25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Therasan

Een paar switch vragen

Hallo allemaal,

Ik ben van plan te switchen van PC naar Mac. Ik vroeg mij af hoeveel kracht ik verlies (of niet) als ik van mijn huidige systeem afstap en naar een 24″ Imac (+7600gt) stap.

Mijn huidige config:
    AMD 4000+
    2gig Ram
    7800gt
    250gb HD
    en een 22″ Schermpje

Voor mij is het belangrijk dat ik zo nu en dan een game kan spelen zoals WoW, EQ2 (zal via Bootcamp moeten) en Neverwinternights I & II

Heeft iemand ook ervaring met de Creature II speakers? (inmiddels het draadje gevonden hier over :innocent: )

Bijdrager
    Juch

de hoeveelheid is niet aan te duiden, maar het is wel een behoorlijke stap voorwaarts. Tenminste als je de hoeveelheid RAM in je iMac verhoogt van de standaard naar bijv 1Gb of 2Gb. Dat laatste is het meest aan te raden. Voor de rest is het wel een stap voorwaarts, betere processor, mooier en groter scherm, snellere moederboord, OSX, noem het maar op.

Bijdrager
    d3nn

De verschillende tussen een PC en een Mac zijn niet zo 1 op 1 te vergelijken. Over het algemeen gaat het er gewoon om wat je op het systeem wilt doen. Ik weet zeker dat voor video en foto bewerking enzo een Mac veel meer geschikt is als een Pc en naar mijn mening is mijn PC toch altijd nog fijner om spelletjes op te spelen.

Tegenwoordig kan je in princiepe alles doen op de Mac en wat jij wilt doen zal dus ook gewoon goed draaien zonder problemen(Vooral met een 24″ iMac met 2GB geheugen). Maar wat is nu beter ? Denk dat dat heel persoonlijk is. Ik game liever op mijn PC maar dat is denk ik vooral omdat ik geen windows op mijn mac wil draaien.

Bijdrager
    Therasan

Dat klinkt goed.

Ik kan niet wachten tot alles rond ik en ik deze kan bestellen op de lijnbaan.
    Het enige waar mensen me bang voor maken is dat “naar horen zeggen” snel Imac updates komen.

Bijdrager
    Xenophon

Voor World of Warcraft zal het geen probleem zijn: ik draai dat op:

– Powermac G4 800mhz (niet super, maar prima speelbaar)
    – Powermac G5 dual 2.3 (Perfect)
    – Macbook wit (Perfect)

Met gamen onder Bootcamp, daar weet ik niet veel vanaf.

Bijdrager
    Juch
    ”Xenophon”

Macbook wit (Perfect)

ik heb ook een witte MacBook (1ste gen) met 2 GB Ram, bij mij draait hij nou niet bepaald perfect. Tis meer een ‘net speelbaar’ verhaal. 9-20FPS met uitschieters naar 30-40 FPS is nou niet echt bepaald ‘perfect’. Hoe zit dat met jou dan?

Bijdrager
    Therasan
    ”Xenophon”

– Macbook wit (Perfect)

Mooi want ik heb dit gekke spel weer recent opgepakt…en beging weer redelijk verslaafd te raken. Alleen jammer dat mijn full T2 en een arsenaal aan wapens niet echt veel meer voorstellen op 62

Bijdrager
    Therasan

Ben nu best zenuwachting:lol:
    Vanavond na mijn werk richting :apple: store om er een te bestellen.

Mijn vriendin heeft gezegd dat ik mijn pc de deur uit moet doen als ik er een haal dus ik heb er nog een redelijk freaky gevoel bij.

Ik twijfel nog steeds tussen de 22″ en de 24″ Imac. er zit een redelijk gat aan geld tussen.

Bijdrager
    Cloudsurfer

Dat verschil tussen de 7800gt en de 7600gt zal wel te merken zijn denk ik, als de tweede processorkern die je erbij wint het niet compenseert. Ook is 24″ een best hoge resolutie om in te gamen, vooral voor het middelste kaartje in de GeForce 7 reeks.

Bijdrager
    Therasan

Ach ik moet toch een beetje van dat gamen afstappen (daar hebben we ook cosoles voor) het enige wat ik een beetje wil spelen is WoW en dat zal wel lukken.

Ik wil zowiezo de upgrade nemen voor de grafische kaart.

Kun je eigenlijk een extern apparaat aan je Imac aansluiten, ik heb nu bv mijn ps2 via mijn pc lopen. Kan dit ook op de Imac?

Bijdrager
    Juch

hoe is die PS2 aangesloten? Moet je daar ook speciale software voor gebruiken?

Bijdrager
    Therasan

Op de PC moet je dus wel een TVkaart hebben die dit ondersteunt. Kijk bijvoorbeeld naar de betere mediacenters. Meestal zit hier de software bijgeleverd om TV/Video/Console te kunnen zien.

