5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    presque rien

Een ongewenste ‘.’ in mijn inhoudsopgave en uitlijning

Ik ben mijn’ Titels’ aan het uitlijnen in de inhoudsopgave, maar ze weigeren te luisteren naar de tabstop die ik 14,5 ingesteld heb. Ze reageren wel op in het vet zette etc…
    Enkele van die ‘titels’ krijgen een ‘.’ na de titel die ik niet wegkrijg, tenzij ik de paginering helemaal uitschakel. Op de betreffende pagina’s in het document staat niks bijzonders of verschillends van de ‘titels’ waar alles wel perfect werkt.

Iemand raad? Mijn scriptie moet vanmiddag ingediend worden:?

Bijdrager
    fistkikker

Welk programma? Pages? Word? NeoOffice?

Bijdrager
    presque rien

Pages

Bijdrager
    fistkikker

Voor die tabstop: je kan een werkende tabstop ook verslepen. Ik heb wel eens de indruk dat hij de ingestelde tabstops niet voor de hele tekst goed instelt, maar slechts voor een deel(tje)

En die punt: ik weet het niet zeker, maar heb de indruk dat het te maken heeft met de opmaak van je nummering. Is die overal gelijk? Je kan controleren of de opmaak echt hetzelfde is volgens pages (en er niet alleen zo uitziet) door op de uitschuiflade (of hoe heet dat ding) met de opmaak stijlen te letten. Je kan ook alles met dezelfde stijl selecteren en dan desnoods de goede instellingen nog eens toekennen. Beetje vreemd blijft het wel dat het bij jou kennelijk inconsequent is.

Bijdrager
    presque rien

Hm ik heb al vanalles geprobeerd, maar het raakt maar niet opgelost. Vreemd. Wat bedoel je met een ‘werkende tabstop verslepen?’

[UPDATE] ik heb het probleem kunnen omzeilen door de koppige titels te selecteren, vervolgens in het schuifje met ‘alineastijlen’ hen een andere stijl mee te geven. Die andere stijlen waren niet ‘geblokkeerd’. Vervolgens gewoon handmatig elk kenmerk veranderd (zoals een groter lettertype, bold, tab, …) (eigenlijk best logisch nog)
    (ik geloof nog in Pages.. oef!)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.