6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    lsmisch

een iphoto vraagje (het zoveelste waarschijnlijk)

heeft iemand een idee:
    Op deze computer hebben alle huisgenoten een eigen account,en de foto’s van de vakantie staan op mijn account.
    hoe kan ik er voor zorgen dat iedereen die foto’ s kan bekijken met iphoto zonder dat ze nog eens gekopieerd worden naar de de map vande andere gebruikers.
    Ik hoop dat het duidelijk is wat ik bedoel.

Bijdrager
    MacAttack

zet de foto’s in (dju nederlandse vertaling ontschiet me) de shared folder in je user map. Ik hoop dat je begrijpt welke ik bedoel. Alle gebruikers van je computer kunnen in die map.

Bijdrager
    lsmisch

maar dan kunnen ze niet bekijken via iphoto zonder ze eerst in de fotobibliotheek te importeren waarschijnlijk.
    iphoto maakt voor de leken in onze familie juist gemakkelijk.

Bijdrager
    MacAttack

:D het enige wat ze moeten doen is het mapje naar iPhoto slepen. Idd wel moeilijk zeker voor een leek :P

Eenvoudiger lijk me dan dat je ze op je mac homepage publiceert zet en ze dan het linkje mailt

Bijdrager
    G. Melis

Gebruik iPhoto Library Manager (freeware). Dit programma stelt je in staat om meerdere bibliotheken te beheren in iPhoto (ook iPhoto 2). Sla je iPhoto Library inderdaad op in een gemeenschappelijke map (users>shared). Ieder van jullie kan nu in iPhoto Library Manager aangeven dat die gedeelde fotobibliotheek moet worden geraadpleegd. Ieder kan daarnaast nog een eigen bibliotheek handhaven in de map Afbeeldingen van zijn/haar thuismap.
    http://versiontracker.com/redir.fcgi/kind=1&db=macosx&id=13532/iPhotoLibraryManager.dmg.gz

succes,

Gaston

Bijdrager
    Leo

In de drop Box van iedere gebruiker.
    of is dat die shared folder van MacAttack?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.