12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    MDF

Een “luxe” probleem met weergave vensters

Voor het permanent instellen van de vensters in kolomweergave heb ik blijkbaar een probleem.

Ik klik op mijn harde schijf en kies de kolomweergave (voor de slimmerikken, het rode bolleke heb ik zelf in PS toegevoegd)

Vervolgens kies ik in de finder onder weergave voor

En vervolgens krijg ik alles mooi in kolomweergave zoals ik het wou hebben.
    … tot bij de volgende opstart van mijn Mac, dan staat alles weer terug in symbolen … :?

(Mac Pro – Leopard 10.5.6)

Bijdrager
    Vodka

Kun je in de algemen preferences van Finder niet instellen dat de kolomweergave voor alle vensters ingesteld moet worden?

Bijdrager
    MDF

Volgens mij kun je dat in de voorkeuren nergens instellen :?

Bijdrager
    Oppie

Dan stond er zeker toch nog een Finder venster open met symboolweergave, want hij opent na herstart altijd het venster zoals dat er voor het laatst stond.

Bijdrager
    MDF

Het blijft zo (symboolweergave) telkens ik opstart.
    Ik zal de moeilijkheidsgraad wat verhogen… :P
    Ik heb twee interne harde schijven in mijn Mac.

Met de eerste (opstartschijf) gaat het meestal goed (maar niet altijd), de tweede schijf opent gegarandeerd altijd in symboolweergave.

Bijdrager
    Oppie

Oh jee, nog moeilijker…:roll:

Je weet dus zeker dat je laatste Findervenster, de enige die er nog staat, in kolomweergave staat? En dat er bv ook geen DMG open staat, want deze staan ook altijd in symboolweergave?

Bijdrager
    MDF

eu… Oppie wat is een DMG ? :mrgreen:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Een DMG is een disk image van bvb een CD, HD of DVD of een map.
    Deze worden echter niet automatisch geopend, tenzij ze in je log-in items lijst staan.
    Dus hebben ze waarschijnlijk niets met jou probleem te maken. Je moet ze eerst openen, en dan staat er een volume op je desktop (een “generic” drive icon) en wordt er mogelijk een venster van daar uit geopend.

Bijdrager
    Oppie

Weethetzonetnogniet…

Misschien heeft ie een programma als automatische opstart staan, welke in een dmg zit.
    Want naast een cd, dvd, etc komen de meeste progjes die je van internet download ook als een dmg binnen.

MDF, staan er geen ‘virtuele schijven’ in de linker Finder-kolom onder ‘Apparaten’?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ik heb het even bekeken:
    Als je b.v.b. een alias had gemaakt van een programma dat oorspronkelijk op een DMG stond, dan wordt deze automatisch geactiveerd bij klikken op de alias, en staat het volume dus op de desktop, met het programma open.

Echter: als bij direct klikken (of plaatsen in je log-in lijst) op die zelfde DMG een venster automatisch blijkt te verschijnen, verschijnt dit venster niet bij klikken op die alias.

(getest van uit Tiger)

Bijdrager
    MDF

MDF, staan er geen ‘virtuele schijven’ in de linker Finder-kolom onder ‘Apparaten’?

Nee, bij mij staan er drie schrijven onden ‘apparaten’, verder niets…
    – schijf 1
    – schijf 2
    – externe LaCie schijf met TimeMachine

Ik heb wel onder ‘netwerk’ een aantal servers staan waarmee ik verbinding heb en die ook bij het opstarten op mijn bureaublad verschijnen. Geen DMG bestanden die openstaan of van waaruit een programma zou worden gestart.

En héél vreemd, ik kijk vanmorgen na het opstarten in de finder en de vensters staan zoals het hoort in ‘kolom weergave’.
    Klik ik op schijf 2 dan staat de inhoud van deze schijf volledig in ‘illustratie weegave’
    Nochtans zelfde Mac, zelfde apparaten, zelfde netwerk… :roll:

Bijdrager
    mowat

Ik heb al vanaf de aankoop van mijn mac een aanverwant probleem.Ik wil dat de finder altijd in kolomweergave opent en met 3 gelijke kolommen , ingesteld met Option + de sleepstreepjes beneden.

Na het afsluiten opent hij altijd wel terug in de kolomweergave , maar de instelling in 3 gelijke kolommen is telkens weer weg.
    Men heeft me op het forum al eens aangeraden om de finder plist weg te gooien en alles terug in te stellen , maar ook dan blijven de 3 gelijke kolommen niet gewaard.

Iemand een ideetje???

m vr gr

mowat

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.