11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    liazaal

Een leek, net gestart met een WordPress site, kan wel hulp gebruiken

Dag allemaal,

Vandaag heb ik de standaard WordPress 4.2.2 geïnstalleerd op mijn domein,
    sinds gisteren ondergebracht bij Antagonist.
    De installatie deed ik automatisch met Installatron.
    Als ik als admin naar het dashboard kijk, zie ik dat ik ‘Clef, two step authentification’ moet installeren.
    In de linkerkolom staat Clef – needs setup.
    Wat is en doet Clef? Hoe werkt dit en is het aan te bevelen?

2e vraag:
    Ik wil graag een Premium thema installeren. Is dat eenvoudig te doen ?

Vr groet Lia

Bijdrager
    liazaal

ad fa dfaf a

Bijdrager
    ikkezelluf
    Bijdrager
    Thomas De Lange

Hallo,
    Om te beginnen kan je beter een thema uit de standaard thema bibliotheek kiezen dat gaat wat makkelijker en sommige thema’s/plug-ins adviseren om een andere plug-in te installeren dat is niet nodig
    Groetjes Thomas

Bijdrager
    Thomas De Lange

Hallo,
    Om te beginnen kan je beter een thema uit de standaard thema bibliotheek kiezen dat gaat wat makkelijker en sommige thema’s/plug-ins adviseren om een andere plug-in te installeren dat is niet nodig
    Groetjes Thomas

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Als ik als admin naar het dashboard kijk, zie ik dat ik ‘Clef, two step authentification’ moet installeren.

Het hoeft niet per sé. Je kan het ook uitvinken. Ik vind het zelf vrij lastig (omdat ik veel WP sites onder beheer heb) en gebruik het dus niet.
    Gebruik wel een sterk wachtoord en maak een nieuwe user aan, gooi daarna “admin” weg.
    Dit omdat bij brute force attacks (waar een bot probeert in te loggen op je WP site meestal de username “admin” wordt gebruikt.
    Verder installeert Installatron standaar “limit login attempts”, wat extra zekerheid biedt tegen ongewenste inlogpogingen.

Ik wil graag een Premium thema installeren. Is dat eenvoudig te doen ?

Ja, heel eenvoudig.
    Vanuit je Dashboard ga je naar Weergave/thema’s en dan klik je op “nieuwe toevoegen”

Succes!

Bijdrager
    Thomas De Lange

Let wel op dat je echt een wordpress thema hebt soms krijg je een Photoshop file of een ander bestandstype

Bijdrager
    Shmoo

Als ik een tip mag geven…

Begin opnieuw.. Gooi die hele WordPress installatie weg want al die auto Installatron’s die webhosters aanbieden, ik heb daar geen goede ervaringen mee. WordPress installeren is gen hogere wiskunde, gewoon een FTP programma kiezen en de bestanden handmatig uploaden. Een database aanmaken bij de webhost, invullen en op installeren drukken.

Op die manier voorkom je verwarring, zoals je nu al ziet. Je installeert WordPress, je logt in het dashboard en verwacht dat standaard WordPress te krijgen maar omdat je de Installatron auto installeer functie hebt gebruikt van de webhost krijg je ook een aantal plugins waarvan de webhost denk dat jij die wilt/moet gaan gebruiken. Allemaal onzin waar niemand op zit te wachten.

Als jij OS X installeert dan wil je ook niet dat Apple al Flash en al dat soort ongein installeert.

Bijdrager
    liazaal

Begin opnieuw …. oh jeetje.
    Ik zal met jullie tips ’s kijken wat ik kan / ga doen. Een nieuw thema onder ‘Weergave’ klinkt vrij eenvoudig.
    Daar hou ik van:)

Alvast hartelijk bedankt allen voor het meedenken en antwoorden !

Bijdrager
    streeff

Als je toch geen installatron gebruikt, en je een onbeschreven blad bent qua CMS, kun je beter een moderner CMS overwegen. Ik kan http://Bolt van harte aanraden, anders kun je ook kijken naar b.v. October of Craft.

Bijdrager
    streeff

Hopelijk gaat de link nu goed zonder https: Bolt

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.