14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Rmvis

Een onbekend bestand in ‘Recoverd Files’ in de prullenmand

Ik heb sinds de installatie van Adobe CS4 het volgende probleem:
    Elke keer als ik mijn computer opstart is de volgende file in mijn prullenmand, zogenaamd hersteld.

Alleen nu is het zo dat het bestand onbekend is voor mij en dus ook niet weet waar hij vandaan komt, als ik hem verwijder is hij bij de volgende herstart gewoon weer terug!

kan iemand mij hierbij helpen, ik heb half google al doorzocht!

Bijdrager
    fatboysmart

Zoals je ziet is het een Temp file (temporary). Dit wordt aangemaakt door CS4 om tijdelijk te gebruiken. De map Recovered files is niets om je druk om te maken, en kun je gewoon negeren en weggooien.

Bijdrager
    Rmvis

Dat snap ik, het bestand is ook geen bestand wat te openen valt, alleen ik krijg het elke keer terug en dat irriteert me.

Bijdrager
    sven-

Stel je voor, een bestand in je prullemand:o

Bijdrager
    Oppie

Waarom zou dat je moeten irriteren? Staat toch netjes in de trash?!

http://docs.info.apple.com/article.html?path=Mac/10.5/en/8982.html

Bijdrager
    Rmvis

Ja, maar het is vreemd dat hij die file aanmaakt, terwijl andere met CS4 daar geen last van hebben.

En ik hou gewoon van een netjes lege prullenbak!

Bijdrager
    fatboysmart
    ”Rmvis”

Ik neem aan dat jij dan zo’n iemand bent die gelijk zijn prullenbak leegt als je iets weggooid. :?

Dit spreekt het hele idee van een prullenbak tegen… beter is om het eens in de zoveel tijd te doen lijkt me.
    Begrijp trouwens niet waarom er geen optie bestaat om de prullenbak deels te legen, zodat je alleen bestanden kunt wissen die bijvoorbeeld langer dan een week geleden in de prullenbak zijn geplaatst.

Bijdrager
    Oppie

Daar ben ik het zeer roerend mee eens; dit is iets wat de ‘computer-prullenmand’ uitstekend kan -althans: zou moeten kunnen- en dit i.t.t. de ‘real-world’ vuilnisbak.
    Nu gooi je om de zoveel tijd de hele trash leeg, terwijl er nog redelijk recente zaken in kunnen zitten, die je misschien wel terug had willen zien.
    (Ok, ok, heb TM nog; maar het gaat om het idee van de prullenbak…)

Bijdrager
    1984

De prullenbak is vanuit het perspectief van de UNIX-structuur slechts een normale map (directory) in het bestandssysteem. De Finder is zo gemaakt dat de prullenmand anders wordt behandeld dan andere mappen, maar het is aan ontwikkelaars zelf om te controleren of een bestand zich in de prullenmand bevindt alvorens het bestand geopend dan wel opgeslagen wordt.
    http://www.techzine.nl/nieuws/19318/Dock-bug-in-Mac-OS-X-veroorzaakt-dataverlies.html

Bijdrager
    fatboysmart

Gevonden! Ik was kennelijk niet de enige die er zo over dacht. Kost wel $10.

http://www.hyperbolicsoftware.com/SmartTrash.html

Bijdrager
    Oppie

Ongetwijfeld bestaan deze progjes; ik ben er echter niet kien op ze te gebruiken (en er ook nog eens voor moeten dokken). Naar mijn idee zou dit een functionaliteit in de Finder moeten zijn, net als het commando: plaats terug naar originele plaats!

Bijdrager
    Buzz
    ”Rmvis”

Ja, maar het is vreemd dat hij die file aanmaakt, terwijl andere met CS4 daar geen last van hebben.

Om nog even op deze vraag terug te komen: In het linkje van Oppie staat uitgelegd dat die file daar door OS X is neergezet omdat CS4 het tijdelijke bestand op zijn originele plek niet zelf netjes heeft opgeruimd, waarschijnlijk omdat de applicatie voortijdig gecrashed is, of met Force Quit afgesloten. Zou dat kunnen?

Bijdrager
    Rmvis

Dat zou best eens, kunnen maar dat is al een hele tijd geleden.
    Sindsdien heb ik illustrator vaak gebruikt en goed afgesloten, maar hij blijft terug komen…

weet je hoe ik dit kan oplossen?

Bijdrager
    Buzz

Ik zou zeggen dat als je Illustrator netjes afsluit, de prullenbak leegt en de computer opnieuw opstart, het niet meer voor zou moeten komen. Als dat wel gebeurt is er inderdaad iets vreemds aan de hand. Ik kan dat niet direct verklaren of er een oplossing voor vinden.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.