13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Marjootje

Een .mov afspelen op DVD-speler

Hallo allemaal,

Ik heb op mijn MacBook Air met iMovie een film gemaakt, die ik op een DVD wil afspelen. Deze is geëxporteerd, en staat nu in een .mov bestand. Deze film wil ik op dvd zetten. Omdat op mijn Air die mogelijkheid er niet is, probeerde ik via een computer met Windows de film op dvd te branden. Dit lukte… Alleen speelt de dvd niet af op de dvd speler. Op de computer doet hij het wel, maar het moet ook gewoon op de dvd speler af te spelen te zijn.
    Wie kan mij helpen om dit voor elkaar te krijgen?

Elk advies / tip is van harte welkom!!! Dank!

Moderator
    Strifer

Welke formaten kan de dvd speler aan? Daar moet je je op richten. Kennelijk kan je dvd speler geen .mov bestanden afspelen!?

Bijdrager
    Marjootje

Bedankt Strifer, dat is een goede. Ik zal het even proberen op te zoeken. Enig idee welke formaten het meest gangbaar zijn? De film wordt namelijk op meerdere dvd’s gezet, voor iedereen binnen de vriendengroep.

Bijdrager
    KarelWillem
    Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Kennelijk kan je dvd speler geen .mov bestanden afspelen!?

Daar heb je grote kans op ja. Want .mov bestanden zijn nu niet direct ‘omarmt’ door de industrie…

Bijdrager
    Marjootje

Bedankt! Windows DVD Maker staat niet op de bewuste computer, we zijn aan het zoeken of we dit ergens kunnen downloaden om uit te proberen.

Bijdrager
    Marjootje

Iemand toevallig nog andere suggesties?
    (windows dvd maker wil niet lukken..)

Bijdrager
    LighScan

Je kan met Toast de film branden als een filmbestand op een dvdtje, dan zal Toast vragen of dit geëncodeerd moet worden naar pal (wat je moet doen).
    Toast zal dit dan zelf in een mpeg-2 formaat als pal encoderen en vervolgens branden.

Let op: niet als “data” branden, maar als “dvd film” dus.

Bijdrager
    Marjootje

Bedankt ook LighScan maar wat wij kunnen vinden is Toast alleen beschikbaar voor Mac (en met mijn MacBook Air kan ik geen dvd’s branden), en moet ik de dvd’s branden via een Windows computer.

Windows DVD Maker accepteert tevens het bestand niet.
    Het converteren via een online programma van het .mov bestand lukt ook niet.
    Andere dvd-speler ook gecheckt, ook daar kan het gebrande schijfje niet op worden afgespeeld.

Waarschijnlijk moet ik op de een of andere manier het .mov bestand omzetten?

Bijdrager
    KarelWillem

Oké. Stomme Windows DVD Maker. :wink:

Zet het filmpje met Handbrake (gratis; en ook voor Windows) even om naar een .mp4 of zo.
    Of naar iets anders wat in de lijst van Windows DVD Maker staat.

Bijdrager
    Marjootje

Dank KarelWillem, we gaan dat eens proberen

Bijdrager
    Sascha

Of converteer dit .mov bestand via Toast op je MacBook Air naar een dvd en sla dit op als ‘disc image’ ipv te branden. Je krijgt dan een .toast bestand. Hier kan je de extensie van veranderen naar .iso. Dit bestand kan je dan op een usb-stick ofzo zetten en via je Windows PC (voorzien van een dvd-brander) op dvd branden.

Succes.

Bijdrager
    Marjootje

Bedankt nog allemaal! Uiteindelijk is het gelukt mbv Nero!

Alles doet het! Thanx!

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.