30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 55)
  • Q:
    Bijdrager
    MoJosx

Een echte Apple Store in Eindhoven Nederland?

Ik hoorde via-via dat er in Eindhoven een soort van proef wordt gedaan. Het schijnt dat er een echte Apple winkel komt met een helemaal nieuwe -spectaculaire- inrichting. Niet echt een Apple store maar wel een Genius Bar enzo. Wie woont daar in de buurt en kan eens gaan kijken?

Bijdrager
    Calpa
    ”MoJosx”

Niet echt een Apple store maar…

Waarom dan als titel “Een echte Apple Store”?

Bijdrager
    MoJosx

Tja, het is dus via-via. De winkel zou niet door Apple gerund worden maar wel helemaal bedacht en ingericht…

Bijdrager
    Nick89

Er komt een A-mac in Eindhoven, dat staat op hun website.

Bijdrager
    lowfi

2 apple winkels in zon provinciaal stadje als eindhoven?:):)

Bijdrager
    Mac Rules

Ja! Ik hoorde dat er mensen uit Cupertino die winkel helemaal inrichten. Wordt echt anders dan de Premium Resellers als A-Mac. A-Mac zal het moeilijk krijgen als Apple daar ook nog een winkel opent.

Inactief
    Anoniem

Tuurlijk zouden ze het moeilijk krijgen.
    Als er in de zelfde stad een Premium Reseller is, en een ‘echte’ Apple Store van Apple zelf. Dan gaat iedereen wel naar die echte van Apple hé :wink:

Bijdrager
    Delars

Ik was laatst bij Xando in Nijmegen. Ziet er erg mooi uit en veel vriendelijke mensen (helaas geen iPod Nano gewonnen).

Bijdrager
    MoJosx

Zo’n Apple Store bedient natuurlijk een hele grote regio. Daar komen ook Belgen op af.

Bijdrager
    MacBoot

alleen Eindhoven lijkt me niet bepaald een plaats voor een proef
    nu zeg ik niet dat Eindhoven een gat is, maar er zijn betere plaatsen om dit te doen:roll:

Bijdrager
    MoJosx

Waar dan? Maastricht heeft internationaal ook grote aantrekkingskrachten.

Bijdrager
    fnk

Fabeltje!

Hoewel, Apple en Philips (Eindhoven)

YouMac, A-Mac, Dixons, MyCom, MediaMarkt, CoolBlue.

Het wordt druk hier.

Bijdrager
    apple_fan

Amsterdam Rotterdam of Utrecht lijkt mij beter voor zo’n proef

Bijdrager
    boriskiss
    ”MoJosx”

Waar dan? Maastricht heeft internationaal ook grote aantrekkingskrachten.

Voor de drugs :mrgreen:

Bijdrager
    Raridder

Ik denk zelf aan Etten-Leur:P

Bijdrager
    Obi

tsja, woon zelf in E’hoven, vind het een interessant gerucht maar heb zo geen idee waar de locatie kan zijn. In de stad is met de komst van A-mac, zijn alle Apple’ voerende winkels op een vierkante kilometer geconcentreerd, Dixon’s ligt er zowat naast. Strijp-S is mogelijk wel interessant als lokatie maar is een bouwval, daar is men net begonnen met verbouwen.
    Reden waarom Eindhoven uitverkoren is voor zo’n experiment , Eindhoven is samen met oa Leuven en Aken een high-technologische regio, die vergelijkbaar is met een soort ‘silicon valley’ dat kan misschien een reden zijn.

weer wat zaterdagavond speculaas..;-)

Bijdrager
    puntKoen

De geruchten die ik oppik is dat het om A-Mac gaat die een nieuw APR-concept gaan uitproberen. Dat is – zoals altijd- in samenwerking met Apple maar nu wat nauwer.

Bijdrager
    bassmac

Blijft raar.
    Zo’n Apple winkel heeft al weinig marge, de rommel er omheen is vaak “verouderd” en te duur, de know-how is niet altijd even aanwezig (op een mac kan je behalve teksten rangschikken ook audio en video bewerken en vast nog veel meer) dus ze moeten het hebben van trouwe fans…

YouMac, A-mac, Dixons, Chipmunk, Mediamarkt, zelfs bij Feedback staan er, en nog meer, en natuurlijk internet…
    Bij MM zijn ze vaak het goedkoopste vanwege de bulkinkoop of zo, dus al die winkels komen vol met iphones en shuffeltjes?

