9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Oxbowsurfer

Een MacMini… zonder reden… ?

Ik heb goed werkbare Apple staan maar toen ik de MacMini zag waren mijn ogen groot, erg groot.
    Hebben, ik moest hem hebben. Ik wilde er een mediacentre van maken maar dat lukt niet qua resolutie afstelling met mijn Philips Ambilight met een diagonaal van 80 cm.

Iemand een idee wat je met zo’n MiniMac Core Solo 1,5 GHz, 40 Gb harde schijf kan doen.

Uhm, CS1 draait absoluut niet lekker op zo’n minimac. CS2 lijkt me daarom geen optie en CS 3 kan niet vanwege het licentieverhaal.

Verkopen is ook zo zonde.

:oops:

Bijdrager
    Nikita

Hoezo werkt ‘ie niet lekker met je TV? Ik neem aan dat het een HD-ready ding is, dus dan moet je ‘m in kunnen stellen op 1280 bij 720 (dus 720p). Het enige waar je dan even op moet letten is dat je de ‘overscan’ uitzet, want anders valt er een stuk van je beeld af.

Bijdrager
    macmickey2
    ”Oxbowsurfer”

Uhm, CS1 draait absoluut niet lekker op zo’n minimac. CS2 lijkt me daarom geen optie en CS 3 kan niet vanwege het licentieverhaal.

Beetje extra RAM erin duwen lijkt me een goed plan….:P Standaard zit er 512Mb in da’s voor CS idd niet zo veel. Je kan zo’n mini trouwens perfect gebruiken als file server, web- en/of ftp server..verkopen kan altijd maar denk dat je er zelf meer aan hebt dan je nu in eerste instantie denkt.

Bijdrager
    Jordan_D

Ik ken het probleem kon het zelf namelijk ook niet laten ik heb dezelfde MacMini voor een goedkope prijs die ik nu een beetje stof laat happen maar vrees niet binnenkort zal hij regelmatiger gebruikt worden als mediacenter. En over een tijdje als de P-Socket processor uit ontwikkelt is dan gaat the fun stuff beginnen. De laatste processor (Duo/Quad Core) erin max ram (2GB of meer ) en uiteraard een grotere en snellere HD( 160GB of meer) en als het meezit en ze maken een Blue Ray brander wat erin past dan moet dat het wel afmaken. Dus ja je kan hem weg doen of er een leuk hobby project van maken. Ligt er uiteraard aan als je dat soort dingen leuk vind om te doen?

Cheers, JD

Bijdrager
    Sbojevets

Bouw hem in je auto! Dan met een touchscreenscherm heb je een fantastisch automediacenter.

Films, Muziek en Foto’s allemaal met je remote! En velen zijn je al voor (ff googlen). Voor de rest heb je in een stad op meerdere plekken Wifi bereik door open netwerken en kan je er zelfs navigatie op laten draaien! Widescreen dan wel te verstaan! Ook handig als je even een spelletje wilt spelen in de file via BT muis en keyboard….ik draaf door!

Maar dat zou ik er mee doen, en het staat al op mijn lijstje!

Bijdrager
    SCCB

Je zou hem ook kunnen gebruiken voor het doel waarvoor hij/zij gemaakt is 8)

Het hoeft allemaal niet zo moeilijk…

Bijdrager
    Nietzman

Heb je niet toevallig ergens een stapel papieren liggen die weg blijft waaien?

Bijdrager
    LEXY

Hoe heb je de mini aangesloten op je Ambilight?

Bijdrager
    mvdenberg

@ Nietzman: :bigsmile:

@ Oxbowsurfer: je hebt gelijk… verkopen is ook zo zonde. Geef ‘m maar aan mij :D
    Maar wat je met de mini kan? Eigenlijk bijna alles: (Met iLife) foto’s/video bewerken, websites bouwen, surfen,mailen, verslagen maken. En ja, 512Mb is echt te weinig!!! Uitbreiden die handel. En meteen naar 2Gb, want dat merk je echt wel. En die 40Gb zou ik ook uitbreiden (lacie mini eronder zetten, en vanaf die schijf booten met firewire: mac mini weer wat sneller). Want van die 40Gb houdt je 36Gb over? En dan al je programma’s er nog op… ik denk dat je dan een gieg of 20 overhoudt?

Wat je er niet mee kunt: zware finalcut projecten, 3D ontwerpen.
    Maar verder een mooi machientje hoor!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.