11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Een .mkv film branden met ondertiteling

Hallo,

Er gaan meerdere topics over branden…. maar het is me al te vaak mislukt dat ik er toch nog maar een topic over open…
    Mijn vraag is erg eenvoudig denk ik….
    Is het mogelijk (en zo ja hoe??) om een .mkv film samen met een ondertiteling op een dvd te branden???
    De enige voorwaarde die ik heb is dat het ook nog werkt (op een tikkeltje oude dvd speler)

Bij voorbaat dank!!!

Groetjes Stefan

Inactief
    Anoniem

Ik weet dat Handbrake dit kan (www.handbrake.fr) Is overigens wel een langdurig proces.

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Dat ga ik dan maar eens proberen… Als anders ook nog ideeen hebben.. graag:)

Bijdrager
    tinus_omt

Dit kan juist niet met handbrake, dat programma maakt mkv bestanden van dvds terwijl jij het juist andersom wilt hebben.

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Tinus_omt.. heb jij een beter idee voor mij dan??? Momenteel is handbrake bezig om het bestand inclusief ondertitel om te zetten daar een m4v bestand… Ik laat dit gewoon doorgaan en zie wel wat er uiteindelijk uit komt… Ik heb al angst dat de dvd niet groot genoeg zal zijn^^

Bijdrager
    JBStudio

Ik zou denk ik gaan voor…. converteren met ffmpeg naar VIDEO_TS map inclusief ondertiteling…. Je hebt het over DVD dus neem ik aan dat je een VIDEO_TS map nodig hebt. MKV op een dvd gaat volgens mij niet werken, ook een m4v bestand niet.

Bijdrager
    Qmagic

Zal in 2 stappen moeten:

1) Eerst moet je ondertitels inbranden (renderen) in een nieuwe video file. (dit kost veel tijd!!)
    2) Die nieuwe file met ingebrande ondertitels naar DVD omzetten (met bijv. iDVD).

Voor het inbranden van ondertitels:
    Probeer Roadmovie of Submerge eens, daarmee kan je ondertitels inbranden (niet gratis maar werkt prima).

Een ander programma: mkvtools kan het ook, alleen is deze software een beetje buggie: een srt bestand moet dan wel in de mkv container zitten anders werkt het niet, maar het wel gratis. Als je met mkvtools naar avi (xvid) omzet gaat het renderen wel veel sneller met een goede kwaliteit.

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Ik denk dat ik sneller naar de winkel kan fietsen om een hdmi kabel te kopen om mijn MacBook Pro dan maar rechtstreeks aan te sluiten:) Toch bedankt !!

Bijdrager
    tinus_omt

ffmpegx ( http://www.ffmpegx.com ) kan de conversie doen (inclusief de ondertitels); de uitvoer is een set VIDEO_TS en AUDIO_TS mappen die je dan met Burn ( http://burn-osx.sourceforge.net ) op een DVD kunt branden.

Op de Ffmpegx website staan stappenplannen die je kunt volgen, anders verdwaal je misschien in de honderden knopjes die het programma heeft om van alles aan te passen.

Bijdrager
    JBStudio
    tinus_omt op 15 augustus 2011

ffmpegx ( http://www.ffmpegx.com ) kan de conversie doen (inclusief de ondertitels); de uitvoer is een set VIDEO_TS en AUDIO_TS mappen die je dan met Burn ( http://burn-osx.sourceforge.net ) op een DVD kunt branden.

Op de Ffmpegx website staan stappenplannen die je kunt volgen, anders verdwaal je misschien in de honderden knopjes die het programma heeft om van alles aan te passen.

Volgens mij zeg ik dat een paar antwoorden terug…..

Bijdrager
    tinus_omt
    JBStudio op 16 augustus 2011

Volgens mij zeg ik dat een paar antwoorden terug…..

Een subtiel verschil is dat jij ffmpeg adviseert. Dat is een command line utility met ongeveer 2000 argumenten, waarmee je bestanden van het ene formaat naar het andere kan omzetten. Ffmpeg kan geen DVDs maken, dat doe je door het te combineren met andere utilities.

Ffmpegx is een frontend waarin je alleen maar de bestanden hoeft te kiezen en wat opties aan hoeft te klikken. Op de achtergrond gebruikt het dezelfde utilities, maar doordat het frontend weet hoe de utilities werken hoef je dat zelf niet te weten. Daardoor is het ook voor mensen die niet zo bedreven zijn met command line utilities bruikbaar.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.