Ken ook nog wel wat Philips-ingenieurs die een Mac hebben, dus wie weet.

Of gewoon stomweg middenstanders die elkaar weg gaan concurreren

Bijdrager
    moller

Swifterbant ftw!

Bijdrager
    johvdbroek

1 April?

Bijdrager
    tjetta

Een APR wordt altijd ‘ingericht door Apple’, alsin: ze moeten aan zeer strikte eisen voldoen met betrekking tot meubilair, inrichting, tentoonstelling van producten etc. Ik denk dat het verhaal wat je hebt gehoord al 5x is doorverteld, en daardoor wat vervormd is:)

Bijdrager
    MoJosx

Nou, ik heb het nog even nagevraagd en het is wel heel speciaal. Een wereldwijde proef bij A-Mac Eindhoven.

Bijdrager
    puntKoen
    ”tjetta”

Een APR wordt altijd ‘ingericht door Apple’, alsin: ze moeten aan zeer strikte eisen voldoen met betrekking tot meubilair, inrichting, tentoonstelling van producten etc. Ik denk dat het verhaal wat je hebt gehoord al 5x is doorverteld, en daardoor wat vervormd is:)

Ingericht door Apple klopt natuurlijk niet helemaal. De ondernemer laat tekeningen maken en die moeten door Apple worden goedgekeurd. In Nederland is er bijvoorbeeld wel één interieurbouwer die alle balies en dergelijke maakt, omdat dat standaardmaten zijn. Maar toch is niet elke APR hetzelfde, al was het maar omdat de ondernemer andere voorkeuren heeft en de inrichting betaalt. De A-Macwinkels hebben bijvoorbeeld een betonnen gietvloer, waar vrijwel de rest van de Nederlandse APR’s een houten vloer hebben. De ‘solution panels’, die borden boven de producten, zijn er bijvoorbeeld ook in verschillende maten.

Er worden overigens wel vaker nieuwe concepten uitgeprobeerd hoor. Volgens mij is de Xandowinkel in Enschede ook weer een eerste van een vernieuwde reeks APR’s.

De A-Macwinkel in Eindhoven gaat – voor hoever ik het begrijp – wel meer van de huidige winkels verschillen dan een ander kleurtje meubels.

Bijdrager
    Rolf

Een Apple Store in Eindhoven ???? Nu is Eindhoven inderdaad een wereldstad die zomaar in het rijtje New York, Sidney, London, Rio de Janeiro etc kan meedraaien. En dat zelfs met beide armen op de rug.

Maar is het natuurlijk ook mogelijk dat hier sprake is van een ‘soort’ van 1 april grap ?

Bijdrager
    puntKoen
    ”Rolf”

Een Apple Store in Eindhoven ???? Nu is Eindhoven inderdaad een wereldstad die zomaar in het rijtje New York, Sidney, London, Rio de Janeiro etc kan meedraaien. En dat zelfs met beide armen op de rug.

Maar is het natuurlijk ook mogelijk dat hier sprake is van een ‘soort’ van 1 april grap ?

Het wordt geen Apple Store, maar een nieuwe APR-concept.

Bijdrager
    Steff
    ”MoJosx”

Niet echt een Apple store maar wel een Genius Bar enzo…

Een Genius bar in Brabant?:lol:

Bijdrager
    JLA

dixons eindhoven verkoopt geen apple meer… dus dat is 1 minder

Bijdrager
    vincentvega
    ”lowfi”

2 apple winkels in zon provinciaal stadje als eindhoven?:):)

pas op he!!!!!!!! :evil:

Bijdrager
    RJ
    ”Raridder”

Ik denk zelf aan Etten-Leur:P

Ik ben ook voor!!!

Moderator
    Koen van Tongeren

Ik vrees dat men in Eindhoven iets te hard van de toren heeft geblazen. Apple probeert continue nieuwe shopping conceptjes uit bij Premium Resellers door heel Europa. Daarbij zijn alle APR’s onder Apple’s toezien ingericht dus zo uniek is het allemaal niet, helaas.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 55)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.