9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    mr_owen

een paar macbook pro problemen / vragen

hoi

ik heb nu een weekje men macbook pro en ik vind hem heerlijk, maar er zijn toch een paar dingen die me storen:

– als ik de macbook pro heb aanstaan en dan mijn firewire geluidskaart insteek, komt er zo een grijze layer over het scherm en zit hij vast en zegt dat ik opnieuw moet opstarten, na opnieuw opstarten krijg ik een fouterror dat er een crash was en of ik rapport wil versturen…. is dit normaal?

– soms geeft hij een irritant piepend geluid, het lijkt me niet de whine want het is er niet altijd, ik heb de indruk dat het er alleen echt is als ik hem uit slaap haal en dan is het zo een aan uit geluidje, net alsof een cd niet kan gelezen worden ofzo (cd zit er niet in):)

– waar kan ik (als belg) best geheugen kopen, ik heb nu 1 latje van 1 gb en wil er nog eentje van 1 gb bijsteken maar bij it pro kost dat 215 euro, wat ik waanzinnig veel vind.
    in duitsland kost het 85 euro (snogard.de) maar is van het merk MTS (ken ik niet) is dit merk te vertrouwen of weten jullie nog andere winkels?

alvast bedankt

ps: met dit te posten merk ik pas hoe lekker dit ding typt:p
    ohja nog 1 ding: waar zitten de vierkante haken op een mactoetsenbord?

Bijdrager
    computer space

De vierkante haken zitten rechts van de P (tenzij je je een belgisch toetsenbord heb laten aansmeren: Belgen kom in opstand en pik dit niet langer!). Ander even met toetsenbord hulpprogramma de modifier keys indrukken tot je ze ziet staan.
    Andere ram kan prima, als he type maar goed is.
    Hoeveel stroom heeft je geluidskaart nodig? Trekt ie niet de firewirepoort (een kleine neem ik aan) compleet lam?

Bijdrager
    cocoia

Ik weet zeker, dat de ‘piep’ (of de ‘whine’) een erkend hardwaredefect is in de Macbook Pro. Je kan hem inleveren voor reparatie. Het schijnt ook te correleren met de warmte van het systeem. In ieder geval vond ik het ook erg storend en ik heb nu eentje die het niet doet.

Je firewireprobleem… tsja. Ik heb hier eigenlijk geen ervaring mee, dus ik onthoudt me ervan om daarop te reageren. Wat voor scherm krijg je precies?

Bijdrager
    mr_owen

denk niet dat het de whine is, heb het vandaag ook nog niet gehoord …
    de firewire is een gewone poort, en die zit op mijn cinema display en van het moment da ik de firewire kabel van de display insteek als de laptop al aanstaat komt er zo een grijze layer over het scherm met daarin een zwart rechthoek da ik moet rebooten

Bijdrager
    cocoia

Als het hierop lijkt:

Zou ik maar even naar de Apple Store met je Macbook Pro, hij produceert dan namelijk kernel panics, wat allerwaarschijnlijkst een hardwaredefect betekent.

Bijdrager
    Nisei

Dat hoeft niet aan de MacBook te liggen. Kijk eens of je een firmware upgrade voor die geluidskaart kan krijgen, best kans dat het daarmee is opgelost.

Bijdrager
    jeroenimo

Een kernel-panic bij het insteken van een firewire kaart is duidelijk het probleem van die kernel panics, heb je op de website van de maker van de firewire geluidskaart al eens gekeken of ze een patch hebben voor je MBP ?

Ik kan me herinneren dat er ook ooit voor de Maxtor externe firewire HD een patch is uitgekomen omdat de firewire chipset van de externe HD ook kernel panics gaf in OSX ..

Bijdrager
    Nisei

Dat zeg ik…;)

Bijdrager
    SeaTrue

je hebt precies nog geen antwoord gekregen op je [ ] vraag.

wel: op mijn azerty toetsenbord (wel extern) is dat shift (pijltje omhoog) + alt + rond haakje naar keuze.
    ik weet niet of dat ook zo is op een laptoptoetsenbord.

trouwens de { } is met enkel de alt en dan het haakje naar keuze

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.