7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    rotrax

een e-mail omzetten naar een afspraak in Ical

Vaak krijg ik een mail met daarin een uitnodiging. ik wil dan de mail opslaan met alle gegevens in een afspraak in Ical. hoe doe je dit. is daar een optie voor?

Bijdrager
    Hansi2124

De inhoud van de mail kan je plakken in het veld “notities” in de iCal-afspraak.

Bijdrager
    rotrax

ja dat weet ik maar is er niet een andere optie. vaak zitten er namelijk ook bijlagen bij en ik wil graag het geheel bij elkaar houden.

Bijdrager
    Edwin377

Vanuit mail in Leopard kun je een afspraak maken door op de datum te gaan staan. Dan komt er een hokje omheen te staan en kun je de afspraak maken. Als je dan in iCal dubbelklikt op de afspraak kun je kiezen voor “toon in mail”. Je wordt dan teruggelinkt naar het mailtje van waaruit de afspraak gepland is. Dan heb je ook alles bij de hand.

Bijdrager
    rotrax

prima,

maar nu krijg ik vaak een mail met daarin geen specifieke datum. kan ik dan ook linken aan een mailtje?

Bijdrager
    Edwin377
    ”rotrax”

prima,

maar nu krijg ik vaak een mail met daarin geen specifieke datum. kan ik dan ook linken aan een mailtje?

Ja, je vult de ontbrekende gegevens zelf in en de link naar de mail blijft bestaan.

Bijdrager
    rotrax

hoe doe je dat dan? hoe maak je een link

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.