op hun plaats

Nee, ze zijn niet online. Maar wat ik bedoel met programma om de “portal” te bouwen, zou jij dat in HTML doen of in een of ander opmaakprogramma (InDesign/Quark) en hiervan een PDF-maken en in de PDF dan links leggen… Of heb je een ander idee?

Uiteraard weet ik dat .exe bestanden een typische Windows aangelegenheid zijn. Ik ben 100% Mac, en ik ga ook enkel met de Mac de “portal” bouwen. Alleen, mijn “klanten” zijn PC-mannekes… :D

Want waar het mij om gaat, ik zoek eigenlijk een systeem of een manier van werken dat compatibel is en waar ik achteraf niet teveel “gezeur” mee heb. Want alle weken komt er wel iets bij waarnaar een koppeling moet gelegd worden. En dan zou het handig zijn mocht dat op een snelle en niet tijd-rovende manier dan kunnen gemaakt worden…

Het mooiste zou zijn dat je een soort map had, en alle bestanden die je daar in plaats, ook automatisch als een link in de portal komen. Kan wel met php vermoed ik, maar zoals gezegd op de laptops staat geen database noch zijn ze online.

Kijk bij de Wizards van Tweakers….

Euh Turbanus, wat bedoel je precies? Ik ben niet mee… :mrgreen:

Bijdrager
    computer space

Met wamp op de laptops kan je prima php laten draaien.

Bijdrager
    Alpha-sphere

Of iets in flash bouwen. Maar dan moet je wel wat weten over flash en actionscripting.

Bijdrager
    J.C.

Je kan ook een Autorun doen, met dos file, of is dit niet wat je bedoelt ?

Bijdrager
    Alpha-sphere

Heb vanmiddag met wamp gewerkt op een windows computer en het is vrij eenvoudig aan de praat te krijgen. Kijk er eens naar. Is een goede optie denk ik.

Bijdrager
    MDF

Ik denk dat we het wat te ingewikkeld zien… :D

Waarschijnlijk ga ik de portal (een moeilijk woord voor eigenlijk een blad met een aantal knoppen die documenten, films… openen), maken in Illustrator.

Dus iets grafisch maken in Illustrator. Dit opslaan als een PDF bestand en dan in Acrobat Pro de PDF openen en de koppelingen leggen naar de documenten (uiteraard moeten alle documenten in een vaste mappenstructuur zitten).

Als er later iets bijkomt, de PDF-file terug openen in Illustrator, stukje tekst bijtypen en terug bewaren (als PDF met behoud van de eerder gemaakte koppelingen). En in Acrobat Pro dan hetgeen is bijgevoegd van een bijkomende koppeling voorzien.

Ik denk dat dit de meest simpele oplossing is die op korte termijn is te maken. Of zie ik dat verkeerd ?

Bijdrager
    dennisgodderie

Doe dat toch gewoon in html? Kost je de minste moeite… en faalt zelden?

Bijdrager
    MDF

Doe dat toch gewoon in html?

Kan ik in HTML gelijk welk extern bestand laten opstarten? Maakt het niet uit welk type bestand het is?

Bv ik maak in HTML een link naar een Quark document, start dan automatisch Quark op ? (als Quark zou geïnstalleerd zijn op de computer?)

Bijdrager
    TijhofGraphics

Verschillend per browser moet je de klant of jij eerst het Quark bestand downloaden en dan dubbelklikken en dan start Quark.
    Bij Internet Explorer(op windows) kun je bijvoorbeeld kiezen voor Openen of Opslaan als de klant Quark heeft en kiest voor Openen word gelijk Quark gestart.
    Bij Safari bijvoorbeeld niet, dan word het eerst gedownload, moet je de map opzoeken waar het staat en dan openen.
    Bij Netscape kun je net als Internet Explorer Openen van locatie of Opslaan op HardDisk.
    etc. etc….

o.t.w.: Het verschilt naar mijn weten, maar JA het is mogelijks je de goede browser hebt.

Bijdrager
    dennisgodderie

Moet lukken ja. Je kan altijd linken naar een .js file en daarin schrijven dat hij quark moet openen, maar dan gaat het vrij omslachtig zijn:P of een vb projectje schrijven kan je ook altijd doen… 1 .exe open met allemaal knoppen naar je projecten… Er zijn tal van mogelijkheden!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.