4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager

Een grijs mapje met een vraagteken na vastlopen?

Hallo,

Mijn mac is vastgelopen, op zich niet zo’n probleem en na het meldinkje met dat ik de computer uit moest zetten door de power-botton in te houden en daarna weer aan te zetten, kreeg ik i.p.v het grijzen appeltje een grijs mapje met een vraagteken. Dit bleef knipperen en de mac deed verder niks.. Ik heb een paar keer geprobeerd de computer opnieuw op te starten op de zelfde manier en zelfs al de PRAM geset (option-command-P-R). Hierbij kreeg ik het opstartgeluid weer terug, maar jammer genoeg het knipperende mapje ook..

Weet iemand wat hier aan de hand is?

Bedankt!

Bijdrager
    Macosxachist

De belangrijkste oorzaak van vastlopers is een probleem met de harde schijf. Een grijs mapje met vraagteken wijst erop dat de harde schijf niet wordt gevonden c.q. defect is. 1+1=?

Bijdrager
    Vinhelper

Dat hoeft niet hoor.

Het kan ook betekenen dat de softwarestructuur niet meer helemaal in orde is, waardoor Mac OS X niet gestart kan worden.

Dat kan een gevolg zijn van een schijf die op zijn eind loopt.

Even opstarten van de DVD, en je schijf herstellen kan zeker helpen. Wie weet start hij daarna weer op.

Bijdrager
    Hansi2124

Hier zijn al talloze topics over en die zie je als je de Zoekfunctie gebruikt.

Graag in één van die vele topics verder of gewoon lezen waar de oplossing ongetwijfeld te vinden is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.