22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    El Pablo 10

Een extra menu in WordPress

Ik ben een website aan het maken in WordPress gebaseerd op het Storefont theme. De website is meertalig. Hiervoor doe ik een beroep op WPML. Ik wil links boven een menu voor de taalwisselaar. Hiervoor heb ik in mijn functions.php de volgende code toegevoegd

In mijn Menu sectie van WordPress heb ik vervolgens een menu ‘Languages’ aangemaakt en dit menu toegewezen aan mijn ‘Languages theme location’. Vervolgens heb ik 2 items toegevoegd om te testen (home en about us):

Probleem: WP blijft steeds mijn primary menu tonen ipv het menu dat ik heb toegewezen:

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Website url: https://delicrafts.marketingpartner.be

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    feek

WPML regelt zelf de vertalingen van menus (WPML > WP Menu Sync). En creëert / registreert vervolgens de menu’s. Dit moet je niet zelf proberen te doen! zie hier.

Verder de language switcher, als je dat zelf wilt schrijven moet je buiten wp_nav_menu doen, zie voorbeeld voor custom switcher

Bijdrager
    koen

<p class=”cite”>feek op 29 juli 2019 om 14:39</p>
    voorbeeld voor custom switcher

Ik zou alleen nooit vlaggetjes gebruiken om een taal te kiezen. Vlaggen horen bij landen, niet bij een taal. Bijvoorbeeld de NL vlag, is dat ook voor Vlamingen? Of de Britse vlag, ook voor andere landen waar ze Engels spreken? Etc.

Bijdrager
    feek

@koen, helemaal eens, maar ik heb het alleen als voorbeeld gegeven:)

Bijdrager
    koen

🤜🤛

Bijdrager
    Shmoo

En laat mij raden. Het voelt ook als een overwinning wanneer je niet op hun vlaggetje klikt? 😁

Bijdrager
    Milez

<p class=”cite”>koen op 29 juli 2019 om 15:36</p>

<p class=”cite”>feek op 29 juli 2019 om 14:39</p>
    voorbeeld voor custom switcher

Ik zou alleen nooit vlaggetjes gebruiken om een taal te kiezen. Vlaggen horen bij landen, niet bij een taal. Bijvoorbeeld de NL vlag, is dat ook voor Vlamingen? Of de Britse vlag, ook voor andere landen waar ze Engels spreken? Etc.

Dat van die vlaggetjes stoort me als Vlaming helemaal niet. In een talencontext zie ik vlaggetjes gewoon als symbool voor de taal en niet van het land (net zoals de naam van de taal zelf in feite). Bijkomend voordeel van vlaggetjes is dat ze visueel beter in het oog springen dan de namen van de taal voluit geschreven.

Wat ik alleszins niet zou doen, is “vlaggencollages” gebruiken waarbij de Britse vlag bijvoorbeeld gecombineerd wordt met de Amerikaanse, of de Nederlandse met de Belgische. Weinig talen worden immers in maar twee landen gesproken, en dan sluit je de andere landen waar die taal gesproken wordt nog explicieter uit.

Bijdrager
    El Pablo 10

Hi guys, hiermee is mijn vraag / issue nog altijd niet beantwoord.

@feek: De reden waarom ik zelf een nieuwe menu area aanmaak, is omdat je in de settings van WPML kunt aanvinken om die language switcher aan een bestaand menu te hangen. Ik ben niet van plan om de switcher zelf te ontwikkelen.

Dus mijn vraagt blijft: waarom toont WP het primary menu, terwijl ik via het menu dashboard heb ingesteld dat het menu ‘Languages’ getoond moet worden?

Geblokkeerd
    Anoniem

Als ik het goed begrijp wil je een soort topbar creëren met daarin een language switcher. Hiervoor gebruik je de menu functie van wordpress. Kan je niet de language switcher zelf in je thema bouwen, ik heb nog nooit met WPML gewerkt maar als het gewoon een kwestie is van naar een /en/ of /fr/ url gaan kan je toch wel zelf met een beetje html en css dit in die topbar bouwen.

Andere optie is de widget functie van wordpress gebruiken. En ruimte maken voor een widget daar rechts boven in.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door  Anoniem.

Bijdrager
    feek

Je moet dan nog steeds wbgoe_langages_selector in je theme header plaatsen

Bijdrager
    feek

Werkt overigens out-of-the-box.

WordPress > WPML > Talen > Menu taalwisselaar

kies daar het actieve menu

en het werkt

Bijdrager
    feek

en het werkt

Bijdrager
    El Pablo 10

<p class=”cite”>feek op 30 juli 2019 om 12:42</p>

Dit heb ik gedaan: http://prntscr.com/olzj2e

<p class=”cite”>feek op 30 juli 2019 om 12:48</p>

en het werkt

Heb ik ook gedaan: http://prntscr.com/olzkny

Guys, ik weet allemaal hoe dit werkt, ik heb ook alles correct ingesteld. Mijn issue op zich heeft trouwens niets te maken met die WPML. Het gaat er om dat mijn primary menu getoond wordt links boven in mijn topbalk, hoewel ik heb dat gecodeerd heb dat daar het menu ‘Languages’ moet komen. Ik vraag mij dus af waaraan dat kan liggen?

Bijdrager
    feek

<p class=”cite”>feek op 30 juli 2019 om 12:42</p>

dit wel gedaan?

EDIT

laat maar…..

EDIT 2….

heb je wel het menu toegekend in “Manage Locations”

EDIT 3

laat maar ook al gedaan ……..

Bijdrager
    koen

Misschien gebruiken jullie een verschillende versie van WordPress?

Bijdrager
    feek

Ligt denk ik meer aan hoe de plug-in met al zijn actions het menu verwerkt. Daar hebben we geen zicht op.  Geen idee hoe het menu languages wordt verwerkt door de action.

Klopt het dat je nu met de versie http://prntscr.com/olzj2e geen enkel menu hebt, omdat het lijkt er op dat je door de remove action ook het primary menu hebt uitgezet?

ga eens terug naar de versie waar het hoofd menu nog gewoon werkte en ken de wpml menu aan dit menu toe.

of zoek een via de inspector van je browser naar class=“language” om te vinden of er iets gegenereerd wordt. Misschien staat er wel maar staat het ‘achter’ andere elementen of op een onverwachte plaats.

Bijdrager
    Shmoo

Zijn eigen menu wordt geregistreerd + de functie lijkt ook gevonden te worden.

Kijk maar dit is met elkaar te vergelijken.

Het probleem is alleen dat theme_location => ‘languages’ niet geaccepteerd wordt maar het hoofd-menu. Dat komt door fallback parameter in de array.

Kun je heel simpel testen door deze te overschrijven. Als je onder bovenstaande regel toevoegt. ‘fallback_cb’ => ” dan zou je als het goed is GEEN menu moeten zien.

Controleer als eerste al je broncode op een spelfout.

*edit allemaal overbodig.

Bijdrager
    Shmoo

Daar heb je het al, een tikfout in je broncode.

wp_nav_menu( ‘args’ ); moet natuurlijk verwijzen naar de variabele $args , niet naar een string genaamd ‘args’.

Kun je zien hoe snel een foutje ergens insluipt.

Bijdrager
    feek

scherp:)

Moderator
    Night

Jaaaa, dat is Shmoo wel toevertrouwd…dat is dan net een pitbull. Hij zet zijn tanden erin en laat niet meer los, tot het opgelost is 🙂

Bijdrager
    El Pablo 10

@shmoo: this absolute makes my day! Het ligt idd aan de ‘args’. Bedank!;-)

Bijdrager
    Shmoo

Geen probleem. 👍

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.