7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    olav

een cd labelprogramma gezocht voor osx

ik ben op zoek naar een labelprogramma voor osx zodat ik al mijn gebrande cd’s kan voorzien van simpele zelf gemaakte labels. niet te veel toeters en bellen, maakelijk te gebruiken en bruikbaar met verschillende soorten labels.
    wie weet welek software ik moet hebben, mag shareware of commercieel zijn als het maar werkt,
    alvast dank,
    olav

Bijdrager
    sabine

als je op limewire zoekt met de text adobe cd templates moet je denk ik iets vinden. ik heb er zelf ook iets vandaan gehaald

Bijdrager
    MacMeijers

Labelwriter Pro kun je zo van versiontracker halen, en je kunt zo’n beetje alle labels ,maken die je wenst!

Roland

Bijdrager
    olav

Een beetje excuses van mijn kant zijn op zijn plaats, een (wat late) zoekactie op het forum leverde een ander topic op dat ook de labelwriter en ook discus als goede programma’s aangaf.
    Mijn frustratie stamt uit twee bezoeken aan lettergrafica, ik kocht daar eerst een setje imation met software en labels maar dat werkte alleen onder os 9 en ik wil een programma voor osx. Teruggegaan om de boel te ruilen, erg behulpzaam en ik koop press-it voor osx maar de bijgevoegde software is om te huilen zo slecht. Dus vandaar dat ik dacht ik zet een vraag op het forum want nu wil ik iets dat werkt. Ik heb dicus gedownload en dat ziet erg erg fraai uit.
    Labelwriter pro ga ik nog proberen.
    Hartelijk dank,
    olav

Bijdrager
    MacX

Ik ben geen voorstander van het gebruik van labels omdat gelabelde CD’s in sommige CD spelers slecht worden gelezen. Dit heeft te maken met reflectie op de kleeflaag van het label, een CD is namelijk een beetje doorzichtig.
    Als je toch wilt labelen is dit misschien een goede manier, maak een scan van de label lay-out in b.v. Photoshop en voeg een laag toe. Schrijf binnen de lijnen je tekst en plak er eventueel plaatjes in.
    Maak de achtergrond met de lay-out onzichtbaar en print het beeld uit.
    Op deze manier ben je volledig vrij in het creëren van je labels.

Bijdrager
    Yves

Discus 2.7 is een van de betere programma’s voor dit soort werk. Wordt trouwens meegeleverd bij het programma Toast titanium 5.2 (=ook een aanrader!)

Bijdrager
    sabine

Goede tips zeg… die ga ik maar eens uitproberen…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.