16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    vanhaze

Een goede stylus pen om te schrijven op ipad air ?

Hoi allemaal,

Ben op zoek naar een goede stylus waarmee ik vooral notities wil schrijven op mn ipad air.
    Heeft iemand tips ?

Dank alvast voor reacties.

Robbie.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik heb zelf een Adonit Jot Pro en ben er zeer tevreden over.

Bijdrager
    Ravenshield

De TruGlide Apex is een nieuwe stylus van Lynktec, deze is succesvol gesponsord geweest op kickstarter.
    Mijn ervaringen ermee zijn super, het heeft een zeer dunne punt zodanig dat precisiewerk zeer makkelijk wordt.

Let wel, door de kleine punt is er een batterijtje nodig om een elektrisch veld te creëren. De stylus houdt het 18 uur vol met 1 batterijtje (je kan hem afzetten wanneer je hem niet gebruikt)

Bijdrager
    vanhaze

Dank voor jullie reacties !

@ Waffle : Ik las op internet veel negatieve verhalen over jouw tip ; die stylus zou krassen geven op de ipad.
    Wat is jou ervaring ?

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

Ik heb zowel de eerste (begin 2012) als de tweede generatie (sinds eind 2012), en met geen van beiden heb ik ooit problemen gehad.
    Het verschil tussen de eerste en de tweede generatie is het puntje: bij de eerste generatie zit het balletje direct vast aan de loop terwijl er bij de tweede generatie een iets conventioneler veermechanisme tussen zit. Ik kan me dus voorstellen dat de eerste generatie bij een aantal mensen voor krassen heeft gezorgd.

Bijdrager
    vanhaze

Hoi Waffie, dat is zeer zinvolle info , dankjewel !!

Bijdrager
    Erwal

ik heb deze. Maar het blijft behelpen. Ik heb voor het werk een SurfacePro2 gehad met zo’n Wacom digitizer ingebouwd, dat werkt echt spectaculair beter / exacter. Maar ik heb toch liever de ipad dan de surface, ondanks de betere schrijfervaring.

Bijdrager
    apple-man

Als er iemand wilt weten wat goede stylus pennen zijn. Is de link hieronder interessant.

http://www.theverge.com/2012/4/10/2925937/best-stylus-ipad-review

Als ik deze site mag geloven is de Applydea Maglus met een 9/10 de beste
    gevolgd door de Wacom Bamboo Stylus met 8.6. De drie die hierna volgen scoren alle drie een 8.5. Sensu Artist Brush & Stylus. Lynktec TruGlide Stylus. Adonit Jot Pro.

Dit is in ieder geval wat uit deze test is gekomen. Het kan heel goed zijn dat er nog betere merken zijn die niet in deze test zijn opgenomen.

Mijn gezegde hier over is. Duur is niet altijd beter en goedkoop is niet altijd duurkoop. Aangezien het ook over je iegen ervaring gaat en het er aan ligt wat je wilt uitgeven. De prijzen variëren van 10 euro tot wel 100 euro. Daarbij is een stylus pen in mijn ogen niet meenten slecht omdat er toevallig wat verhalen op internet staan van mensen die daar problemen mee ondervinden.

Bijdrager
    Shmoo

Iemand hier al meer ervaringen mee, de Verge pagina hierboven is al oud namelijk.

En is er verschil tussen een stylus om mee te tekenen en eentje om mee te schrijven ( notities maken ).

Ik heb namelijk Astropad gekocht voor de iPad en wil eens proberen of het mogelijk is om op die manier in Affinity Photo/Designer te werken. ik had eerst een Wacom gekocht maar daar kan ik niet mee omgaan. Ik was continue bezig met de cursor als het ware vooruit willen schoppen.

Los van Astropad wil ik ook een beetje rommelen in Procreate en kleurboeken voor volwassenen. Dat laatst is denk ik voor een generatie die vergeten is te kleuren op de basisschool.

Bijdrager
    olbo

Voor Astropad geven ze zelf al suggesties:

http://blog.astropad.com/styluses/

Bijdrager
    Shmoo

Dat had ik idd. gezien en heb die Adonit Jot Touch with Pixelpoint gekocht maar ik vroeg mij af of de Apple Pencil misschien even goed werkt op een gewone iPad.

Qua prijs zijn ze ongeveer gelijk en stel de iPad Pro generatie 2 of 3 is wel een device waar ik iets mee kan dan heb je wel al de pencil.

Bijdrager
    olbo

De Apple Pencil is er alleen voor de iPad Pro (voor nu). En hoe bevalt de Adonit Jot Touch? Ik wil ook een stylus kopen die drukgevoelig is. Ook in combinatie met Astropad en Photoshop/illustrator.

Bijdrager
    Shmoo

Prima pen..

Ik heb dat hele Astropad i.c.m Affinity Photo/Designer nog niet getest dus drukgevoeligheid durf ik niet te zeggen hoe dat werkt. Tot nu toe gebruik ik hem vooral voor het inkleuren van simpele kleurplaten op de iPad Air en dat werkt best wel goed. Oké soms is er een paar millimeter afwijking maar dat heeft meer te maken met software in de iOS app dan met de pen zelf.

Bijdrager
    olbo

Bedankt. Pen ziet er goed uit, wel een beetje dik lijkt zo.

Bijdrager
    Shmoo

Valt wel mee, hij is niet zo dun als een normale pen maar je kunt hem makkelijk vasthouden zonder pijn aan je vingers te krijgen. Ik loop alleen continu met de iPad te draaien alsof het een vel papier is. Ik moet aanleren dan je gewoon het scherm kunt roteren.

Bijdrager
    Shmoo

Update,

Ik heb mijn pen retour gedaan aan Bol.com nu ik de ontwikkelingen lees rondom iPad Air 3.

Als iPad Air 3 echt 4GB RAM krijgt + hetzelfde touch screen (techniek) als de iPad Pro dan kan ik veel beter voor 9,- meer een Apple Pencil kopen en mijn iPad Air inruilen voor een versie 3.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.