7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    vuurvreter

Een popup scherm maken die een pdf toont

Ik wil d.m.v een “klik hier” link een popup scherm maken die de inhoud van een pdf toont.
    Het pdf bestand staat ergens opgeslagen in de map download van mijn website.

Hoe maak ik zo’n link?

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  vuurvreter.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 7 maanden geleden door  vuurvreter.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Google eens op “lightbox pdf”. Ik denk dat je dan weer vooruit kan.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik zou je het afraden. Klikken op een link zou moeten betekenen dat je met de „Vorige”-knop terug kunt komen naar de pagina waar je was voordat je op de link klikte. Door dingen te openen in zo’n lightbox-geval werkt dat niet meer: je komt terug op de pagina waar je was vóór de pagina waarop je op de link klikte.

Bijdrager
    vuurvreter

Middels een link zou mijn voorkeur zijn, zonder een programma te moeten gebruiken.

Is er dan niemand die deze code heeft?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Heel simpel:

<a href="window.open('jepdfhier.pdf','titelvanpopupventer','width=800,height=600')">Klik om PDF te openen</a>

Maar bedenk wel dat vrijwel alle moderne browsers (al meer dan 10 jaar) een popupblocker ingebouwd hebben. Die zou nog wel eens dwars kunnen gaan liggen. Ik zou gewoon een normale link plaatsen, of de PDF in een nieuw tabblad tonen:

<a href="/jepdfhier.pdf" target="_blank">Klik op PDF te openen</a>

Bijdrager
    vuurvreter

Top. bedankt

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Waffle op 06 november 2016

Ik zou gewoon een normale link plaatsen, of de PDF in een nieuw tabblad tonen:

<a href="/jepdfhier.pdf" target="_blank">Klik op PDF te openen</a>

Inderdaad, en zelf zou ik dan ook nog die target weglaten zodat de gebruiker zelf kan kiezen waar de link geopend wordt. Oftewel: gewoon HTML gebruiken zoals HTML bedoeld is, in plaats van jezelf door de bomen het bos niet meer laten zien.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.