6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    barto7

Een Google Drive of Dropbox mounten als een disk?

Ik zou graag toegang hebben tot mijn Drive of anders een Dropbox zonder deze permanent te synchroniseren met mijn computer.
    Er staat namelijk een paar honderd Gb op zo’n drive en dat kan ik niet synchroniseren op mijn MBP met 256 Gb SSD.
    Natuurlijk kan ik er via het web bij, maar dat is onhandig: eerst downloaden wat je nodig hebt en na bewerking weer terugzetten.
    Vandaar dat ik zo’n mount-as-volume idee had bedacht, maar ik kan nergens een oplossing vinden die dat biedt.
    Heeft iemand een idee? Of een andere oplossing om overal met internettoegang bij mijn bestanden te kunnen?

Bijdrager
    Zakske

Dat kan. Daar heb je bijvoorbeeld ExpanDrive voor. Schijnt redelijk goed te zijn, maar kost wel $50. Je kunt het 7 dagen gratis proberen.

Of je kunt een bèta vragen voor Mountain Duck, van de makers van CyberDuck en doet ongeveer hetzelfde. Geen idee wat dat moet kosten.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  Zakske.

Bijdrager
    flierefluiter

Je kunt ook misschien ‘selective sync’ inschakelen op je dropbox account. dan kies je zelf welke folders je wel en welke je niet witl synchroniseren. Scheelt je enkelen honderden gb’s synchroniseren in jouw geval.

Bijdrager
    Targaryen

De nieuwste Dropbox biedt trouwens ondersteuning voor online-bewerkingen met Office. Samen met die selectieve synchronisatie kan dat dan een oplossing bieden…

Bijdrager
    bArtificial

@zakske Dank voor de tip! Ik zocht nog zoiets. Werkt perfect.

Bijdrager
    timodekruijf.nl

@zakske, zelf ook expandrive geprobeerd, werkt op zich goed, maar heb je enig idee hoe je met mountain duck een dropbox kan mounten, nu die uit is?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.