One More Thing » Community » Forum » Casual » Gadgets » Een Hue lamp aanzetten met schakelaar (switch) en Siri commando

Een Hue lamp aanzetten met schakelaar (switch) en Siri commando

Profielfoto van Ton

Ton op 14 november 2017 #

Net nieuw op dit forum.
Misschien staat bericht niet helemaal goed maar het is nog even zoeken.

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om een Hue lamp zowel via de homekit eventueel Siri aan te zetten als via de schakelaar.

Als ik het nu installeer dan werkt het prima via Siri maar de mooie schakelaar wordt dan losgekoppeld en die zou ik graag er naast willen hebben.

Dus echt kunnen bedienen via Siri en de Hue schakelaar

iemand een idee?

• Dit onderwerp is gewijzigd 6 dagen, 23 uren geleden door Profielfoto van Pete.Z Pete.Z.
Profielfoto van MacBermaster

MacBermaster op 14 november 2017 #

Als je de switch koppelt aan de bridge gaat dat toch verder automatisch.? Bij mij kan ik alle lampen zowel met de switch als via de hue app/HomeKit bedienen.

Profielfoto van nnsa

nnsa op 14 november 2017 #

Als we over de Philips schakelaar/dimmer praten dan moet die gewoon blijven werken. Bij de bridge 2.0 in iedergeval..

Profielfoto van erwinde

erwinde op 14 november 2017 #

Werkt inderdaad prima met de bridge versie 2 (de homekit versie) van Philips. Je kan de schakelaars binnen de Hue omgeving configureren en gebruiken. Of alternatief, de schakelaars zijn ook zichtbaar binnen Homekit en kunnen ook binnen Homekit als triggers gebruikt worden en aan scene’s worden gekoppeld. Dan ben je niet meer beperkt tot het bedienen van Hue lampen maar kan elk Homekit apparaat er mee aan en uit gezet worden.

Profielfoto van Galapogos

Galapogos op 14 november 2017 #

Ook ik kan bevestigen dat de Hue Dimmer prima samenwerkt met HomeKit. Zelf heb ik de schakelaars via Hue geconfigureerd (en niet via Homekit), omdat er dan nog wat meer instelmogelijkheden zijn (short press vs long press).

Profielfoto van Ton

Ton op 15 november 2017 #

MacBermaster op 14 november 2017

Als je de switch koppelt aan de bridge gaat dat toch verder automatisch.? Bij mij kan ik alle lampen zowel met de switch als via de hue app/HomeKit bedienen.

Ja dat is dus de vraag….Als ik de lamp koppel aan de bridge dan gaat de switch/schakelaar eraf en kan ik dus de lamp alleen maar via de app op de telefoon regelen maar dan wil ik dus ook de switch/schakelaar kunnen gebruiken.

Wellicht moet ik dus de switch koppelen?

Profielfoto van Galapogos

Galapogos op 15 november 2017 #

Je moet inderdaad zowel de lamp als de switch koppelen aan de bridge.

Over dit topic

Gestart op 14 november 2017 door Ton

Laatste reactie door Galapogos

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?