15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Zipdude

Een Mootools slider en de problemen die daarbij horen

Ik wil graag in een site een mootools slider hebben en dit is me (na veel gerommel) op mijn manier gelukt op een paar dingen na:

Ik heb een probleem sinds ik de slider heb ingeplant dat sommige margin’s niet meer kloppen (zie hier). De margin onder Menu, Nieuwsbrief, Zoek en Advertenties is veel te groot. In de CSS (zie hier) heb ik gewoon 2px margin eronder ingesteld (#right .title en #left .title) en heb ik de CSS ook helemaal gereset naar voordat ik dingen ging invoegen voor de slider, paden naar het slider script verwijderd en de slider uit de pagina verwijderen wou maar niet helpen. Ik heb echt geen idee meer waar te zoeken?
    Ook het menu doet raar met z’n 2px padding (#left .menu li)

Verder nog 3 dingen die ik graag anders wil en het maar niet lukt ze zo in te stellen.
    De eerste is dat ik wil dat de slider eerst ‘uit’ staat als de pagina geladen word en pas geactiveerd word als er (tot nu toe) word gedrukt op “schrijf reactie”. Het eerste vervelende punt wat hierbij komt kijken is dat dit niet met een onclick werkt maar reageerd als er op een link geklikt word met een bepaald ID/naam en er dus lastig (ik weet niet hoe) met onload gewerkt kan worden. Het tweede vervelende punt is dat het variable tekst word en dus elke ID/naam weer anders moet worden toegevoegd in de onload waardoor de onload dus erg lastig word. De oplossing lijkt mij iets in het script te regelen (mootools.js & slide.js) maar daar kan ik niet over oordelen
    Het tweede is dat ik moeite heb met de <hr />, het is eigenlijk heel simpel: hij moet 1px hoog in de kleur #1C1C1C, ik zit nu te rommelen colors, borders, heights, maar in Safari doet hij een vervelend randje onderaan waardoor de <hr /> niet meer op de slider aansluit en firefox wilt ‘m niet eens laten zien.
    En de laatste is het pijltje in de link om de slider te openen (en alle andere footer.a links), repeat -y doet hij helemaal goed maar repeat-x lukt me maar niet. Het idee is dat er één pijltje bovenaan de link, horizontaal in het midden komt te staan en boven aan tegen de slider aan zit geplakt.

Het liefst allemaal maar welke hiervan zijn op te lossen?

Bijdrager
    Zipdude

Gelukkig heb ik de eerste al opgelost, het lag aan de DOCTYPE die ik door het rommelen en de tips van de site had veranderd. Hij staat nu op XHTML 1.0 Transitional en hij doet het nog steeds normaal (volgens Mootools moet hij op strict staan). De andere heb ik nog niet opgelost gekregen…

Bijdrager
    freshface
    ”Zipdude”

Verder nog 3 dingen die ik graag anders wil en het maar niet lukt ze zo in te stellen.
    De eerste is dat ik wil dat de slider eerst ‘uit’ staat als de pagina geladen word en pas geactiveerd word als er (tot nu toe) word gedrukt op “schrijf reactie”. Het eerste vervelende punt wat hierbij komt kijken is dat dit niet met een onclick werkt maar reageerd als er op een link geklikt word met een bepaald ID/naam en er dus lastig (ik weet niet hoe) met onload gewerkt kan worden. Het tweede vervelende punt is dat het variable tekst word en dus elke ID/naam weer anders moet worden toegevoegd in de onload waardoor de onload dus erg lastig word. De oplossing lijkt mij iets in het script te regelen.

De slider staat toch zichbaar.
    Voor de rest snap ik het niet goed, je hebt toch $$(‘bla’)

Bijdrager
    Zipdude

Ik wil graag:

1. Dat je de Mootools slider nog niet ziet als de pagina net geopend is en pas word geopend als je op ‘schrijf reactie’ klikt.
    2. Dat ik een <hr /> van 1 px hoog wil wat me maar niet lukt.
    3. Dat ik maar één pijltje op de achtergrond van de links onderaan de berichten wil hebben ipv. van dat hij ze nu verticaal repeat.

