9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Paulkwee

Een black berry map die niet weg wilt gaan

Gisteren heb ik mijn 2014 Macbook Pro ge-migreert naar mijn 2017 Macbook Pro via Peer to Peer. Het lijkt allemaal goed gegaan te zijn. Alleen sinds dien zit ik met een Black Berry mapje die steeds verschijnt in mijn dock. (zie bijgevoegde foto).

Ik heb mijn programma map opgeruimd en in de activiteitenweergave kan ik ook niet zo snel iets vinden dat over black berry gaat, enkel een process: BBLaunchAgent. Wanneer ik die stop dan gaat de map eventjes weg, maar na ±10 seconden komt hij weer terug.

Wat is dit en hoe kan ik dit verwijderen?

Black Berry folder

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door  Paulkwee.
    • Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door  Paulkwee.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Hij staat aan de linkerkant van de streep in het Dock, dus het is een programma, dat om de één of andere reden het icoon van een map heeft. Kun je er met rechts op klikken en „Stop” kiezen?

Bijdrager
    Paulkwee

<p class=”cite”>Jakko Westerbeke op 2 mei 2018 om 10:35</p>
    Hij staat aan de linkerkant van de streep in het Dock, dus het is een programma, dat om de één of andere reden het icoon van een map heeft. Kun je er met rechts op klikken en „Stop” kiezen?

Wanneer ik dat doe (of het proces stoppen via activiteitenweergave) dan start het na 10 seconde automatisch weer op. Ik mijn applications folder kan ik ook niks gerelateerd aan BlackBerry vinden. Ik heb zelfs een Black Berry uninstaller gedownload van de Black Berry website, maar dit hielp ook niet helaas.

Bijdrager
    jv65

Staat BBLaunchAgent toevallig bij ‘Systeemvoorkeuren > Gebruikers en groepen > Inloggen’? Zo ja, dan kun je die verwijderen door het te selecteren en onderaan op het min-teken te klikken. Daarna even opnieuw opstarten.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Ik heb dat ook gehad, heb alles van Blackberry handmatig verwijderd. Was al een tijdje geleden (al gebruik ik nog steeds mijn Blackberry) maar weet nog wel dat het even zoeken was.

Er is een uninstaller van Blackberry : http://support.blackberry.com/kb/articleDetail?ArticleNumber=000018771

Ik heb zelf heb ook een search gedaan met spotlight, waarin je aangeeft dat je ook systeembestanden wilt zien, en dan zoek je alles van “blackberry” en “rim”. Dat gooi je handmatig weg.

Er is ook een script, weet niet of dat alles pakt: https://superuser.com/questions/647762/how-can-i-remove-blackberry-tools-entirely-from-os-x

/Edit/

Ik had trouwens niet dat programma in mijn dock, maar wel allerlei processen die draaiden en die ik kwijt wilde. Blackberry is nogal kwistig met allerlei files die ze overal plaatsen, en die niet heel makkelijk te vinden en te verwijderen zijn. Als je de boel echt wilt opschonen kun je hier kijken:

/Library
    /Library/Caches
    /Library/Preferences
    /Library/Application Support
    /Library/LaunchAgents
    /Library/LaunchDaemons
    /Library/PreferencePanes
    /Library/StartupItems

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door  EagerB0bNerd.

Bijdrager
    Paulkwee

<p class=”cite”>jv65 op 2 mei 2018 om 11:09</p>
    Staat BBLaunchAgent toevallig bij ‘Systeemvoorkeuren > Gebruikers en groepen > Inloggen’? Zo ja, dan kun je die verwijderen door het te selecteren en onderaan op het min-teken te klikken. Daarna even opnieuw opstarten.

Neen, enkel deze drie: 

Bijdrager
    Paulkwee

<p class=”cite”>EagerB0bNerd op 2 mei 2018 om 11:10</p>
    Ik heb dat ook gehad, heb alles van Blackberry handmatig verwijderd. Was al een tijdje geleden (al gebruik ik nog steeds mijn Blackberry) maar weet nog wel dat het even zoeken was.

Er is een uninstaller van Blackberry : http://support.blackberry.com/kb/articleDetail?ArticleNumber=000018771

Ik heb zelf heb ook een search gedaan met spotlight, waarin je aangeeft dat je ook systeembestanden wilt zien, en dan zoek je alles van “blackberry” en “rim”. Dat gooi je handmatig weg.

Er is ook een script, weet niet of dat alles pakt: https://superuser.com/questions/647762/how-can-i-remove-blackberry-tools-entirely-from-os-x

/Edit/

Ik had trouwens niet dat programma in mijn dock, maar wel allerlei processen die draaiden en die ik kwijt wilde. Blackberry is nogal kwistig met allerlei files die ze overal plaatsen, en die niet heel makkelijk te vinden en te verwijderen zijn. Als je de boel echt wilt opschonen kun je hier kijken:

/Library
    /Library/Caches
    /Library/Preferences
    /Library/Application Support
    /Library/LaunchAgents
    /Library/LaunchDaemons
    /Library/PreferencePanes
    /Library/StartupItems

Bedankt, jou link naar dat topic met de commando’s heeft het probleem verholpen!

Alleen na een van de laatste commando’s lijkt mijn beeldscherm minder helder en scherm… beetje gek

Bijdrager
    EagerB0bNerd

Alleen na een van de laatste commando’s lijkt mijn beeldscherm minder helder en scherm… beetje gek

Dat lijkt mij toeval.

Moderator
    Night

in /Library heb je ook nog een legacy-folder, genaamd StartupItems. Hierin kunnen ook nog automatisch opstartende programma’s staan, die je niet terugziet in de Systeemvoorkeuren.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.