8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    flaat

Een .nl domein op wordpress.com

Beste,

Ik ben samen met een vriend druk bezig om een site te bouwen. Puur voor de lol, het is nu http://www.moreluxury.wordpress.com maar wij willen het naar moreluxury.nl overschrijven. We hebben de naam al gekocht maar nu lopen we vast want op wordpress.com neemt hij de domein niet aan ofzo. We hebben voor wordpress.com gekozen omdat we dan allebei op meerdere computers kunnen inloggen en dus ook beiden de site kunnen bijhouden. Weet iemand hoe je dus een .nl domeinnaam met wordpress.com kan instellen?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    jimeh

http://en.support.wordpress.com/domain-mapping/
    kost 13 dollar per jaar.
    Als je hosting bij je domein hebt kun je denk ik beter wordpress op het domein zelf zetten via wordpress.org

Bijdrager
    lolbroeck

Wat je het beste kan doen is gewoon je website hosten bij een goede hosting. Zoals Antagonist, One, Webreus, Transip, Mijndomein, enz.. Wanneer je de hosting hebt afgesloten download je WordPress van hun website en upload je het naar je eigen domein.
    Dan kan je binnen 5 minuten je blog helemaal opzetten, en bewerken van welk apparaat dan ook (computer, smartphone, tablet, etc).

Dan zit je niet vast aan de hosting van WordPress maar host je je website bij een Nederlands bedrijf waar je vertrouwen in hebt (tenzij je meer vertrouwen hebt in de hosting van WordPress..).

Bijdrager
    Bracolla

Heb al jaren een wordpress blog bij One.com, prijs/kwaliteit vind je niet beter.

Geblokkeerd
    geanonimiseerde gebruiker

Hier is ook een goeie tutorial voor WordPress op je eigen domein.

Bijdrager
    Shmoo

http://en.support.wordpress.com/domain-mapping/
    kost 13 dollar per jaar.
    Als je hosting bij je domein hebt kun je denk ik beter wordpress op het domein zelf zetten via wordpress.org

Het enige goede antwoord op de vraag!

Wat je het beste kan doen is gewoon je website hosten bij een goede hosting. Zoals Antagonist, One, Webreus, Transip, Mijndomein, enz..

Waarom is dat het beste?
    En hoe kun jij beoordelen of dat het beste is? Want hoe weet jij dat Webreus a 20,- p/jaar beter is dan een service van een bedrijf die dagelijks 32miljoen websites-/blogs veilig online kan houden?
    Webreus heeft niet dit soort aantallen. Niets slechts over Webreus ik zit er zelf ook met al mijn hostings en domeinen. Maar er is gewoon geen vergelijking te maken.

Daarnaast kiezen niet de kleinste bedrijven voor een hosting via wp.com, om maar even aan te geven dat het geen kattenpis is bij wp.com.
    http://vip.wordpress.com/

Wanneer je de hosting hebt afgesloten download je WordPress van hun website en upload je het naar je eigen domein.
    Dan kan je binnen 5 minuten je blog helemaal opzetten, en bewerken van welk apparaat dan ook (computer, smartphone, tablet, etc).

Dat kun je ook op wp.com. zonder iets te downloaden en weer te uploaden.

En als je dan die kant van meer vrijheid en flexibiliteit op wilt gaan vertel hem dan wel hoe hij zijn huidige data uit wp.com kan overzetten naar zijn eigen wp.org versie.
    http://en.support.wordpress.com/export/
    Het zelfde doe je daarna weer maar dan ondersom bij je .org versie.

+ Installeer de JetPack plugin om bepaalde wp.com functies te behouden zoals het contactformulier en de image Widget welke Super handig zijn.
    http://wordpress.org/extend/plugins/jetpack/

Dan zit je niet vast aan de hosting van WordPress maar host je je website bij een Nederlands bedrijf waar je vertrouwen in hebt (tenzij je meer vertrouwen hebt in de hosting van WordPress..).

Nee dan zit je vast aan een contract van een NL bedrijf waar je vooraf net zo weinig vertrouwen in kunt hebben als in WordPress.

Kleine extra toevoeging.

Plus punten van wp.com.
    + Snel, overzichtelijk en niet stuk te krijgen! Hoeveel buttons en knopjes je ook indrukt je kunt je site zelf niet slopen.
    + Zelf hoef je niet te zorgen voor back-ups.
    + Zelf hoef je geen onderhoud te doen en je maakt gebruikt van WP zijn veiligheid-systeem.
    + Met je WP account kun je heel eenvoudig andere mensen volgen zonder problemen.
    + Je maakt gebruik van dezelfde WP versie als de .org versie alleen zijn er bepaalde functies uitgeschakeld. Maar zodra je ooit in de toekomst toch wilt overstappen naar de .org versie dan krijg je het zelfde Dashboard voor je neus en hoef je niet weer te wennen aan een nieuw soort CMS. Zoals dat wel bij Tumblr en Blogger het geval is.

Min punten van wp.com
    – De extra functies kosten aardig wat geld als je ze nodig hebt maar je krijgt er ook goede support bij.
    – Google Ads is een No-No:) Voor mijn gevoel is dat eigenlijk een plus want dit trekt minder spammers aan.
    – Niet de vrijheid tot het publiceren wat je wilt. Er zijn regels die vrij normaal zijn. (geen illegale dingen doen)
    – Minder flexibiliteit. Maar met meer flex. komt ook meer verantwoordelijkheid.

Bijdrager
    lolbroeck

Waarom zou de service van een klein bedrijf slechter moeten zijn dan die van een groot bedrijf, door de jaren heen heb ik wel wat anders ervaren.
    Tuurlijk kan je ze vergelijken: prijs-kwaliteit is altijd te vergeleken;)

Ik ken WP ook langer dan vandaag en ben er heel tevreden mee, maar persoonlijk heb ik alles liever zelf onder de pannen pas ik nog het e.e.a. zelf aan en host ik het bij een middelgroot bedrijf die ik ook persoonlijk aan kan spreken en waar ik niet tegen de ‘helpdesk’ spreek.
    Maar ik geef mijn mening en of de TS er wat mee doet is zijn keuze, ik wilde hem alleen een alternatief advies geven dat hij eventueel zou kunnen overwegen omdat het antwoord al was gegeven:)

Bijdrager
    stavos

Je vorige draadje is spontaan bedorven?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.