Ik vroeg me dus af of dit op de Imac ook kan, eventueel ivbm een externe tvkaart

Bijdrager
    Juch

lijkt me van wel

Bijdrager
    michi_rishi

Je kunt één van de producten van bijvoorbeeld Elgato gebruiken als TV tuner.
    Ik heb een Eye TV Hybrid.
    -analoge kabeltuner
    -digitale ethertuner (kunnen géén kaarten in!)
    -composite / s-vhs ingang

Ik heb hier heel positieve ervaringen mee! Veel TV gekeken (en opgenomen met mijn 24″iMac als digi. video) via de normale kabelaansluiting, nu gewoon via digi ether en ik heb er mijn Wii mee op mijn iMac aangesloten.
    (laatst dacht iemand dat mijn iMac alleen de monitor was en dat de naastgeplaatste Wii de PC is;) )

Bijdrager
    Therasan

Thanks voor dit antwoord..
    Nu mijn werk uit zitten en de 24″ Imac bestellen.

Bijdrager
    Juch

ff om te ziften, het is iMac en niet Imac;)

Moderator
    unSOUND
    ”Therasan”

Op de PC moet je dus wel een TVkaart hebben die dit ondersteunt. Ik vroeg me dus af of dit op de Imac ook kan, eventueel ivbm een externe tvkaart

EyeTV 250 geeft je de mogelijkheid om TV te kijken en op te nemen, en heeft een zogenaamde Gaming-stand waarin het beeld zo min mogelijk vertraagd is, zodat gamen mogelijk is.

Bijdrager
    Therasan
    ”Juch”

ff om te ziften, het is iMac en niet Imac;)

Ach als ik eenmaal een addict ben zal ik ook gaan ziften.

”unSOUND”

EyeTV 250 geeft je de mogelijkheid om TV te kijken en op te nemen, en heeft een zogenaamde Gaming-stand waarin het beeld zo min mogelijk vertraagd is, zodat gamen mogelijk is.

Thanks! Kan ik me een beetje op alle opties orienteren:)

Moderator
    unSOUND

Nog een kleine aanvulling: Naast de EyeTV 250 heeft ook de EyeTV hybrid een gaming-stand.

http://elgato.com/index.php?file=products_eyetv250

http://elgato.com/index.php?file=products_eyetvhybrid

Een overzicht van alle EyeTV modellen en hun verschillen:

http://elgato.com/matrix/index.php

Bijdrager
    Therasan

Na wat gepieker heb ik toch maar esloten om even te wachten met de aanschaf van een Apple ivbm Leopard en eventuele updates.

Wel heb ik voor de time being een iBookje aangeschaft om toch bekend te raken met het systeem etc. De specs voor zover ik kan zien 800mhz 640ram 20gb HD

Nu heb ik alweer een vraagje hoe kan ik deze aansluiten op een extern scherm en kan het uberhaubt op een 22″ aangesloten worden?

Bijdrager
    Juch

22″ scherm zal mijn inziens niet bepaald de moeite waard zijn, aangezien de iBook een maximale resolutie heeft van 1024*768.

Echter, als je het toch wilt aansluiten moet je een mini-vga -> VGA adapter hebben.

Bijdrager
    Vortix
    ”Juch”

22″ scherm zal mijn inziens niet bepaald de moeite waard zijn, aangezien de iBook een maximale resolutie heeft van 1024*768.

Echter, als je het toch wilt aansluiten moet je een mini-vga -> VGA adapter hebben.

Er is wel een screenspanning hack voor. Niet helemaal legaal volgens mij, maar garantie zit er op een 800 MHZ iBook toch niet meer.

Bijdrager
    Juch

dat is volgens mij alleen om de ‘mirroring’ uit te zetten en een extended desktop te maken. MAar het extra scherm is ook nog steeds 1024*768. Niet echt mooi beeld op een 22″

Bijdrager
    Therasan

Nou ik heb de knoop doorgehakt.

Ik heb nu een:
    – iBook 12″ 800mhz 640ram 20gb HD
    – Mac Mini 1.66 (intel) 512ram 60gb HD (moet ik nog een beetje upgraden)

Dat moet voldoende zijn tot de Nieuwe iMac of een MBP die ik in de loop van het jaar zal aanschaffen.

Moderator
    unSOUND
    ”Juch”

dat is volgens mij alleen om de ‘mirroring’ uit te zetten en een extended desktop te maken. MAar het extra scherm is ook nog steeds 1024*768. Niet echt mooi beeld op een 22″

Welnee, je kunt het extra scherm elke resolutie geven die je wilt, zolang de grafische kaart het aan kan, en dat ligt wel hoger dan 1024×768

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.