-
Q:
Een email bericht standaard van onderwerp en inhoud voorzien
Weet iemand hoe ik een email bericht standaard van onderwerp en inhoud kan voorzien? Bijv. dat als je op een link “mail” drukt, er naast een email adres ook een onderwerp en inhoud ingevuld is?
Bedankt.
ik ging ff op m’n error page kijekn en vond hoe het moet :
spatie= %20
zie dit voorbeeld
[code:1:af4183a1da]mailto:jongeren@rkjleiden.nl?SUBJECT=Probleem%20met%20rkjleiden.nl&BODY=Zou%20u%20hier%20de%20tekst%20van%20de%20website%20willen%20zetten%3F[/code:1:af4183a1da]
die %3F is een vraagteken.Hmmm net ook hier eventjes getest….
Als je Safari als standaard browser hebt, dan opent het inderdaad alleen Safari, en houdt het daarbij op.
Als je I.E. als standaard browser hebt, dan werkt het wel.
Ik geloof niet dat er een ander manier is in Flash om zo’n mail automatisch samen te stellen dan via getURL…
Dat het niet in combinatie met Safari werkt is dan wel heel jammer….
Anoniem25 maart 2003 om 22:37”PeterMeeuwsen”Hmmm net ook hier eventjes getest….
Als je Safari als standaard browser hebt, dan opent het inderdaad alleen Safari, en houdt het daarbij op.
Als je I.E. als standaard browser hebt, dan werkt het wel.
Ik geloof niet dat er een ander manier is in Flash om zo’n mail automatisch samen te stellen dan via getURL…
Dat het niet in combinatie met Safari werkt is dan wel heel jammer….Heb ’t ook geprobeerd, maar bij mij lukt ’t via safari wel hoor.
Html met een mail.swf, daarin een getURL mailbutton en openen in Safari opent na buttonklikken mail gewoon.
Alleen een swf zonder html opent met Explorer, terwijl Safari hier ook de standaard browser is.
Hoe je ’t subject in getURL instelt is mij trouwens even niet duidelijk. Hoe doe je dat?het is inderdaad zo dat deze button werkt zolang de swf
vanaf een html pagina wordt aangeroepen. Hij opent dan je mail (prog.) en vult de vensters in.een normale mailto ziet er zo uit:
mailto:email@adres.nlMailto mét onderwerp ziet er zo uit:
mailto:email@adres.nl?subject=plaatsjeonderwerpMailto mét onderwerp en body tekst ziet er zo uit:
mailto:email@adres.nl?subject=plaatsjeonderwerp&body=plaats20%hier 20%je20%inhoudAnoniem27 maart 2003 om 23:25Gebruik voor een nieuwe regel: %0A (procent , nul , A)
dus:
mailto:email@adres.nl ?subject=onderwerp &body=voornaam: %0Aachternaam:%0Awoonplaats:Zo moet ’t je lukken.
Haka:
Gebruik voor een nieuwe regel: %0A (procent , nul , A)
dus:
mailto:email@adres.nl ?subject=onderwerp &body=voornaam: %0Aachternaam:%0Awoonplaats:Mijn ervaring is dat met verschillende mailprg’s uiteindelijk %0D beter werkt (%0D is carriage return, %0A linefeed). Ik weet alleen de details niet meer, welke emailclient met %0A de mist in ging.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.