Bijdrager
    Jean-Jacques

Ik begrijp niet waarom je de Fx.Slide class gebruikt waarom niet gewoon de Accordion plugin?

dan geef je bijvoorbeeld alle “Schrijf reactie” een class van react en alle divs die erbij horen iets van reactbox dan krijg je dit:
    [code:1:8dff14af2b]
    var togglers = $$(’.react’);
    var elements = $$(’.reactbox’);

var Fx = new Accordion(togglers, elements, {alwaysHide: true, show: false, duration: 200, opacity: true});
    [/code:1:8dff14af2b]
    (niet getest)

O en voor die pijltjes
    [code:1:8dff14af2b]
    background: #FFFFFF url(../images/contentfooterlinkback.png) no-repeat center bottom;
    [/code:1:8dff14af2b]

Bijdrager
    JDVM

Even een opmerking ernaast: “disclaimier” klopt niet;)

Bijdrager
    freshface
    ”Zipdude”

Ik wil graag:

1. Dat je de Mootools slider nog niet ziet als de pagina net geopend is en pas word geopend als je op ‘schrijf reactie’ klikt.
    2. Dat ik een <hr /> van 1 px hoog wil wat me maar niet lukt.
    3. Dat ik maar één pijltje op de achtergrond van de links onderaan de berichten wil hebben ipv. van dat hij ze nu verticaal repeat.

1.
    [code:1:75e4bb7dc7]window.addEvent(’domready’, function(){

var mySlide = new Fx.Slide(’test’);
    mySlide.hide();

$(’toggle’).addEvent(’click’, function(e){
    e = new Event(e);
    mySlide.toggle();
    e.stop();
    });
    }); [/code:1:75e4bb7dc7]

2. hr { border:none; background:red;height:1px; }

3. no-repeat ….

* edit: te laat:) *
    ps zipdude: http://docs.mootools.net/ daar staat echt alles in.

Bijdrager
    Zipdude

Bedankt, het werkt allemaal behalve dat het pijltje helemaal tegen de <hr /> aan moet zitten en er nu ongeveer 2px onder hangt. Hoe krijg ik dat weg?

Bijdrager
    Jean-Jacques

Zoek zelf zou ik zeggen: [code:1:3942a4a851]background: #FFFFFF url(../images/contentfooterlinkback.png) no-repeat center top;[/code:1:3942a4a851]
    Hint: top/bottom :P

Bijdrager
    Zipdude

Daar was ik ook al achter en had ik al meteen gedaan:P (dat had je misschien ook gezien) alleen zit er een vervelende tussenruimte tussen de #content p.footer en de #content hr.

Bijdrager
    Zipdude

Hij doet hij gewoon normaal in safari nu, ik heb een paar dingen aangepast waardoor je ipv ‘schrijf reactie’ op ‘social bookmarks’ moet klikken om de slider te openen. Niemand een idee hoe het lijntje weg te krijgen is in Firefox? Want in Safari doet ie het nu wel goed.

Bijdrager
    Jean-Jacques

Ik denk dat het probleem hem zit in die display: inline-block; die je gebruikt die kent firefox volgens mij niet, ik denk dat je hem op block moet zetten en ze dan naast elkaar moet krijgen door met floats te spelen.

Bijdrager
    Zipdude

Dat wilt ook niet werken, volgens mij kent firefox inline-block wel want bij ‘none’, alleen op ‘inline’ of alleen ‘block’ doet ie heel anders.

Bijdrager
    Jean-Jacques

Naja dan kent FF ‘m wel maar hij reageert er gewoon niet goed op.. Als je hem bijv. op block zet en dan naar links laat floaten werkt het al beter…

Bijdrager
    Zipdude

Maar nog niet helemaal, is dit echt niet weg te krijgen?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.