12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    scd

Een pdf document schalen in Acrobat DC? Kan dat?

Ik wil graag een PDF document procentueel verkleinen in Acrobat. Het document is 17 x 25 en ik wil het met een percentage (96%) verkleinen. Kan dat? Ik kan het niet vinden. Wat ik NIET wil is het document bijsnijden want ik wil de inhoud van het document dus óók naar 96% verkleinen.
    Help!:-)

Bijdrager
    olbo

1) Kun je het niet via het printvenster doen en dan wegschrijven naar PDF ipv het te printen?

2) Of in Indesign oid importeren op gewenst formaat (96% dus) en weer een PDF van wegschrijven.

Dit beantwoord niet jouw vraag maar wellicht wel het probleem.!

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Wat olbo zegt.
    Maar toch een beetje rare vraag, want pdf is resolutie-onafhankelijk.
    Je kan op elke scherm of elke printer alles vergroten of verkleinen.

Bijdrager
    mackerjack

misschien kun je aangeven wat je precies het doel is van die verkleining.
    zoals boven aangegeven: je kunt bijvoorbeeld gewoon de pdf op 96% afdrukken. daar hoef je niet eerst de pdf voor te veranderen.

Bijdrager
    pruus

Wellicht kun jij hier iets mee. Ik denk dat je naar het formaat A5 wil. Bij de volgende site kun je instellen wat jij wilt. Succes :PDF-RESIZER

Bijdrager
    olbo

Dat lijkt om resolutie en compressie te gaan, maar een handige link zeker.

Bijdrager
    scd

Bedankt voor alle reacties. Ik heb inmiddels gevonden hoe dit kan in Acrobat DC.

@olbo: printen naar een bestand kan niet met een afwijkend percentage en 1024 pagina’s importeren in InDesign is ook niet handig.
    @aartjan: niet helemaal rare vraag als een drukker dit eist en je geen tijd hebt en geen zin hebt in discussie (in een inslagprogramma moet het immers ook geen probleem zijn).

Afijn voor de liefhebber: je kunt in Acrobat DC in Preflight een custom profile aanmaken. Ergens diep verborgen zit o.a. een script om te schalen… weer wat geleerd!

Bijdrager
    KarelWillem

En zo hebben we allemaal weer wat geleerd.

scd op 11 mei 2017

…printen naar een bestand kan niet met een afwijkend percentage…

Uiteraard kan dat wel.

Bijdrager
    scd

Nou ik weet niet welke versie je gebruikt, maar ik krijg een foutmelding dat het niet kan als ik doorklik…

Nog lerende!

Bijdrager
    scd

Leuke synth overigens, die CS1x!:)

Bijdrager
    KarelWillem

Dat is inderdaad een heel leuke synthesizer.

scd op 11 mei 2017

Nou ik weet niet welke versie je gebruikt, maar ik krijg een foutmelding dat het niet kan als ik doorklik…

Niet verder vertellen, maar ik gebruikte gewoon Voorvertoning. .:)

Bijdrager
    scd

I stand corrected. Nou, voldoende antwoord inmiddels, bedankt allemaal!:)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.