14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:

Bijdrager
    sally

Een eenvoudig muziekmaak programma voor OS 10.2?

Een paar jaar geleden had je micrologic fun. (van Emagic). Een niet al te ingewikkeld gratis programma om een beetje met muziek (eventueel volledig softwarematig) te prutsen. Weet iemand iets vergelijkbaars voor jaguar?

Bedankt.
    André

Bijdrager
    MacAttack

Bijdrager
    sally

Bedankt,
    Maar het gaat me niet om geluid bewerken maar om muziek maken. Dus eigenlijk om zo’n virtueel multitrack opname studio’tje met intern instrumentarium.

Bijdrager
    MacAttack

oei en dat moet gratis zijn? dan springt me niet zo snel iet te binnen.

heb ondertussen ook het de link in mijn post hier boven upgedate. :oops:

Bijdrager
    sally

Tja, gratis is misschien teveel gevraagd. Overigens is er bij emagic ook nu een logic free version te downloaden. Die is jammergenoeg niet voor OSX en je moet wel even thuis een prive-schooltje oprichten. (for educational use).
    Vreemd, maar ik heb helemaal geen zin meer om iets onder OS9 te doen (was ooit toch meer dan mooi genoeg)

Bijdrager
    MacAttack

je kan de demo van Reason een keertje uit testen, ik vind Reason voor wat je krijgt, toch bijna gratis

Bijdrager
    frankdjong

Op de cd van de 1 na laatste MacFan [nr. 44] staat een demo van Storm
    Music Studio 2.0 en in de desbetreffende MacFan zelf ook nog een bespreking. Heb de demo nog niet geprobeerd en weet niet wat ‘ie kan.
    Het programma schijnt een beetje versimpelde Reason te zijn.
    Kunt het altijd proberen!

Bijdrager
    sally

Allebei bedankt voor de tip. Ik hoop dat er nog meer komen (tips) en ondertussen stort ik me er op.

Bijdrager
    yoann

waarom moet het gratis zijn? illegaal downloaden is toch ook geen schande? ik zou zeggen flap er gewoon de beste namen uit die er zijn acquisition doet dan wel zijn werk :lol:

Bijdrager
    MacAttack
    ”yoann”

waarom moet het gratis zijn? illegaal downloaden is toch ook geen schande? ik zou zeggen flap er gewoon de beste namen uit die er zijn acquisition doet dan wel zijn werk :lol:

foei!!!!!! :innocent:

Bijdrager
    bart

Player pro is ook een goed en goedkoop alternatief,
    kijk even op: http://www.quadmation.com/

Bijdrager
    gdebrac

Voor zover ik kan nagaan, is Metro SE het goedkoopste (op jatten na dan…) programma om midi en audio op te nemen: ? 59,99. Dan heb je een multitrack met voorlopig genoeg kanalen (heel veel), die gebruik maakt van de Quicktime synthesizer (ingebouwd). Het enige wat je verder nodig hebt is een midi-keyboard en een midi-adapter plus wat geduld, want de handleiding is in elk geval voor mij niet helemaal duidelijk genoeg (daarom ben ik ook muzikant geworden). Metro wordt gemaakt door www.sagantech.biz.
    Veel plezier!

Bijdrager
    sally

Bedankt voor al weer een paar mooie tips. Verder wil ik nog even kwijt voor wie ondanks “FOEI’ op een idee is gebracht, dat het downloaden van de meest gewilde programma’s (Logic, Reason, Cubase SX) geen zin heeft vanwege allerlei vernuftige beveiliging. Heb ik me laten vertellen door iemand die het weten kan en die ook waarschuwde voor zogenaamde cracks die schade kunnen aanrichten.

Prettig weekend,
    André

Bijdrager
    yoann

oh jeeeej dolle pret kwist ni da da ookal kon…
    nuja kweet da ookal

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.