16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Saskiaah

Een oordopje doet het maar, aub snel antwoord!

Hallo,

Ik heb al ongeveer een jaar een Ipod mini, maar nu doet maar van een oordopje het geluid het. Ik heb met 3 oordopjes geprobeerd, maar met allemaal doet een het maar. Als ik het stekkertje er half insteek, doet ie het wel, maar dan valt ie er bijna uit! Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ga morgenochtend op vakantie en ik heb geen tijd meer voor reparaties. Vanochtend deden beide oordopjes het nog wel. :S

Bijdrager
    Lucas Raggers

Als ik het zo lees, is er iets met de plug in je iPod mini aan de hand. Dit repareer je niet meer voor je vakantie. Wees wel snel met repareren, gezien de garantieperiode.

Moderator
    Mac Daddy

Welkom op het forum.

Ik heb er zelf geen ervaring, maar het lijkt erop dat het contact wat je mini jackplug (stekkertje) moet maken met de ingang niet meer goed is.

Aangezien je het met verschillende oordopjes hebt geprobeerd zal het aan de ingang liggen.

Ik weet niet of dit zo 1,2,3 op te lossen is, maar dat weten waarschijnlijk anderen wel.

Bijdrager
    Pienjow

zit er misschien “iets” (stofje oid) in het pluggaatje? (<–vies woord trouwens)

Bijdrager
    jackg5

contactspray zou kunnen helpen misschien? maar inderdaad, let op je garantietermijn

Bijdrager
    Saskiaah

Ja het is wel een beetje vies, gewoon stoffig.. maar ik heb er al wat uitgehaald met een wattenstaafje, maar dieper kan ik niet komen.. hoe haal ik dat eruit dan?

Bijdrager
    JeeVee

Hoi,

Zitten er niet twee ingangen voor oordoppies? Een ronde en een platte?
    Dan moet je een hoofdtelefoon met een platte stekker zien te vinden en kun je de platte ingang proberen.

Waar je die precies kan kopen weet ik niet. Wellicht bij een winkel die ook iPods verkoopt (Apple Center, MediaMarkt, Dixons..)

Groet Jan

Bijdrager
    Pienjow

tandenstoker… en let dan idd op dat je niet juist het vuil er verder in duwt!! succes

Bijdrager
    hydro
    ”JeeVee”

Zitten er niet twee ingangen voor oordoppies? Een ronde en een platte?
    Dan moet je een hoofdtelefoon met een platte stekker zien te vinden en kun je de platte ingang proberen.

Dat is zeer zeker geen 2e hoofdtelefoon-uitgang, maar een poort die gebruikt kan worden door een accesoire als de iPod remote (de controls gebruiken de platte poort en er gaat een plugje in de hoofdtelefoon-uitgang omdat je in de remote je hoofdtelefoon kunt steken).

Bijdrager
    JeeVee

Sorry! Dacht ik… …Ik meende me twee in gangen te herinneren bij het icoontje met het hoofdtelefoontje. Ik vroeg me toen al af waarom je twee ingangen nodig zou hebben.

Zelf heb ik geen iPod Mini

Groet Jan

Moderator
    Mac Daddy

JeeVee, je hebt ook gelijk.
    Ik heb zelf een iPod mini en daar zit een andere aansluiting naast.
    Ik denk dat hydro de dock connector aan de onderkant bedoelt.

Bijdrager
    S.A.F

Ik denk dat je inderdaad gewoon een toevallig probleem hebt aan je koptelefooningang van je iPod Mini. Als het een iPod Video 60 gb was geweest had ik graag even een link voor je opgezocht op het iLounge forum.

Daar is een topic met een pagina of 100 over het “Uitvallen van het rechter oordopje bij de iPod Video 60 gb”.
    Dat schijnt een vaker voorkomend probleem te zijn bij die iPod. Gelukkig heb ik nog nergens last van.

Bijdrager
    JanWeijers

De rechteraansluiting op dit plaatje is die voor de hoofdtelefoon. De linkeraansluiting is voor de ipod remote.

Jan

”Mac

JeeVee, je hebt ook gelijk.
    Ik heb zelf een iPod mini en daar zit een andere aansluiting naast.
    Ik denk dat hydro de dock connector aan de onderkant bedoelt.

Moderator
    Mac Daddy

Logisch van Apple dan, dat ze ernaast een hooftelefoon icoontje plaatsen.:?

Inactief
    Anoniem

Best wel, aangezien de remote aan de koptelefoon zit. Het is dus 1 geheel…

Moderator
    Mac Daddy

Ooh zo’n remote.

Ik zat aan die remote die je ook wel voor je universal dock en frontrow gebruikt.:oops:
    Een beetje dom ben ik soms wel.:wink:

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.